Osa tuosta, sinisestä palaneen öljyn katkusta voi hyvinkin johtua huonoista venttiilinvarren kumeista ja loppuosa savusta tulee sieltä männän ja sylinterin välistä.
Itse melkein kippasin moottoripyörän rasvamonttuun ohivuototestissä. Eli paine pyttyyn, ja kampuran päässä hylsy ja vääntövarsi. paine käänsi kampuraa, varsi kampesi pyörää kohti monttua ja en heti huomannut. Ei ihan kaatunut. Eli eihän tämä aiheeseen kuulu kuin hyvin vähän.
Manuaalia kun tutkin niin siellä on semmoset o-renkaat,ja niiden vaihto ilmeisesti onnistuu kansien ollessa paikallaan?
No siitä vaan vaihtaan sitten. Ihan kiva pikku proggis, tulee kone tutummaksi ja parannuskin saattaa olla tuntuva. Pelkät o renkaat ei ole kovin tehokkaat, jos niistä on edes mitään jäljellä. Ja lisää sitten samalla ohjurin päähän kiinnittyvät kumimuhvit ja/tai venttiilivarren sateenvarjot.
*Olettaisin* näin, ellei cadin venttiilijousissa, keinuvivuissa tms ole jotain erikoisuutta mikä sen estää. Cadin kone on mulle uppo-outo.
pystyy ainaki sateenvarjot pistämään venttiilien päihin mikäli sellaset jousten alle mahtuu. tosin jos ohjurit on jo ihan loppu, ei välttämättä saavuteta mitään hirmusia parannuksia.
purkasin kannesta 1 imu ja 1 pakoventtiilin,mikä ihme bakeliitiltä näyttävä rikka oli kumien päällä? kumit näk ford org. ex ja in merkinnöillä.mitkähän kumit tilalle ois hyvät?
Moi! Oisko hyviä suosituksia pk-seudun liikkeistä joilta onnistuisi tämä venttiilinvarren kumien vaihto vuoden -77 440 koneeseen? Vahva epäilys, että päästelee hiukan öljyä läpi muutaman pytyn kohdalta kun käynnistäessä pölläytyää sinistä savua ja muutama tulppa karstottuu suht nopeaan tahtiin.
Hei kiitos videosta, se on aika selventävä että mitenkä homma hoituisi. Mahdollisuus työtiloihin kyllä olisi eli periaatteessa tähän operaatioon voisi uskaltautua ehkä ihan omatoimisesti... Mitähän kaikkea sitten olisi syytä hommata ennen operaatiota? Tuollainen - tulpanreikäpaineilma liitäntä - puristintyökalu venttiiliä varten - uudet venttiilien kumit - venakoppien tiivisteet - rakotulkki ym muut työkalut Ei ole tullut aikaisemmin ropailtua näitä V8 koneita niin siksi kynnys ryhtyä hommaan on vähän isompi...
Satuin eilen katselee sitä videota, kun seurailen tuon sedän kanavaa. Ne videot on hyvin tehty, niin niitä mukava seurata.
Joo satuin itsekin juuri näkemään kyseisen jakson. Olisikohan ohjelmassa nähty jousipuristin näppärin kyseiseen hommaan?
Näppärä on, mutta hidas. Löytyy pihtimallisia millä jousen saa puristumaan yhdellä puristuksella. Jos nopeus on tärkeää.