VAROITUS Autonostimesta Steyrtek ST-402C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Korento, 29.8.2017.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Huutokaupasta hankituilla kamppeilla ei taida olla kuluttajansuojalain velvoitteita myyjää kohtaan..
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. Korento

    Korento 2nd gear

    Saattaa olla niin.
    Mutta se käyttökielto koskee sitä nostinta kunnes se on kierrätetty sardiinipurkiksi;)

    Siitä ei tule hyväksyttyä vaikka myisi sen Turun torilla!
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Jos joku rakentaja ran... Reiska virittää sen onnellisena talliinsa kun halvalla sai...? :D
    Kukas niitä valvoo....? o_O
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  4. Korento

    Korento 2nd gear

    No tietysti sen viranomainen joka tutkii kuolemantapauksia :)
    Olkoon nyt vaikka poliisi ensin.
    Ne on kovin kiinnostuneita mitä ja miksi ja kuinka se nyt näin on käynyt.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oikeesti, jos itselle tuon korjaa niin posliinia ei kiinnosta yhtään. Sama kuin yrittäjällä, ei kiinnosta ketään, miksi kuoli, paitsi perikuntaa jos velkaa jäi... Kyllä ne tutkii ja tekee raportin, mutta ketään ei ole ketä syyttää jos itse korjasi ja kuoli alle...
     
    KajS tykkää tästä.
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ketään kiinnostanut sekään, kun e-hyväsytyn kompuran säiliö räjähti. Ei yhtään ketään...
     
    KajS tykkää tästä.
  7. Korento

    Korento 2nd gear

    Tylsää jollei nyt ketään ole kiinnostunut kun velkoja ja hautaus toimisto.
    Tosiaan kyllä tästä oltiin oikeasti kiinnostuneita kun ilmoitin työturvaviranomaisella ja Tukesiin.
    Asia otettiin tosissaan ja tultiin paikan päälle asiaa katsomaan.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tukes ei ollut siistä kompuran säiliöstä kiinnostunut, kun oli e-hyväksytty... Samaten muuten meidän yksi klapikone, josta rouva valitti Tukesiin, ei niillä ollut mitään keinoa, turvattoman koneen maahantuojaa vastaan, kun siinä oli hyväksyntä, onneks jälleenmyyjä otti koneen takaisin (meinas rouvalta nimittäin pari sormea irrota)....
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Sit joku kameran muuntaja, minkä virtalähteen johtoihin voi työntää kielensä ja saa 2000milliampeeria 5;dellä voltilla vedetään markkinoilta heti ja innoissaan

    Jotenkin vaikuttaa hassulta rikollisen suojelulta, vaikeutetaan ihmisten 30€;n kameran saantia, mutta joku klapikone millä voi henki lähteä ei sitten herätä kiinnostusta :odroll:
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    työpaikalla piti nostaa tonnin ketjuilla 5t jäteasemaa,no kettinki katkesi,master öljy lämmittimellä piti hallia lämmittää kun kp ruiskulla maalasi saatanan moista säilötä,ruiskun sumu leijui metrin korkeudella.otin yhteyttä kouvolan,joensuun työsuojeluun ,monelle eri ihmiselle ,ei kiinnostanut ketään,ei ilmanvaihto ei mikään .sanoin viimeksi että sitten kun sattuu on kaikki siitä hallinnosta päivittelemässä tapahtunutta,olkoot otin loparit.puheet on hienoja,kukaan vaan ei uskalla ottaa vastuuta mistään,parempi kun kävelee kauempaa.
     
    KajS ja rane58 tykkäävät tästä.
  11. Korento

    Korento 2nd gear

    Ehkä sitten minulla oli tuuri kohdalla ja luurin päähän osui oikeat ihmiseto_O
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. T&S

