Venajousi kombinaatio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gyrus, 5.2.2007.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Elikkäs taas kerran sama äijä ongelmissa, että mitä pitäis tilata ja laittaa..

    nokaksi tulee comp cams XE 274 (tähän valintaan ei tarvitse ottaa kantaa)

    mutta itse ongelmaan: eli tarvitsenko tosiaan tuplajouset joita comp cams suosittelee vai löytyykö vastaavilla jäykkyyksillä olevia single jousia, jotta ei tarvitsisi koneistaa uusiksi istukoita jotta saa teflon kumit vaan pystyisi käyttämään normi venttiilinvarren kumeja..

    näitä siis comp cams suosittelee
    http://store.summitracing.com/partdetai ... CCA-995-16

    sitten jos sinulla joka vastaat riittää liikaa energiaa, niin kerro vähän mitä jousien mitat tarkoittavat ja mitkä mitat minulla pitäisi olla mopen 318 koneessa tolla nokalla..
     
  2. BDF

    BDF 1st gear

    942-16 nuo jouset vois saada shimmattuu tuolle nokalle
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Moopparin pikkulohkossa on hyvin pieni jousien asennuskorkeus, ei taida just muut kun pontiac yltää samalle tasiolle? Sen takia noissa mennään helposti tuplajouseen, saadaan sopivasti seetipainetta, ja riittävä aukiolopaine. Yhellä jousella toi on vaikee saada aikaseks. Kiusallisekshan ton tekee se, jos ei oo tota alunperin ottanut huomioon, pitäis koneistaa kansi jousia ja ohjurinkumeja varten, ja tarvii lisäks oman retainerinsa. Tarkista myös, että ohjurin ja retainerin väliin jää riittävä etäisyys, sekin voi olla vähän kortilla.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Ite asensin juuri viime kesänä kyseisen nokan 360 mosaan. Kokeilin monia eri yksittäisiä mutta lähes kaikki olisivat menneet täysin kasaan joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi nuo tuplajouset. Jousipesät koneistettiin ja laitettiin teflonit. Kivinummi koneisti.
    Jollakin yksittäisjousella ja +retainerilla (tai -) olis ilmeisesti nippa nappa päässy sellaseen korkeuteen että jotenkin toiminu. En sitten ruvennu kikkailemaan vaan laitoin suosiolla noi tuplat. Ja kyllä kesti sitten antaa rajusti kierroksia. Cranen teräsretainerit oli mulla.

    On toki sellaisiakin yksittäisjousia jolla riittävä paine saadaan aikaseks mutta sitten ne menee ton noston takia lyttyyn ja tönärit kieroks. Niinkun vipottaja jo mainitsi, asennuskorkeus on harmittavan pieni.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Siis tossa nokassa on .488/.491 nostoa, ei sillä vielä noi single jouset liikaa kasaan mene. Ongelma on siinä kun noissa XE nokissa on nopeet rampit niin tarvii suht paljon paineita, ja single jousista ei semmosia löydy. Lähelle päästään, mutta ei aivan samoihin. Tarviiko toi nokka sitte ihan noin paljon paineita, en tiedä, mutta en välttämättä lähtis onneani koittamaan. Se on ikävää kesken ajokauden purkaa konetta osiks ku nokka pettää.
     
  6. martiar

    martiar 1st gear

    Vinkki ....
    Itse olemme käyttäneet rajuimpia jousija jotka on rullanokalle tehty ja niistä käytetty vain ulompi ja värinä jousi .....
    Näin saa riittävän asennuspaineen samaten nostolla riittävä paina .....

    AM-Racing
     
  7. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Mites nuo Beehieve(miten ikinä kirjotettiinkaan mut kartiot) jouset sitten?
     
  8. martti-66

    martti-66 3rd gear

    mulla kans tulossa sama nokka 360:een.
    paljon jousiin pitäis jäädä varaa maximinostolla ennen kun
    jousi pohjaa?? :eek: :eek:
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    1.5 millii pitäis jäädä kieppien väliin kun venttiili on täysin auki. Mut toi coil bind on vaan yks juttu. Noilla nopeenostosilla nokilla on ainakin dynotestien mukaan ollut aika tärkeetä, että jouset on arvoiltaan sellaset kun on suositeltu. Sinnepäin ei riitä, vaikka olis kuinka jollekin toiselle saman nostoselle, tai vaikka isommalle nokalle kelpaavat jouset. Noissa testeissä on ruvennut venat kellumaan isommila kierroksilla, ja se ei tee hyvää suorituskyvylle eikä venttiilikoneistolle. "Oikeilla" jousilla tilanne on sitten korjaantunut. Tosin, toi XE ei moparissa vielä oo mikään tavaton disaini, XE HL on rajumpi.
     

Kerro tästä muillekin!