Venttiilinjousen aluslevy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.3.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Moro!

    Olis tosiaan sorvattava 7mm vahvat keskittävät venttiilinjousen aluslevyt tohon sitsueisonin mottiin, ja sorvari tiedusteli materiaalia ja karkaisuntarvetta niin mitäs raati on mieltä aiheesta? Netistä löytyy ainakin paria eri matskua 4140 & 8620 karkaistuna mutta mistäs niitä kannattas alkaa itse tekemään? :)
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sorvaatte ne vaikka milliä ohuemmaksi ja shimmit jousen ja aluslevyn väliin, niin ei tarvi karkaista.

    Kun noista oli eilen puhetta niin tulikin myöhemmin mieleen että kannattais tehdä muutenkin ohuemmiks ne aluslevyt, niin saa shimmeillä tarkemmin säädettyä jousikohtaiset asennuskorkeudet.
     
    tukkijulli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ainakin partsin luettelossa ei ollu kun yhdellä sisähalkaisijalla olevia shimmejä ja oletan että ne on samoja kun mitä mallattiin niin nehän ei menny ohjurin päältä yli. Mutta täytynee tutustua amerikanjoen valikoimaan niin josko sieltä löytys passeleita, vaikka eipä se karkaisukaan tietysti mikään varsinainen ongelma ole :)
     
  4. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mulle tuli vaan polttoleikatut prikat ja keskelle jämpti putki ohjuriin ja sisäjouseen. Millainhan mahtaa kestää karkasemattomana, jos sattuis oleen asennuskorkeus suoraan kohdalla ilman shimmausta? Imupuolen ohjurit tosiaan noin kympin verran tais olla paksummat, ni ei noi rotator eliminaattorit passannut suoraan, joten tein ite..
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Helpoin varmaan sorvata se koroke alumiinista ja sit vaan prikka väliin.

    Niinhän se on alsakansissakin, eikä se alumiini sieltä prikan alta mihinkään pakene.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu jos vaan sattuu löytämään passelit prikat noihin ohjureihin nähden ;)
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Alumiinikansiin olen sen karakastun prikan alle laittanut alumiinista sorvatun prikan niinkuin yllä neuvottiin, ja menestynyt on.

    Rautakansiin olen laittanut Moc410:stä tehtyjä prikkoja, ja nekin menestyneet. En siis ole karkaissut niitä, valurautaanhan ne siellä nojaa vakionakin. Jousien päitä vois ajatella pikkusen pyöristävänsä jos niissä terävää reuna esiintyy.

    Jos valmiiksi karkaistua akselia käyttää niin voi olla prikkojen tekjät hakusessa, kovaa on sorvilla tehdä.
    Jos ne haluat karkaista niin ensiksi sorvaus valmiiksi prikoiksi ja sitten karkasu ja päästö. Materiaalina vaikka joku työkaluteräs tai just toi Moc410.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Shimmejä löytyy sisähalkaisijaltaan .570" - 1.031" väliltä, joten teetpä niistä aluslevyistä ulkoa tai sisältä ohjaavat, niin onnistuu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No sorvari tuota moc410 tarjoskin joten mennään varmaan sit sillä :) ja sitä ilmeisesti saattas löytyä vallan varastostakin :D
     
    4d sedan tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!