Venemoottorin ja maammoottorin erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 54474N4, 5.5.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaikki auton varaosat käy,kun kone on siirretty autoon. Lisäksi pitäisi mainita venekoneesta loiskelevy, joka tietysti kannattaa jättää autoonkin, josko tuo sopii öölipohjan ja mittatikun kanssa. Tehtiin muuten 6,2 diesel veneeseen testikäyttöön auton pakosarjoilla joskus 80 luvun puolivälissä, jonka jälkeen tehtiinkin niitä useita oikein tehtaalaisilla meripakosarjoilla.

    Hantta
     
  2. hyde

    hyde Gearhead

    Tuollaisen SBC venekoneen alakerran juuri hankkineena voi sanoa että loiskelevy ei ainakaan alkuperäisen auton öljypohjan kanssa sovi. Tämä siis SBC:ssä.
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    juu ei sovi. loiskelevy on alkujaan corvette-osa ja vaatii three-step pohjan joka taas ei käy juuri mihinkään autoon,paitsi siihen vetteen. mutta noita ihan tavis pohjiakin on joissain venekoneissa(ilman erillistä loiskelevyä) ihan tehdasasennuksissa jotka käy autoihinkin suoraan.
     
  4. valtope

    valtope Gearhead

    mä oon tehny muutaman marinekoneen ( yhden "väärinpäin" pyörivän), kuitenkin aina SBC moteista.

    on noissa vene/automoteissa eroja

    Olisko mm. xxx187 kansissa pakoventtiilin varret paksummat kun auto versiossa, ja muitakin eroja löytyy.
    Miedoilla autonokilla noi venekoneet toimii hyvin.

    kannentiivisteet olen laittanut Marine ( pelti )/ Fel-Pro race/marino versioita, ja roput messinkisiä.

    Jakajat, ja kaasarit on "special" versioita, ja sähkövehkeet kipinäsuojattuja, mutta vakiotkin käy.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eli se ei passaa, et heittää startin vaan autosta jotta kone pyörii "oikeinpäin" jolloin yläkerta ja ölppäpumppu ei pumppaa

    Mut jos jakopään vaihtaa niin homma toimii sellasenaan?
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vielä pari sanaa noista nurinperin pyörivistä: Meinaa mennä väkisinkin sormi perseeseen, kun pitäisi laittaa tulpanjohdot uusiksi koneeseen, joka pyörii väärinpäinn, ja veto otettu jakopään päästä. Näitä nurinperin olevia koneita käytti ainakin Chris- Craft -70 luvulla, ja yhden tuollaisen olen laittanut leppäkylkiletukkaan.

    Hantta
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Nuo veneenkoneet -60 ja -70 luvulta ovat kovasti eksoottisia muutenkin, ja olen törmännyt useisiin moparin kutosiin, merkiltään Chrysler, joissa Volvon vetolaitteisto, ja Cadillacin koneita, Moparin kaseja, Fordin nelosia, samoin letukan nelosia, kutosia, suoria ja vinkkeleitä, ja lähes kaikkia v 8 malleja. Oldsin koneita on tehtaallaisia ainakin 350 ja 455, ainakin Berkeleyn jeteissä. Ja mainittakoon, ettei väärinpäinpyöriviä ole muissa, kuin akselivetoisissa, eli nurinpäinen veto on toteutettu vetolaitteissa.

    Hantta

    P.s V 8 venedieseleitäkin löytyy gm: ltä ja Fordilta tehdastekoisina
     

Kerro tästä muillekin!