VAROKAA! Huonolaatuisia polttoaineletkuja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Adventurer, 25.8.2012.

  1. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Jääkö niitä sitten jonnekkin kaupan varastoihin pyörimään vuosiksi ja hajoovat sitten kun otetaan käyttöön. Kumiletkuillahan on aina tietty vuosikesto määrä. Omalle kohdalle on toiminu parhaiten Hiflexistä ostettu Cohline letku. Motonetissä myytiin aikoinaan jotain paksuseinämäistä polttoaineletkua joka kovettui kuukaudessa käyttöön otosta niin kovaksi, että katkesi kuin muovi pakkasella ....
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Faija osti joitain letkua missä luki enklanniksi fuelhose diesel/petrol tai vastaavaa kuitenkin molemmat polttoaineet
    kestihän se sentään viikon ennen kuin alle kusi mittarille huono vaan kun ruiskun imuletku tankin takaa pohjalta.


    Jos jossain vaiheessa vaihdan bensa koneen arki kulkimeeni niin taidan vetää peltiputkella koneelle asti polttoaine linjat :odroll:
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla myös Galaxiessa pari vuotta vanha bilteman bensaletku ja täynnä pientä halkeamaa, ei kuitenkaan vuoda. Mistäpä sitä kunnon bensaletkua nyt saa?

    Joku viitseliäs voisi kyllä laittaa asian eteenpäin..?
     
  4. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mulla sierrassa konehuoneessa trelleborgin letkua 16bar pitäis kestää.
    paine kuitenkin 0-3,5bar moottorin lämmöstä riippuen.
    onko nykyään enää kumia, vai puhutaanko muovista?
    Samaten sähköjohdot ovat samaa paskaa, mut ei sotketa sitä tähän topikkiin.
     
  6. idiot

    idiot Gearhead

    Itellä on tuota bilteman laatu letkua kanssa, pysyy mieli virkeenä kun kerran kaks vaihdat pätkät uusiin kesässä :poff:
     
  7. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Minä tein omaan autoon teräspunosteflonista.. :odroll:
     
  8. jarmo lehtonen

    jarmo lehtonen 1st gear

    ite kanssa jokusen bilteman letkun vaihtaneena voin vaan kehua hyvää laatua :D viimeisimpänä letkun vaihtona vuoden 74 911 pikkupossun konehuoneesta. ennen talviseisotusta oli joku vaihtanut sinne bliteman laatu tuotteen ja hainpa paikallisesta rattori tarvikkeesta uutta tilalle no jos nyt kestäis :D no on se jo vuoden kestänyt joten uskaltaisin ehkä jopa liikenteeseen tuollaisella :D
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Itekkin ollut 20 vuotta onnellisen tietämätön bensaletkuongelmista, kun aina olen ostanu varaosaliikkeestä Gatesin letkua. Kunnes tuli tontille auto johon haettu joskus letku biltemasta. Paperiset viivakooditarratkin oli vielä letkussa kiinni ja toisesta päästä ihan hajalla. Miten ihmeessä Folksam tms vakuutusyhtiö ei puutu näihin autonpolttotalkoisiin. Vai myydäänkö tuota letkua vain kehitysmaihin. ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO BILTEMASTA BENSALETKUA!
     
  10. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Biltsun letkulla 6 vuotta ajellu eikä ole halkeemia ja hyvin kestää väännellä!

    Ettei porukat esittele liika niitä motteja ku kumi ei tykkää uv-säteilystä.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Caminossa ehti olla peräti vuoden ja oli kokoajan tallissa ja silti petti sekä teräspunosversiot että normi mustat letkut.... että ei oo kyllä liikaa UV:ta saanu....
     
  12. Stingray73

    Stingray73 3rd gear

    Gatesin letkuissa ulompi kumikerros ei tunnu kestävän bensaa. Alkaa nimittäin turpoamaan irti :(

    Annan ääneni letkuissa Teknikumin letkuille (lienevät Suomessa valmistettuja ehkä). Nykyään tätä saa myös mustana, kun muutama vuosi sitten ei tarjolla ollut kuin vihreää.
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Trelleborin letkut laitan minäkin kunhan kerkeen.Ei oo varsinaisesti bensaletkuista kokemusta,mutta mitä noiden muita tuotteita oon käpistelly niin ovat asiansa ajavia.Ovat jopa tehneet sen paremmin kuin hyvin.

    Sen verran laadukkaita on noi kamat ollu mitä on mulle työn ohessa tullu eteen et aion luottaa noihin.Hinnakkaita ovat uskoisin,mutta kalliimmaks se auton palaminen tulee...
     
  14. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu älä laita ei kestä montaa kuukautta kun päälikerros jo halkeilee.
    Good year letkut mulla on kestäny missä lukee U.S.A. :D
     
  15. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Ei jummalaarde!!

    Pari vuotta vanhaa luotettavana pitämästäni kotimaisesta varaosapuljusta ostettua AN8 teräspunosta. Alkoi yhtäkkiä vuotaa ihan helvetisti. Ajattelin että vika liittimissä, joten päätin muuttaa vähän konfiguraatiota. Yhtä letkua piti lyhentää ja vedin rälläkällä poikki. Näytti vähän erikoiselta, niin päätin halkaista ylimääräisen tumpin. Ja mitä sieltä löytyikään...

    [​IMG]

    Nyt vi**u oikeesti... Eihän tollasta saa myydä.

    J
     
  16. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Kielletään ennemmin ne polttoaineet, jotka ton tekee.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onko se polttoeineesta sit kiinni, kun dieselistäkin menee letkuja paksaks?
    Asiaa ymmärtämättömänä olen ollut siinä käsityksessä että nimenomaan letkun laatu huonontunut?
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tossa hetki sitten vihdoinkin vaihoin käyttislinttaan konehuoneesta halkeilleen pensaletkun. Menin varaosaputiikkiin ja pyysin bensaletkua mikä kestää bensaa, nuori myyjä meni aika hämilleen ja näytti vielä kelasta et kyl tää ihan oikeeta pensaletkua on. No aloin ottaa vanhaa letkua irti (gates merkkinen) ja ei tarttenu ku sormella tökätä niin meni puhki. Meinasin viiä myyjälle näytille et tällei niille tulee käymään. Saas nähä kauan toi nimetön bensaletku kestää...
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    On kyllä raivostuttavaa,kun tuollaisia letkujä myydään.Itse vaihtelin äskettäin riisseli suburbaniin letkuja niin aivan paperia oli.
     
  20. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    No miten ne vanhat hyvälaatuiset letkut ikinä olisi sitten hajonneet?
     

Kerro tästä muillekin!