vapaavirtaus suodattimista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 66monaco, 21.9.2011.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    sanokaas vapaavirtaus ilmaputsareita muita paitsi k&n ja sellasija merkkejä minkä valikoimasta löytyy 6" kiinnityshalkasijalla olevia... k&n ei kuulemma ois paras ahdetuissa dieseleissä, imee kuulemma paskaa läpi... ihanteellinen ois joku kartio mallinen 6" halkasijalla ja noin 10"-12" pitkä.... s&b oon kuullu et ois jees?? kokemuksia? kukaan tilannut?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyllähän ne kaikki "teinifiltterit" päästää paskan läpi... Mutta jos koneen kestolla ei väliä niin siittä vaan :rotfl: Se "makea" imuääni tuo ainakin 50 heppaa lisää Essonbaarin juttuihin.
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    en kysynyt mitään mielipiteitä imuäänistä ym ja että onko vapari hyvä vai ei, vaan mikä on parempi merkki kuin k&n! auto ei ole vakio ja on pakko laittaa vapari kun muuta ei mahdu. eli vain faktaa mikä olisi parempi merkki kuin k&n ! ja minkäsläisen suodattimen ana laittaisi cumminsin dieseliin missä on turbon ahtopuolen kaulan halkaisija 152mm?? tilaa ei ole vetään tuon kokoista putkea että saisi suodattimen muualle kuin aika liki turboa...
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    kaikk vapaavirtaussuotimet päästää läpi, jos sitä käyttää kuivana...

    ...eli kuten kuuluu niin ruiskutat sen suodatin aineen sihe, ja kun suodatin aine meneettää sen värinsä..niin pestään ja ruiskutetaan uudelleen?

    vai onko tässäki jutussa joku mitä mää ei taas hiffaa...
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siks toisekseen, millä perusteella se K&N on huono? Eiks niitä kuitenkin jokunen oo käytössä ihan toimivissa laitteissa? En tiedä, mut must vähän tuntuu et noissa on kyse ihan samasta kuin tulpissa ja öljyissäkin, et yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Kait noista on jotain testejäkin niinku kaikesta muustakin. Esimerkiks viiden suodattimen testi missä merkki N&K osoittautuu parhaimmaks sekä suodatukseltaan, että virtaukseltaan, ni sitähän on sitte käytettävä. Kahen vuoden päästä sama testi ja muut on kirineet, N&K jääkin viidfenneks tällä kertaa eikä sillä tee enää mitään. Vaikka se on sama filsu joka pari vuotta aiemmin oli paras? Onks se nyt huonompi kuin kaks vuotta takaperin? Mut joo, käsittääkseni kotimaassakin on joku filtterivalmistaja joka tekee noita vaikka mittatilauksena. Meille on riittäny Biltemasta ostetut pilotit, mut eihän toki paukkuukaan oo ku vähän reilu 1.5 tuhatta.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla on bensavehkeissä sekä turbodiisselissä K&N ilmanputsarit, en ole huomannut mitään ongelmia niiden kanssa. Kerran kun tommoisen pestävän ilmanputsarin hankkii niin ei tarvitse enää hommata ilmanputsareita.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ymmärrän kyllä pointtinne mutta eipä taaskaan oikein tullut vastausta varsinaiseen kysymykseen... eli onko k&n:ää parempia suodattimia? ja että onko kokemuksia niistä..? en kysynyt analysointia k&n:stä enkä yleensäkään vapareista vaan simppelisti onko k&n:stä parempia?
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yritä löytää kuuklella jotain testiä missä noita on testattu... Vai meinaatko että joku meistä virtuaaliharrastajista osaa sanoa mikä on paras filtteri?

    Mielipiteitä on kuitenkin yhtä paljon kuin on filtterimerkkejäkin :wink:
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Taitaa kn olla aivan kärkipäätä öljyttävistä, muita hyviä on ainakin bmc ja green. Kuivista apexi lienee ykkönen. Öljyttävät on luonnollisesti pitempi ikäisiä kun ne voi pestäkin välillä, muttei ne silti ikuisia ole, mulla on muutaman vuoden sisään menny 3 rikki (heman kuuma paikka sulaa kiinnitys kaulus) Kuivia ei sitten voi ku paineilmalla varovasti puhallellla.
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kiitoksia, tän tyylistä vastausta kaipasinkin ;) :poff:
     
