VAROITUS Autonostimesta Steyrtek ST-402C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Korento, 29.8.2017.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Mä oon tainnut käydä omat inssiopintoni eri aikaan ku edellinen. Laskisin kyllä eri tavalla:)
     
  2. cdi

    cdi Double Gearhead

    No kyllä metallinkanssa voi käyttää sitä nykyistä rajatilamitoitusta .mutta kun pysyy sallituissa jännityksissä on aina varman puolella. Olis monta kattoa silläkonstin pysynyt lumikuormansa kanssa ylhäälä. Joo opinnot on käyty -70 luvun alussa.....ja hiipumista on havaittavissa kävellä pitää kaksinkerroin.
     
  3. Raapus

    Raapus 1st gear

    Ennen ei ollut ymmärtääkseni noita nostovarsien lukkoja jotka lukitsee nostovarren sivuliikkeen nostaessa lukkoon monessakaan nosturissa, oli vaan vapaasti liikkuvat varret, jotka aiheutti oho-tilanteita silloin kuin autoa kevensi esim.pöngän varaan että sai yhden käpälän tarvittaessa edestä siirrettyä pois, silloin aisoihin saatoi pöngän kaltevuuden takia kohdistua sivuttaisvoimaa, jolloin heilahtaa..
    Nyky nostureissa taas on nuo lukitsimet, joiden turvin autoa voi kiikutella kolmelle käpälälle koska lukko ottaa vastaan sivuttaisvoiman, siis siihen asti kun nuo pehmeät pultit kestää.
     
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    .
    Nyt tuli cdi:lle pilkkuvirhe,8.8 ruuvin min. vetolujuus on 80 kg neliömillille ja myötöraja 0.8*80 kg neliömillille.
     
  5. cdi

    cdi Double Gearhead

    Kyllä se sisältää kaksi virhettä kun lähtökohta oli 800 MPS eihän näitä muunnoksia yleensä tehdä kun laskelmia tehdään,mutta asiaan vihkiytymätön saa paremman kuvan kun laatu on jotenkin miellettävissä. Ilmeiseti leikkauslujuus kerroin meni oikein kun kukaan ei ole puuttunut.

    Kiitos oikaisusta.
     
  6. Korento

    Korento 2nd gear


    Eipä tulisi mieleen millään pöngällä alkaa autoa keventää ja olla siellä alla!

    Kuulostaa jo itsemurhalta moinen touhu...
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Välillä joutuu, esim kun vaihtaa tukivarren ja puslat pitäisi kiristää siinä massa päällä -asennossa, nostan vaihteistotunkilla tukivarren päästä, kunnes sen nurkan käpälä on irti autosta ja ruuvit kiinni, muuten se pusla on väännössä vakiotilanteessaan massa painona ja ei oo pitkäikäinen...
     
    xarper, Camino'79 ja wilburi tykkäävät tästä.
  8. Korento

    Korento 2nd gear

    ;)Konstit on kaikilla omat.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko kukaan muuten tehnyt pukkeja nostimella olevan auton alle tarkoitetuksi

    Esim. sellaisiin tapauksiin kun helmaa hitsataan ja käpälät on tiellä

    Siinä joutuu pönkkäämään autoa et saa käpälän alle eriasentoon, itellä ei uskallus riitä kuitenkaan käpälän auton alta pois kääntämiseen

    En ny muista mitä autoa nostin niin apparin takakäpälälle ei varannut lainkaan painoa se käpälä heilu siellä alla mitä stopparit anto myöten
    Vastaa kun autoa siirsi luonnottoman taakse otti molemmat takakäpälät
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Laatikkotunkilla oon keventäny nurkka kerrallaan jos on ollu tarve ja käpälä pois tieltä, vaikka sinne auton alle työntää sen siks aikaa tuomaan vähän mielenrauhaa jos ei muuta.
     
