VARAOSIEN HINTAEROJA..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja speedy, 7.11.2003.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Olen täs tilaillu ja kyselly vetteen osaa ja huomannu taas et kyselyt kannattaa! esim pääsyl. us-parts 179e tilasin american importista, 116e!! moottorin kumityynyt, part corner 50e kpl american parts 20e kpl finnvette myös kallis, esim etup uretaanipuslat 175e am-parts 105e iso säästö,pienellä kysely vaivalla!
     
  2. Muki

    Muki Gearhead

    Niinpä. US-Partsissa on kyllä ihmetyttänyt vielä enemmän se miten hankalasti tuo varastointi tuntuu toimivan. Kesän mittaan eioota mm.

    Mopar 318 vesipumppu
    SB-chevy peltisarjat (ihan totta!)
    Squarebore-Spreadbore adapteri
    STW:n tankki

    Tankki kyllä löytyi mutta ei siihen sopivaa täyttöputkea (tarvikemalli, ei sovi alkuperäisestä millään). No olisihan se ollut hieman halvempi, mutta ostamatta jäi kun ei ollut täyttöputkea. Ei muuta kuin toisesta liikkeestä alkuperäismallinen kaikkine tarpeineen, oli vähän hinnakkaampi mutta sentään sai varastosta.

    Olisikohan Partsissa tarkoitus ajaa varastot muuton takia alas tai jotain vastaavaa. Tai sitten varastoseurantaohjelma tai sen tulkinta vähän onnahtelee (tarkoituksella?).

    No pointti on se että paljon kaikenlaista muutakin kuin tuossa listassa on jäänyt Partsista ostamatta, kun ei ole mitä myydä. Ja sitten kun kaiken lisäksi lähtee yleensä halvemmalla kilpailijalta, vieläpä varastosta suoraan.

    Ehkä se siitä petraantuu kun uusi paikka aukeaa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten nämä Suomen vauhtikaupat rahastaa, esim. jos osa maksaa Summitilla 250$ niin mitäs luulisitte saman maksavan vaikkka US-partsissa?.... eli säästääkö mitään jos tilaa suoraan jenkkilästä.
     
  4. jiiz

    jiiz Gearhead

    Siellä on joku talouspuolen heppu alkanut kiinnittämään huomiota varastonkiertonopeuteen ts. ei mitään harvinaisempaa varastossa, koska siinä on rahat turhaa kiinni.
     
  5. bird72

    bird72 1st gear

    summit kyl erinomainen kauppa,jos partsin hintoihin vertaa niin puolet lisaa hintaa ja euroissa...no ei nyt sentaan kaikissa mut aloin tilaamaan suoraan kuitenkin.Pari viikkoa tilasin 7kpl autometer mittaria ponchoon eli kaikki uutta.K/N ilmanputsarisatsin.Kamaa odottelen jouluksi kun danchuck:n puskurit viela "louhitaan kalliosta" kaverin 56 chevyyn.Kontissa losista lahtee.
     
  6. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Kyllä esim. us-partsissa on varastossa aivan sairaasti kaikennäköstä ikivanhaa osaa jotka on jäänyt syyn tai toisen takia ostamatta. Tai no, siitä on pari kuukautta jo kun kävin siellä varaston puolella ihmettelemässä sitä romun määrää, juttelin yhden varaosamyyjän kanssa samalla kun kierreltiin. Nyt us-parts kai on jo muuttanut sinne roihupellon puolelle?
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    Tohdin kyllä nöyrimmin arvella että Moparin pikkulohkon vesipumpun varastointiriski on kohtalaisen pieni ja että jos tarviketankki vaatii kaverikseen erikoisemman täyttöputken kannattaa niitä myös pitää varastossa... :wink:
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, hintakyselyt kannattaa. Edullisia paikkoja on myös South West Trade ja Us center. Us-Parts:in puollustukseksi voisi kuitenkin sanoa, että sieltä en ole ikinä saanut väärää/viallista osaa ja siellä on ylivoimaisesti paras valikoima. Osia löytyy hyllystä hyvin myös uudempiin autoihin, se laajan varaston pitäminen ei ole mitään ilmaista hommaa.
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Soittelin uuden syylärin perään Us-Partsiin, 480€ huutelivat, ois ollut viellä tilaustavaraa, eli ei siis hyllykamaa.
    Turun Jäähdytinkeskus Konalassa ottaa samasta paskasta 330€, hyllytavarana.
    Arvatkaa kumman kanssa kaupat tehtiin.
    Tota 150€:n hintaeroa ei pysty ihan heavyllä käsittään.
     
  10. always bb

    always bb Gearhead

    hakunilassa syylari korjaamo ja syyläri kun syyläri niin hinnat ollut 150-400€ mittatilauksena tai omilla päädyillä
     
  11. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    No herranjestas... kai firma joka on erikoistunut johonkin alaan eli siis jäähdytinhuolto tietenkin jäähdyttimiin. Ne saa sellasta kamaa asiahintaan ja tottakai siitä myös hyötyy ostaja eli sinä !!!

