VEMS, onko kellään ajossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja herrakani, 4.12.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onko kukaan rakentanut VEMS, versatile engine management systemsiä?
    Jos oletetaan että sulla on raakamoottori jossa ei ole yhtään anturia eikä virranjakajaa paikallaan, niin mitä tarvitsen?

    1. 36-1-wheel kampuran päähän tai vauhtipyörälle?
    2. Laajakaistalambda, tartteeko ohjaimellisen vai riittääkö pelkkä anturi?
    3. Veden lämpö?
    4. COP per tulppa. (Tai sitten Coilpack?)
    5. Suutin per sylinteri.
    6. Läppärunko.
    7. TPS?
    8. Muuta?

    Oletko rakentanut tällaista ikinä? Kerro jotain. Millaisiin ongelmiin voisin törmätä?
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Vemssiä ei, itse olen suosinut kotimaista Tatechia. On äärimmäisen joustava erilaisten anturointien suhteen. Mut itelle tulee em. 1-7 kohtien lisäksi mieleen

    -Maf tai Map
    -Imuilman lämpö
    -Nokan asentoanturin vaatii monet, saa helposti vaikka siltä virranjakajalta.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, Tatech on vaan 10 kertaa kalliimpi.
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kannatta kysellä audi clubilta tuota VEMS hommaa.
    Taitaa aika monta turbo audia olla suomessa tuolla purkilla
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Audiin saa plug & play sarjaa joka käyttää alkuperäistä johtosarjaa ja antureita, ei ne vesselit taida tietää miten noi tavan moottorit kytketään.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Itellä siis potilaana MAHDOLLISESTI tietty sbc johon tätä suunnittelen.
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kuinka halpa vemssi sitten on?

    Tatech Lite 699€ + liitinkampa&pinnit 40€

    Loppu riippuu sitten omista tarpeista.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    250 purkki + siihen hilppeet. Mä katoin Tatech verkkokaupast et 32bit oli 2200e
     
  9. gta88

    gta88 1st gear

    Eikös tuo vems ole sama kun Megasquirtti ?
     
  10. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    tohon listaan kun lisää suutintukit,regulaattori, bensalinjat, pbumppu, suodatin, imuilman lämpöanturi ja johtosarja niin olis vissiin kaikki.

    vemssin rauta on visiin ainakin osittain samaa kuin megasquirtissa.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    No ei ominaisuudet oo ainakaan samat, vems 3.6 on yhdistelmä mega 2 ja 3 ominaisuuksia.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ilmankos ne sit niin paljo niitä käyttää..
    Heti vaan rupes raksuttamaan vems= audimiehet :poff:
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    No, ostin varmuudeks fuel railit jo.
    - alan sotavarustelee.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  15. Tuputin

    Tuputin 3rd gear

    Kaverille Skylinen kuutosmoottoriin moisen laittelin tuossa jonkin aikaa sitten. Huomattavasti pätevämpi laitos kuin megasquirt ja suht mukava säädettävä. Tilatessa kannattaa olla tarkkana että valitsee oikeat optiot. Laajakaistahan käy tuohon suoraan että ei tarvii mitään ohjaimia.

    Eli tarviit..

    Kampuralle triggeripyörän.
    Hall tai induktiivisen anturin.
    Imulämpö anturin.
    Moottorinlämpö anturin.
    Kaasuläpän asentotunnistimen (ei pakollinen)
    Tyhjäkäyntimoottorin (ei pakollinen)
    Cop puolat tai 2x4 hukkakipinä puolaa.

    Johtosarja kannattaa ottaa valmiina kaikkine relebokseineen jos haluaa päästä helpolla..

    Luultavasti SBM 318 mottiin talven aikana tulossa VEMssi..
     
  16. Tuputin

    Tuputin 3rd gear

    Itelle tuli Holleyn nelireikäinen läppärunko jossa on valmiina TPS ja tyhjäkäyntimoottori..
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kiitos asiallisesta vastauksesta.
    Tilasin eilettäen fuel railit ja noita antureita ja liittimiä mulla taitaa muutama tarpeellinen jo ollakin. Triggeripyörän voinee nikkaroida siihen damperin päähän. Mun suuttimet näyttäis laskurin mukaan riittävän 80% käytöllä 400 hevosvoimaan eli tuskin jää ongelmaksi.
    Johtosarjan tekisin mielellään uudelleen koko autoon, ryöstöliittimiä ja karvapersemaalarinteippivirityksiä rapisi lattialle kun irrotin kojelautaa... Pitää kattoo mitä tulee eteen.

    Voiko VEMS:iin ohjelmoida lukkoturbiinin ohjauksen jollai logiikalla?
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Jee, eka kilke tuli himaa!
    Modaan virranjakajan antamaan nokka-akselin asennon niin saan täysin sequentiaalisen suihkutuksen. Hyvin sotki noi pitkät pyhät, tänään tuli ekan kerran postia viime kuun puolen välin jälkeen...
     

Kerro tästä muillekin!