    Raapus tykkää tästä.
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo Jamantin kertoma kuulostaa vielä siltä, että itsekin uskaltaa noin tehdä, mutta aikaisemmin joku kertoi, että pönkä alla ja vinossa... huh... No evoluutio korjaa omansa.
     
  12. Korento

    Korento 2nd gear

    Ei kai se palkoa ota jos laskee alas ja muuttaa käpälän paikkaa?
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On mulla ollu pari autoa nosturilla sillä lailla että vain etukäpälät on molemmat ollu autossa kiinni ja takaa vain toinen ja kun keinutti, otti se toinenkin kiinni, mutta auton paino käänsi auton takaisin niin että kolme vain otti massaa vastaan ja hyvin pysyi siinä se/ne autot.... Ei oo yksikään auto 16 vuoteen mitä on toi kaksipilarinostin tuossa ollu, niin pudonnu, joskus on joku käpälä ollu huonosti, niin että esimerkiks YJ-Wranglerin takapään käpälä on jääny just ja just reunaltaan pohjapanssarin reunan alle ja kun on auton on nostanu ylös, niin sitten pamahtaa, kun se käpälä siirtyy pohjapanssarin reunan ohi ja auto tippuu sen 10 mm ja käpälä osuu keskelle runkoa, mihin sen piti alunperinkin osua....
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Jos ne päät on kumia ja nostetaan helmasta niin ei ne Minnekkään luista. Sit jos on jonkun maalatun rungon alla ja laskee auton työkaluvaunun päälle niin sit voi olla lukitukset tiukemmalla.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Joskus miettiny ,et teettäisi kourat niiden tassujen päiksi, mutta niitä taas pitäis osata käyttää, niin ne ois vaan itellä käytössä

    Jostain pyöräkästä runkopalkista kun nostaa esim maasturia haluaa herkästi ne tassut alta, ja kuitenkin sen verran löytyy väljiä että pari tuumaa pääsee se varsi kiertymään, jos oikeasti se haluaa auton alta pois

    Onneksi tahtoi auton alle, eikä lavan alle, niin tipahti rungostaan vaan siihen varren päälle



    Jotkut tahtoo laittaa rungon nousevaan kohtaan niitä tassuja, kun vieressä ois laatikon kannatiraudan 19mm pultin pää, epäilisin et kun se pultinpää tunkeutuu sen kumin sisään ei se tassu alta lipsahda


    Sit sellaisen huomannu et jotkut tahtoo nostella ne lukittimet auki :odeek: ihme vittu himo helpottaa auton tippumista :odrealmad: :odrealmad:
     
  16. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla on tallis 86-87 mallin 2 pilari hoffman siinä ainakin nuo lukitukset niin lepsut että aika helposti lähti etupäästä liukuun kun runkopalkis oli vähän öljyä nostopiste onneksi niin syvältä että tipahti vaan kynnyksen päälle. Vaikka olis miten hyvät lukitukset niin kevyt auto voi helposti luistaa sivusuunnas jos tiukas olevaa pulttia joutuu repiin puolen metrin jatkovarrella
     
  17. Korento

    Korento 2nd gear

    Tälle on tulossa/tullut kohtalainen loppu:)

    Nostin on palautunut myyjälle ja vastuuvakuutus on korvannut kotteron vahinkoja.

    Alkuvaikeudesta huolimatta täytyy olla tyytyväinen ja nostaa lippaa sinne myyjän suuntaan!
     
    Saetkae, J.J., north ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. TurboDX

    TurboDX 2nd gear

    Mulla on tallissa sama näköinen mutta eri merkillä oleva nosturi, piti siitä käydä kahtoon nuo pultit.
    Oli 12.9, uskoisin että vaihdettu maahantuojan toimesta!
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

  20. Korento

    Korento 2nd gear

    Ei ole.
    Kyllä se jonnekin trokataan.
    Olihan vakuutus korvannut heille sen. Plussalle meni myyjän bisnes.
    Mulla on vielä sieltä vähän saatavia. Saa nähdä tuleeko ikinä.
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!