VARAOSIEN HINTAEROJA..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja speedy, 7.11.2003.

  1. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Tää on hankala juttu, joissain osissa on todella yliammuttu hinnassa mutta on paljon osaa mitä ei kannata itse lähteä tilaamaan..

    Yrittämisestä senverran..kun otetaan huomioon yrittäjän menot: verot, tilat, energia, oma palkka, mahdolliset henkilökunnan palkkamenot ja sosiaalikulut niin voi sanoa et ei varmasti ole todellakaan helppoa.

    Mulla on usean varaosaputkan kanssa hyvät suhteet ja ostan niistä huolto-osia, loput rockautosta.. erikoisempia osia ja viripalikkaa tilaan suoraan kohdemaasta.
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    & kannattaa katsoa hinotja myös täältä :

    www.americanautoparts.fi

    tuollaiset kotisivut tuli tehtyä viime syksynä !
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Rokkiautosta tilasin jarruletkuja ja sylintereitä,maksoi lähetyskuluineen kaikkineen noin puolet siitä mitä Suomessa halvimmassa paikassa.
    Jotta ei menisi liian helpoksi yhdessä sylinterissä oli pölykumit rikki valmiiksi,valmistusvirhe selvästi kun kumi oli luonnottoman ohutta.Laitoin rekkulaa kuvien kera,saa nähdä mitä vastaavat vai vastaavatko mitään :poff:
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Erään jenkkiosakaupan myyjä kertoi, että "kaikki" suomalaiset maahantuojat käyttävät samaa amerikkalaista tukkuria. Tyypilliseen tapaan tukkurin alennukset on riippuvaisia vuositttaisesta ostojen määrästä. Muutama maahantuoja ostaa tiettyjä tuotemerkkejä myös suoraan valmistajilta tai valmistajien edustajilta. Näissäkin kaupoissa hinnan määrää kertaostoksen tai vuosiostojen määrä. Joitain edullisia tuote-eriä ostettaessa on pakko ostaa myös sellaisia tuotteita joita ei haluaisi ostaa (=ei mene kaupaksi Suomessa).
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    ^Ainakin osa maahantuojista ostaa Hansen Racingiltä Ruotsin varastosta ja loput osat suoraan amerikkalaisilta tukkureilta sekä erikoisliikkeistä.
    US Parts tuo suoraan jenkeistä ja heidän jälleenmyyjät toimittavat näitä. Eli on eroja kanavissa ja sitä myöten myös hinnoissa, puolin ja toisin tapauskohtaisesti.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Pitää paikkansa. Minun kirjoituksessa käsiteltiin jenkeistä osia hankkivia. Olen tuon jenkkitukkurin nimenkin kuullut useaan kertaan, mutta en enään muista. Kuulin myös kyseisen jenkkitukkurin suomalaisasiakkaiden nimiä. Yksi maahantuoja kertoi hankkivansa suoraan Kiinasta, mutta tämä projekti taisi jäädä yhteen kokeiluun???
     

Kerro tästä muillekin!