  11. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Aiheeseen liittyen mielenkiintoinen filtteritesti:
    http://www.billswebspace.com/AirFilterTest.htm

    Eli mikä on paras? Riippuu varmaan mitä hakee. Jos puhtainta ilmaa haluaa moottorilleen, niin k&n ei ole paras (ja tuskin mikään muukaan vastaavan tekniikan suodatin). Jos taas tosi pieni virtausvastus on haussa ja tilaa suuremmalle suodattimelle ei ole, niin esim. k&n on puhtaana hyvin virtaava.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos puhtaudessa tulee just esiin toi aiemmin esiin tuomani juttu, et kuinka puhdas on tarpeeks puhdasta? Ite noilla konnilla tuli ajettua vaparina ja en mä sitte tiedä kuinka paljon partikkeleja niistä läpi kulkee, mut onkohan sill mitään väliäkään jos ei parikyttuhatta kilsaa ajetussa 780 heppasessa vaparissa oo mitään kulumaa? Ja tuntuu se sama lohko ahdetussa vieläkin jotain tuottavan.
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Missäs internetissä kirjotetussa ny ei perää olis. Mä en oikeen usko noiden eri aiheiden tuottamien päätelmien tieteellisyyteen, oli sitte kyse tulpista, öljyistä, putsareista tms. Siks noihin pätee mun mielestä vanha viisas neuvo; use the brand you feel comfortable with. Jos noita rupee enempi selvittelee, niin tuppaa menee ne mielipiteet hyvyyksistä ja huonouksista niin ristiin, et ei siin oikeen oon mitään järkee. On varmasti tuhansia tyytyväisiä K&N käyttäjiä dieselpuolellakin, liekö ne sit vaan niin yksinkertaisia tai jotain. Kun ei noissakaan vissiin mitään absoluuttista totuutta ole, ni tahtoo sit olla vaan sellasta juupas-eipäs keskustelua niistä väitteleminen.
     
  15. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

    Kuullostaa taas siltä, että vaaditaan tietäjien vastauksia ja vasta sitten ollaan tyytyväisiä kun löytyy joku "tietäjä" jonka käsitykset vastaavat kysyjän mielipiteitä. Tämä ilmiö toistuu säännöllisesti näillä nettiforumeilla.

    Jos filttereiden eroista haluisi faktaa, niin testaaminen tulisi aika kalliiksi ja pitkäkestoiseksi. Siksi kaikki on vaan mutuilua kuten tulppien, öljyjen ym eroista puhuttaessa.
     
  16. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Itsellä kokemuksia vain Apexista. Nytkin kolmessa autossa kiinni ko. tuote. Chevyyn kävi melko helposti Subarun WRX tjsp. mallin asennussarjalla varustettu malli. Eristin sen lämmöltä suojaan ja laitoin venepuhaltimen tuomaan kylmää ilmaa puskurin alta.

    En tiedä auttaako, mutta kerroinpa nyt kuitenkin :-?
     
  17. jupe---

    jupe--- 1st gear

    On se kumma, että mikään eikä kenenkään vastaus ei kelpaa. Soita jollekkin ammattilaiselle ja kysy siltä, jos et täällä saa mieleistäs vastausta, turha sitä on jankuttaa sen enempää. Itellä on kokemusta K&N:n filttereistä eikä oo mitään pahaa sanottavaa siitä. Anteeksi, kun en nyt kertonut onko se PARAS, vaan kerroin kokemukseni.
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu eiköhän tää oo selvä ettei netistä kannata paljoa kysellä. yks mikä tääl kyrpii on että kun kysyy jotain asiaa simppelisti, saa aina vasta kysymyksiä ja ehdotteluja että miks et tee näin tai noin tai miks vika siinä nyt on jne. kiitokset nyt turbiini, nova400 ja jokihaille asiallisista vastauksista, juuri moisia kaipasinkin. mutta eiköhän anneta tän topikin olla tällä palstalla.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Hahahahaha :lol:
     
  20. a-p428

    a-p428 1st gear

    Pakko vastata itellä oli ahdasta laittaa isopmpaa joten päädyin sienimuotoseen filsuun suoraan imuputkesta ja toimii hyvin eli suora vastaus osta semmonen T:näin täällä
     

Kerro tästä muillekin!