Vesipumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jumani, 21.6.2003.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Onko vesipumppua mahdollista korjata kun se vuotaa? Tiiviste? Jos ei niin mitähän semmonen maksaa? Auto on chevy van -90 6.2d.
     
  2. jviirret

    jviirret 1st gear

    Riippuu viasta ja tuurista. Omani sain korjattua. 6.2D vm82. Tarvitaan vaan juuttaan iso prässi ja tuuria, että pamahtaa auki eikä halki. Mulla oli murtunut siitä jousen sisästä se kumi tiiviste. Korjaus osia ei saa mistään, mutta pp:n sisuskumista sai tehtyä sellaisen, että hyvin on nyt 4kk toiminut. Uusi pumppu ois ollut halvimmillaan 95Euroa.
    Mitäänhän tuossa ei häviä, vaikka yrittää korjata. Mulla sattui onnistuun. Laakeri näytti olevan semmoinen, että kestää isältä pojalle.

    ,_,/ukka
     
  3. jumani

    jumani Gearhead

    Kumpi kannataa ostaa alumiininen vai valurautainen vesipumppu? Onko niissä jotai eroa käytössä?
     
  4. tulppu

    tulppu 1st gear

    alumiini on ainakin hiton paljon keveämpää kuin valurauta. eipä kait siitä muuta etua ole tuossa kohteessa.?
     
  5. jumani

    jumani Gearhead

    Mutta onko kokemuksia kumpi onpi parempi?
     
  6. koni

    koni 1st gear

    En tiedä millainen tiiviste on 6.2D:n vesipumpussa, mutta ainakin todella monien vanhempien autojen vesipumppuja on korjattu traktori-osilla. Itsekin korjasin tässä kuluneella viikolla '57 Lincolnin vesipumpun valmetin osilla :smile:
     

Kerro tästä muillekin!