    T&S Gearhead

    Kaksi kertaa olen tehnyt Tukesille ilmoituksen vaarallisesta sähkölaitteesta, ensimmäisellä kerralla oli kyse valaisimesta jossa vaihe menisi runkoon kun sen kytkee liittimien merkintöjen mukaan, vastaus oli suurin piirtein voi,voi, kyllähän näitä sattuu, edes valmistajasta ei oltu kiinnostuneita.
    Toisella kerralla suurtalouskoneiden valmistajan virossa teettämissä johtosarjoissa löytyi irrallisia jännitteisiä johtimia kytkentäkotelossa, löytyi kun asentaja sai sormilleen. Näitä oli sitten ympäri Suomea. Ilmoitus valmistajalle ja Tukesiin, molemmilta vastaus suurin piirtein voi, voi. Tukesi yritti kyllä saada minua vastaamaan siitä että tämä valmistaja korjaa tuotantonsa:eek:, yksittäinen onneton asentaja vastaan maailmanlaajuinen miljoonabisnes, hieno idea.
    Viime kesänä kun tuli vastaan kotimaista valmistetta oleva autolämmityspistorasiakotelo missä kytkentätarra oli väärinpäin, eli taas vaihe runkoon, ilmoitus valmistajalle ja vastaus lähes voi, voi.
    Oikeudettomasta urakoinnista tehtiin ilmoitus Tukesiin, vastaus oli voi ,voi, kyllähän näitä on.
    Mutta odotas jos urakoitsija joutuu Tukesin tarkastukseen ja hyllystä puuttuu joku standardikirja tai paragrafi niin löysässä hirressä ollaan.

    Kyllähän ne yrittää, mutta lainsäädäntö ja EU on ilmeisesti vienyt niiltä viimeisetkin mahdollisuudet puuttua ihan oikeasti näihin vaarallisiin koneisiin ja muihin, oma usko siihen laitokseen on ainakin horjunut pahasti.
     
    laujok, KajS, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Samanlaisia ovat omatkin kokemukseni Tukesiin tekemistäni ilmiannoista. Kun Idon kylppärikalusteesta hajoaa lamput peräperää sillä lailla että loisteputken lisäksi murenee myös valaisin ja lampun laitekilpikin ruskistuu, niin mun sanaa vastaan riittää valmistajan sana. Eikä ne edes tee itse noita lastulevykalusteitaan vaan joku puusepän paja. Otin piuhat irti.
     
    KajS tykkää tästä.
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    ´Toissa päivänä samanlaisella nostimella tuli nostettua caddy ylös ja on sillä mun subukin nostettu,muistaakseni 2v vanha nostin.
     
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    käyttövirhe + asennusvirhe + huoltamattomuus/välys

    yhden tassun lukitushampaat jääneet lukitustapin hampaiden kanssa päällekäin eivätkä lomittain ja tassun kuningaspultin välys sallinut tassun liikkua aavistuksen alaspäin, jolloin pultit napsahtaneet poikki, koska voima on ensin kohdistunut niihin eikä paksuun akseliin.

    tämä ei silti selitä auton putoamista. putoamisen selittää käyttövirhe.
     
  16. Vilpo

    Vilpo 3rd gear

    Tämän ketjun luettuani tarkistin tallilta löytyvästä ST-402DU:sta kyseiset pultit ja oli 8.8 -kovuudella nuot ja 10mm pultit siis. Eli ilmeisesti tähän jo päivitetty vahvemmat pultit.
    Useinhan nuo hammastukset ei itsestään lukitu nostettaessa vaan vasta kun hiukan heiluttelee.. Mutta toisaalta vanhassa stenhoj:sssa ei tuollaisia lukituksia olekaan vielä ja tuolla on iät ja ajat toimittu ilman että auto olisi meinannutkaan pudota.. :/
     
  17. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Kyllä mun ex-1976 Stenhojssä oli jo lukitukset, semmoinen hammastettu levy molemmin puolin.
     
  18. Vilpo

    Vilpo 3rd gear

    Aivan, olisiko lisätty jälkikäteen?
    Tuo meidän on joku 90-luvun alun vissiin ja ei ole lukituksia, tassu kääntyy vapaana jos kevittää nostettuna.
     
  19. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Nykyinen on -94 mallinen ja siinäkin on lukitus. Ettei vaan joku olis poistanut niitä uritettuja lukitustappeja teidän nosturista,nehän sijaitsee piilossa siellä akselitapin sisällä muistaakseni.Toimivat siten että ala-asennossa tapissa oleva pultti painaa lukituksen pois päältä ja varsia voi liikuttaa ja heti kun nostaa tapit loksahtavat urituksiin ja lukitsevat varret.Ne pultit näkyy linkin kuvassa akselitappien alapuolella. http://www.hickleys-international.c...b33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stenhoj_235.jpg Juu ja Kyllä tuon vanhankin nosturin lukitukset oli ihan originaalit.
     
  20. Jalmari84

    Jalmari84 3rd gear

    -83 mallissakin on vastaava lukitus.
     

Kerro tästä muillekin!