Vectran ohjaustehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Anonymous, 23.11.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vuoden 1991 syyskuussa käyttöön otetun Opel Vectran ohjaustehostin(vai onko se servo) ääriasennoissa, esim. parkkeeratessa taskuun pitää aika kovaa valitusta. voiko syynä olla pelkkä tehostimen nesteen vajaus? Ääni kuulostaa lähinnä hihnan valitukselta, mutta mene ja tiedä. Onko tietoo...???

    mjkolehmainen@hotmail.com
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    No problem

    Tehostimella oleva auto pitää aina ääriasennoissa (ja varsinkin vielä sinne edelleen käännettäessä) aina ääntä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitti lohdutuksesta, vaikkakin olen kuullut esim. samanikäisen Golfin servon äänen, ja se oli vain sellasta lähinnä paineventtiilin päästön "hyrinää" vaikkakaan hyrinä sana ei kuvaa aivan täydellisesti, mutta kuitenkin. Ja voihan se olla että niita servoja on niin monenlaisia että kaikilla on oma äänensä.
    Tämän ääni kun on lähinnä samantapainen kun tuulettajan hihnan valitus siellä ääriasennossa !
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Juu

    Äänet vaihtelee, voithan tietenkin varmistaa, että systeemissä ei ole ilmaa.
    Eli tarkistat öljymäärän ja kääntelet ratin ääriasennosta toiseen muutaman kerran.
    Ilmaus ei ole sen kummempi juttu.
    Käytettävän öljyn tyypin täytyy myös olla oikeata.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Samanmoinen hihnahan se tehostimessakin luistelee kuin laturissa, joten äänikin on sama. Eli kun käännät ohjauksen tappiin alkaa pumpun hihna luistamaan. Kiristä hihna äläkä turhaan yritä kääntää rattia jos pyörät ei enää käänny. Onpa autossasi myös kovin heikko ohjausvaihde. Jossain vaiheessa se rupeaa vuotamaan. Valmistajasta riippuen siihen saa korjaussarjan tai sitten se on kertakäyttöinen. Jos se hajoaa, niin vaihda vähän uudemman vuosikerran tanko tilalle. Purkaamoistahan niitä varmaan löytyy. Se kokemukseni mukaan kestää vaikka sitä ravistelee yli 200 hv tehoilla
     

Kerro tästä muillekin!