Varaosien tulliprosentti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja sbc383, 6.1.2010.

  1. sbc383

    sbc383 Gearhead

    Joo mulle asia selkis kiitosta vaan.Kyl tuola tullissa kun tulee asioitua ni tulee mieleen irwinin kappale virkamies virtanen
     
  2. Puutarhatraktorissa puhdas nolla... Mut mönkkäri ei kelvannu kun sen täytyy pystyä vetämään oma painonsa valmistajan ilmoituksen mukaan (vetokyky enemmän kuin massa) Tosin noita on kyllä tullu esim Urheilu Koskimiehelle ,mutta kiertävät italian kautta ,siellä saavat pykälät viilattua kohdalleen vrt Suami.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Se kyljessä oleva lappu ei kelpaa niin kai ne ainakin kuittia kysyy ennenkun mitään laskuja lähettelee. Ja itse ne ei mitään tullaa kun mä oon sopinu että mun paketteja ei tullaa muut kun minä.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ei oo (vielä) omakohtaista kokemusta, mutta näyttäisi olevan nolla.
    Traktoreiden osista peritään tullia, vaikka itse traktorin tulli on 0.
    Jaksot: XVI = Koneet, XVII = kulkuneuvot
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... ction=0#OK
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Merkillistä. Muutama osa kannettiin suoraan kotiin. Kotiin kannetut näyttäisi olevan osia jotka on tullut Fedexin kautta, Matkalla olevat on United States Postal Servicen kuskaamia. Toimittamattomien osien arvo on enää 155,46€. (rahti on tässä hinnassa) Kuinkas nämä tullataan (jos menee nekään tulliin?) Kuitti nettipankista, lähetysluettelo? Kyseisten osien hinnat löytyy varmaan paketeista ja nehän kuitenkin korkataan tullissa.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole ikinä ennen kestänyt näin kauan ja nyt taas :eek: . Saas nähdä tuleeko toi kotiin asti vai jääkö taas johonkin matkalle jotta joku pystyy rahastamaan välistä :mad: .
     
  7. sampop

    sampop 1st gear

    Helsingin postitullissa kelpasi ainakin viimeksi ihan printattu YearOnen kuitti, joka kannattaa joka tapauksessa pritata itelle ainakin pdf:si ongelmatilanteiden varalta. Toisella kerralla ei ollut kiinnostunut siitä, vaan nykäisi paketin kyljestä lapun. Tosin arvotkin oli alle puolentoista sadan.

    Isompien erien kohdalla kannattaa kyllä miettiä tuota EU:hun tuonnin mahdollisuutta esim. Espanjan kautta. Siellä ongelmatilanteet näyttävät ratkeavan useammin asiakkaan eduksi, tiedä sitten miksi (tämä on helppo päätellä hinnoista jotka maksan siellä olevalle välikädelle). Toki asiassa kannattaa olla se paikallinen kaveri joka tuntee mutkat ja suorat. Ite kun tuon urheiluroippeita, niin homma on jopa pikku pakko, voi splitata tilauseriä, kun tänne pohjolaan ei välttämättä mene semmosia itemimääriä kuin tuottaja suostuu myymään. Pakko tuoda päämarkkinoiden äärelle ja sitten ottaa siivu kontista tänne. Nykyään rekkakuljetukset etelä-euroopasta ovat vielä aika kohtuullisia niin hinnaltaan kuin nopeudeltaankin. Kiitos oi mandariinien tuottajat.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Loput romut on tullissa. Kuinkas nuo tullit/alvit maksetaan kun kuitti on koko tilatulle summalle mutta tullissa on vaan osa tavaroista? (osa tuli siis tullin ohi) Velotetaanko kuitin mukaan vai sen mukaan mitä paketti sisältää? Erittelyt löytyy. Selviää kyllä paikan päällä mutta olisi vaan hyvä tietää etukäteen.
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mä ottaisin kuitin mukaan ja erittelisin siitä paketissa olevat.
    vaikka sitten paketti avaamalla...

    kuitti pitää olla aina mukana siitä lähetään liikkeelle, jos ei oo niin voi onnistua tai olla ainakin helevatan vaikeeta :x
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo kai se paketti pitää siellä avata ja katsoa mitä on ja mitä ei, tai avataan se varmaan joka tapauksessa. Tulostan vielä vähän paremman erittelyn missä on hinnat.
    Parisen vuotta sitten hain tullista paketin ja silloin annettiin sakset käteen ja sanottiin että avaa. Ei auttanut luottamusta herättävä ulkonäkö.:)

    Täng juu.
     
  11. nixon

    nixon 3rd gear

    Entäs jos ostaa yksityiseltä ja maksaa paypalilla? Eihän siitä mitään kuittia saa ja tullihenkilö ei kuitenkaan usko mitään käsinkirjoitettua "kaks vaihdelaatikkoa 50$"-systeemiä. :x
     
  12. kingsway

    kingsway Gearhead

    Mullon menny silleensä, että:
    1. Paketin arvo on kirjattu paketin päälle,
    2. Paketin sisällä kuitti,
    3. Itsellä tulostettu kuitti tai
    4. Tuloste käydystä sähköpostikeskustelusta myyjän kanssa, jossa näkyy sovittu hinta.

    Omissa tapauksissa nuo ovat kelvanneet.
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Kyllähän se paypal on nimenomaan se kuitti (pitää tietysti tulostaa ensin)jos sillä kerran maksat.
    Elielin tullipostissa eivät kelpuut päällihintaa eivätkä sisältä löytynyttä kuittia. Maakunnissa asiat paremmin?
     
  14. GMies

    GMies Gearhead

    Tietäiskö joku kertoa, mikä on henkilöauton renkaiden nykyinen tulli%?
     
  15. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    4,5 prosenttia
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  17. thomaso

    thomaso Gearhead

    Tää on kätsi tapa. Tätä käytin viimeksi kun sain saapumisilmoituksen tullista. Ilmoittelin summat vapaasti sähköpostiin tulleesta kuitista. Tullauspäätös tuli spostiin samantien, maksoin veks ja postin täti oli ovella seuraavana päivänä.
     
  18. TheVille

    TheVille 1st gear

    Samoin, testasin ekaa kertaa tuossa tunti sitten, tullauspäätös tuli kahdessa sekunnissa ja maksukin hoitui verkkopankissa saman tien. Muutama minuutti niin mailissa kerrottiin että tieto tullikulujen maksusta on välitetty Postille, nyt sitten odottelen huomista postikustia :)

    Olin jopa täysin rehellinen ilmoittaessani lähetyksen arvon, kovasti väittävät että tulli saattaa kysellä todisteita kuten kuittia tai tilausvahvistusta, mutta tuon prosessin aikana ei missään vaiheessa mikään instanssi kaivannut vahvistusta ilmoittamilleni taalahinnoille.
     
  19. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Useamman kerran on joutunut todistaa hinnan tullille, sähköisessä ja paikan päällä käydessä.
     
  20. GMies

    GMies Gearhead

    Kiitos "INVICTA". :D
     

Kerro tästä muillekin!