venttiilin materiaali

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sbm396, 12.1.2009.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    onkohan imu ja pako venttiilit yleensä tehty eri tavarasta tarkootan että voiko imusta tehdä pakopuolelle? vai alkaako murentua lämmöstä
     
  2. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Ahdetuissa ja muuten vaan hipo-moottoreissa pakoventtiilit on usein natriumtäytteiset, mikä edistää lämmön johtumista pois venttiilin pinnasta. Myös rosteriventtiileitä käytetään, ilmeisesti samasta syystä. Jossain "perusmoottorissa" taitavat ollakin sitten ihan samaa kamaa. Veyronin moottoria rakennellessa tuosta saattaa tulla jo huomattava säästö :wink:
     

Kerro tästä muillekin!