VAROITUS! Virosta Astroa hakevalle!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kelervotti, 11.8.2010.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    VIN Position
    Description

    Position 1 Country of Origin:
    1 = U.S.A.
    2 = Canada
    3 = Mexico
    4 = U.S.A.
    J = Japan
    K = Korea

    Position 2 Company built by:
    G = General Motors/Suzuki
    8 = Isuzu
    Y = NUMMI
    L = Daewoo
    C = CAMI/GM of Canada

    Position 3 Make or division:
    1 = Chevrolet
    2 = Pontiac
    3 = Oldsmobile
    4 = Buick
    5 = Pontiac incomplete vehicle (PAS)
    6 = Cadillac
    7 = GM of Canada
    8 = Saturn
    A = Chevy Bus
    B = Chevy incomplete vehicle
    C = Chevy Truck
    D = GMC incomplete vehicle (PAS)
    E = Cadillac incomplete vehicle
    H = Oldsmobile Multi-Purpose Vehicle (MPV)
    J = GMC Bus
    K = GMC Multi-Purpose Vehicle (MPV)
    L = Buick incomplete vehicle
    M = Pontiac Multi-Purpose Vehicle (MPV)
    N = Chevy Multi-Purpose Vehicle (MPV)
    T = GMC Truck
    Y = Pontiac Multi-Purpose Vehicle (MPV)

    Onko kukaan tutkinut Chevrolet transport, Chevrolet Alero tai Daewoo-letukoiden runkonumeroita...?
    :odroll:
    - Jani -
     
