Varaosa-auton tuonti jenkeistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja vernando de hoto, 18.6.2012.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Onko mitään järkeä ruveta tuomaan kokonaista varaosa-autoa jenkeistä?
    Auto on täydellinen pyörillään mutta laho. Hinta jenkeissä <1000 ÚSD + rahti Wiscosinista satamaan? + laivaus Suomeen? Mitenkä tulli Suomen päässä?
    Saako auton tässä tapauksessa Suomeen Bill of Salella, kun tulee varaosana?
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ensimmäinen vaikeus voi olla saada se ulos jenkeistä pelkällä Bill of salella.
    Toisekseen suomessa maksat kaikki kulut (samoilla prosenteilla, eli halvasta halvemmin) kuin ehjästä autosta siihen asti, että olisi kotona. Eroksi jää autovero ja rekisteröinnin kulut.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Sanookaapa tietäjät onnistuuko Bill of Salella
     
  4. Milestone

    Milestone Gearhead

    Toin juuri varaosa-auton ilman titleä. Bill of salen lisäksi
    vaadittiin Statement of Origin, jonka julkinen notaari vahvistaa.
    Tässä dokumentissä myyjä tekee selkoa ajoneuvon historiasta.

    Maarahti, shippaus, merirahti, alvi, tulli.. tapauskohtaisesti
    varmaan täytyy tuo kannattavuus miettiä ..
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Riippuu ihan osavaltiosta saako lähtemään bill of salella
     

Kerro tästä muillekin!