Veneen ja trailerin osto Ruotsista.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja marko84, 13.9.2018.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Jotain topicceja löysin, mut en kovin tuoreita, joten.
    Olen ostamassa Ruotsista 8m pitkää venettä joka traileripäällä, traileri ilmeisedti ns rantatraileri joka tehty jo tehtaalla veneelle, näitä ei saa suomessa rekisteriin eikä sa vetää kun traktorilla tai riskillä.
    Mut miten tälläisessä tapauksessa kannattaa kauppa tehdä?
    Miten rahansiirto onnistuu nykypäivänä?
    Helpoin tietty olis käydä katsomassa vene, maksaa myyjälle käsiraha ja pyytää häntä toimittamaam vene Suomeen, mut jos vene pitää itse hakea paikanpäältä?
    Tukholmasta n.60km veneen luo.
    Yksityiseltä.
     
    Muokattu: 13.9.2018
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Esim Nordea on pohjoismainen pankki, tilisiirto helposti.
    Yksi tapa on tietysti ottaa niin iso vetoauto ja autotraileri, että veneen voi ottaa kyytiin trailereineen.
    Tai hakea vene venetrailerilla ja jättää säilytystrailerin myytäväksi ruotsiin.
    Tai lähteä kaverin kanssa kahdella autolla, toisella venetraileri ja toisella autotraileri, jolla kuljetaan säilytystraileri. Tai sitten hiabautolla kuljetus.
     
  3. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tuskinpa vene liikkuu myyjältä eteenpäin pelkällä käsirahalla.
    Joudut maksaa kaiken ennakkoon ja toivoa parasta.
    Ja paras on kun menet itse hakemaan ja maksat paikanpäällä.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jättää trailerin myyjälle ja yrittää tingata hinnasta sen verran pois. Veneellähän pääsee tuosta Suomen puolelle puolessa vuorokaudessa. :D
     
  5. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ruotsissa saa vaikka ajaa tiellä ns. satama trailerilla 30km/h.

    Ei tarvii olla rekisteröity.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mee raktorilla sinne saat tänne sen tuotua
     
  7. fishbone

    fishbone Gearhead

    Kysy myyjältä kelpaako eurot,aika monelle kelpaa,sitte vaan rahat taskuun,traileri auton perään ja Naantalista Kapellskäriin ja haet sen veneen itse.Näin säästyt kurssimuutoksilta ja jos ei paatti ole mieleinen niin sitten ei.Keväällä kun haettiin Cadillakki Ruotsista yhdet jätkät teki näin,ajoivat veneellä koeajon ja totesivat hyväksi.Ei ole vaikeeta.
     
  8. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Jos ei siinä ole valoja niin ostat ne irralliset piuhalla varustetut valot pilailupuodista ja ajat kärry auton perässä rantaan jos siinä normi vetopää. Tai pyydä myyjää asentamaan vetopää korvausta vastaan jos siinä vetolenkki nyt.
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Voi olla, että ostajalla ei ole intressejä vetää venettä pelkästään rantaan, ainakaan Ruotsin puoleiseen?
    Jos sinne jättää veneen, niin käyttö hankalaa jos asuu itse Suomen puolella.
     
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tuosta maksusta sen verran että Ruotsissa moni ainakin liike ei ota mielellään käteistä
    vaan suosivat depit-korttimaksua paikan päällä, ja näin olen itse toiminut.

    Yhdelle kaverille kävi muutama vuosi sitten kun hän meni sinne autoa ostamaan ja oli
    ottanut summan käteisenä mukaan niin myyjä ei huolinut sitä, no hän oli ihmeissään
    että mitä nyt mutta onneksi hänellä oli mukana Ruotsissa asuva tuttu niin ensin rahat
    hänen tilille ja sieltä maksu, eli maksujärjestely kannattaa myöskin selvittää.
     
  11. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Jos kärrystä löytyy miinkäälaista numerosarjaa, niin hae punavalkoiset tarralaput ja valosarja motonetistä. (tai sit numeromeistit messiin...)
    Käteiseen suhtautuvat aika nihkeästi nykyään, rahanvaihto esim. paikallisessa Nordean toimipisteessä.
    Ja kunnon kauppakirja runko ym numeroineen, Ruotsissahan ei ole venerekisteriä ollut vuosiin.
    Vene kärryineen laivaan, ei sitä sinne kannata jättää jos on vähänkään tikissä.
     

Kerro tästä muillekin!