    Senhän sanoo järkikin... kai :wink:
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Kerrottakoon seuraavaa...
    Itse olin noin vuoden päivät Turun Jäähdytinkeskuksen palkkalistoilla, en jäähdytin puolella, vaan ilmastointipuolen osastopäällikkönä.
    Tuo firma on Suomessa se pulju joka toimittaa kaikille muiden paikkakuntien jäähdytinkorjaamoille tavaran. Mm. Motonet myy suoraan heidän asennusvalmista tavaraa.
    Heillä on oma toimipiste Turussa Orikedolla sekä Helsingissä Konalassa.
    Valmiit jäähdyttimet on tanskalaisen Nissensin tuotteita, jos Nissenillä ei ole tarvittavaa jäähdytintä listoilla, niin se korjataan itse tai tilataan muiolta toimittajilta.
    Anyway, käytännössä kaikki Suomen jäähdytinkorjaamot myyvät Turun Jäähdytinkeskus Oy:n tavaraa,.

    Se mitä mieltä olen ko. firmasta, niin ei ole julkaisukelpoista täällä.
    En katkera, mutta kuitenkin... :sad:
     
  13. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jäi mainitsematta, että itselläkin oli toki tiedossa, että kyseinen puulaaki niitä tukkuna myy.
    Sen enempää Maken kommenttiin puuttumatta, olen itse ainakin sitä mieltä, että toi lopullinen hinta on kuitenkin se, mikä ratkaisee.
    Ja persaukiselle 150€ on kova raha.
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jos muistat joulun jälkeen niin kirjoitteleppa tänne sitten laskelma paljonko mittarisetti maksoi ennenkuin se oli pöydälläsi kotona ja jos löydät niin hintaesimerkkiä Suomen vauhtikaupasta ostettuna.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    halvimmalla olen syylareita teetättänyt tuusulassa sijaitsevassa jäähdytinfirmassa.
     
  16. bird72

    bird72 1st gear

    mittarisettiin voi heti laskea hintaa 22alv+4,5% tullia.meita 4 ukkoa kaksamassa tullauskustannukset porukkaan.tullauspaatos jotain 60e kontinpurku/satamamaksut ei montaa kymmenta ekea ollut.alle satasen kuitenkin.jotain 3000$ edesta tilasin tarvikkeita.lokasuojaa cutlassiin.puskureita bel-airiin.convertibleen kattotiivisteet.4 firmasta tarvikkeita aika kasa.rahdin osuus ei oikeestaa merkkaa enaan mitaan.veikkaan 50-100$ tallakertaa kun enemman tarvikkeita.

    jos karkeesti laskis et 30% hintaan lisaa niin ei olla kaukana.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    [/quote]

    Osia löytyy hyllystä hyvin myös uudempiin autoihin,
    [/quote]

    Ei siellä muita osia enää olekkaan.tai on.ei oo-osia löytyy vanhoihinkin autoihin
     
  18. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    Nostan tän vanhan aiheen kun en uuttakaan viitsi tehdä... :oops:
    eli mistä suomalaiset varaosaputkat oikeen repii kateprosenttinsa? 100% ?
    kun vertailukohteena on esimerkiksi rockauto niin suomalaisten varaosaliikkeitten hinnat ovat minun auton tapauksessa yleensä noin 20% kalliimmat vaikka mukaan laskisi myös atlantin yli postikulut+alv ??? :eek:
    vaikuttaako myyntihintoihin pärstäkerroin vai "vanha" asiakas menetelmä vai pitääkö mun vaan tinkiä sähköpostiin tulleista tarjoushinnoista?
    oletin että laittavat sen hinnan millä ovat valmiita myymään?
    Painavissa tavaroissa asia on tietenkin toisinpäin, johtuen juuri postikuluista... :wc:
     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Myyntivolyymi vaikuttaa myös. Sama ilmiö kuin vaikkapa Lidlin ja Ikean hinnoissa eli RockAuto ostaa enemmän valmistajilta -> saa halvemmalla sekä myy enemmän -> pienempi kate riittää.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Aika kohtuuhintaista tavaraahan täällä nykyään on, mitä olen itte kysellyt, jos ihan perushiluja kattelee. Riippuu tietysti, että mistä kysyy. Ja pitäähän sen myyjänkin jotain itelleen saada.

    Enempi mä ihmettelen noita tuontiautojen hintoja, että miten joku uus Camaro voi maksaa melkein sata tonnii, jos lähtöhinta on kakskymppiä ja siihen joku 30 pinnaa autoveroa + roudaus päälle :lol:
     

Kerro tästä muillekin!