  2. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Me haettiin kaverille -60 buick noin vuos sitte virosta. Lähettiin yks torstai aamu Kaken (nimi muutettu) kanssa junalla Helsinkiin klo8. Assalta köpöteltiin Linda Linen terminaaliin ja katamaraani lähti klo10. Laivalla Kake tarjos sitten yhden kaljan ja se maistu, yllätys yllätys, hyvälle. No munhan oli pakko tarjota tietysti toinen, etten jäis Kakelle velkaa. Siinä vaiheessa alettiin ihmettelemään että ompas tehokasta olutta kun tuntuu jo hatussa parin jälkeen. No se oli perhana nelosta. No enempää ei sitten uskallettu ottaa että saatas edes koeajettua pirssi ennen ostoa. No sitte oltiin virossa klo12 ja oli pari tuntia aikaa "treffeihin" buickin omistajan kanssa. Mentiin piffipaikkaan safkaamaan ja aateltiin että yhet kaljat kestää ottaa.. Tilattiin safkat ja kaljat, nelosta tietty. No perhana se tarjoilija toi sitte jotkut paukut ennen safkaa, ja eihän niin kaunista elettä voi jättää huomioimatta ja me kaadettiin ne paukut kitusiin. No lähettiin ruokapaikasta ja kello oli aika tarkkaan 12.52. Ja oltiin jo kivassa alkuvauhdissa. Sitte iski joku mielikuva että tännehän tultiin autoa ostamaan, että nyt oli pakko lopettaa kaljan kittaus. Viru sentterissä mentiin sitten kaffelle jotta pää selviäs ja sitten tapahtu se pahin mitä voi tapahtua tällaisella reissulla ja vielä virossa, halvan viinan luvatussa maassa. Nimittäin iski laskuhumala. Uitutti aivan vietävästi kun ei voinut ottaa enempää kaljaa. No siinä tunti kärvisteltiin kunnes ukko tuli sovitulle tapaamispaikalle. Lähettiin sen ukon -72 avo foordilla sitten ajelemaan etelää kohti reilu 15km, missä buick oli. Tiet meni huonommaks ja huonommaks koko ajan. Lopulta saavuttii romuvarikolle, joka oli ilmeisesti joku korjaamo. Buickki oli sellanen kun kuviteltiin. Katolla ja takaluukulla kasvo sopivasti sammalta. Sisustaakaan ei voinut moittia, koska sitä ei ollut ollenkaan. No penkit tietty oli, ne oli ensin verhoiltu ilmastointiteipillä ja siihen päälle nostettu mummolan vanhat peitonpääliset, eli ne oli tosi coolit! Maalipinta oli kyllä liian kiiltävä, mutta onneks mattamaali on halpaa ja maalaustalkookaljat voi ostaa laivalta. JES! Renkaat oli auringon kovaksi polttamat, mutta onneks pyöreet, ja alapuolellakinoli ilmaa. Motti lähti hienosti käyntiin ja sitte lähettii koeajolle. Ajettii 100 metriä niin että huomattiin että vaihteet pelaa. Ne toimi hyvin joten käännyttiin takas. Neuvoteltiin hinta kohillee ja alettiin järkätä kyytipuolta satamaan. Mä jäin sinne romutarhaan ootteleen kuljetusautoa ja Kake lähti myyjän kanssa hakemaan sen himasta jotain merkkejä ja kromihilppeitä. Siinä vaiheessa tuli aika orpo olo, kun katteli niitä "yön timoja" mitä siellä hallissa ja pihalla pyöri. Kaikki meni kuitenkin ok, ja pian auto olikin satamassa. Auton kuljetus sieltä korjaamosta satamaan makso huimat 35€, mut me kestettiin se kun miehet. Mä sitten ajoin Buickin siihen Vikingin autokaistan puomin eteen ja annoin mimmille liput. Mimmi kyseli rekisterinumeroa. Sanoin ettei tässä ole kun auto viedään suomeen ja laput jäi edelliselle omistajalle. No se sano et pakko olla! No sanoin sille sitten liudan hatusta vetästyjä numeroita. Se kysy että onko tämä numero varmasti voimassa, johon mä vastasin että joojoo, tietysti se on. Ja läpi päästiin. Heti laivaan parkkeerauksen jälkeen tuli joku henkilökunnan edustaja sanomaan että autokannella myydään kaljaa. No pakkohan sieltä oli lasti hakea. Onneks ne anto meidän lainata semmosta isoa rullakkoa, muuten olis tullut käsiin rakkoja :).. Laivamatka olikin sitten hemmetin tylsä. Ei voinu dokaa ja sielä oli Marion esiintyjänä laulamassa uusimpia hittejään suoraan 60-luvulta. No onneks sekin matka loppu aikanaan ja ajettiin auto pihalle laivasta. Kello oli illal yli pual yheksän ja tullin miehiä ei näkyny missään. No ajettii vehjes parkkipaikalle, ja odoteltiin Penaa (nimi muutettu), kun sen piti tulla mun vanilla ja kärryllä hakemaan meitit. Ja tulihan se. Mä ajelin sitte yhdistelmän kotiin Hyvinkäälle ja sovittiin että kaara jää mulle viikonlopuks koeajettavaks.
    Eli reisu meni nappiin ja buick makso muistaakseni 3100 euroa. Autolle ei loppupeleissä tehty mitään ihmeellistä perushuoltojen lisäks. No katkottiin siittä jouset (liikaa tietty) ja yks lauantai ennen länsi-uusimaa cruisaa maalattiin kiiltävä alaosa mattapunaisella, tarkoin valitulla sävyllä. Sit kun auto oli ollu viron kilvissä, niin siittä ei tarttenu maksaa alveja ja tullikilvillä sai heti ajella, ilman rekisteröintikatsastusta. Auto on tällä hetkellä leimattu ja ajossa.
    Mä ainakin kattelen noita virossa myytäviä olevia vekottimia säännöllisesti, kun sieltä toi pelkkä auton hakureissu on aika hauska tapahtuma. Ja jos sieltä ei autoa jää mukaan ni ainahan reisun tarkotusperän voi muuttaa kaljanottoreisuks, niin ei mee laivaliput hukkaan :D
     
  3. mhahto

    mhahto 1st gear

    oma trans sport 2000 vin:1GNDX03E5YD...
    1 = U.S.A.
    G = General Motors/Suzuki
    N = Chevy Multi-Purpose Vehicle (MPV)
    ?
     
  4. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Hondat myydään Britanniassa nimellä Honda - ei Rover.
     
  5. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    Loistava stoori! tällaisia ne autonhakureissut parhaimmillaan on, jänniä ja uuden kulttuurin kanssa opettavaisia.
    hyvä homma hienoa että toitte buikin suomeen harrestajoneuvokenttää rikastuttamaan. mitali tommosesta pitäisi antaa, tai noh, ainakin kalja.
     

Kerro tästä muillekin!