vetarien kestosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Fastback, 29.11.2010.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Löytyykö mistään suuntaa antavaa taulukkoa Ford 9" akselille josta voisi vertailla vetarien kestoa suhteessa auton paino, hv ja vetarien boorit oletuksella että pito vastaa slicksit&liimarataa ja vaihteistona manuaali. Arvioisin näin jälkikäteen että tuliko tehtyä "oikeat" valinnat :)

    28r-31r-35r kiinnostavat.
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Joskus oli Moserin sivuilla laskuri, mutten sitä enää sieltä löytäny, harmi että ovat hukanneet sen. Vakoilehan akseli valmistajien sivuilta, jos sais jotain osviittaa
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä myös tsekkasin niin eipä Strangenkaan sivuilta löydy mitään laskuria.

    Mut omia kokemuksia niistä on silleen että meillä on pikkukakkosessa Strangelta "fordin" 9" perä ja sit 35 r akselit joita ollaan nyt kiusattu neljä kesää eli mitä lie kai jo alun toista sataa lähtöä tuolla liimaradoilla.
    Auto on koko ajan painanut kuskeineen noin 1450 kg, koneissa on ollut ens 650 hp, sit 740 hp, seuraavaks 830 hp ja nyt viime kesänä 930 hp ja jo rapiat 1000 Nm vääntöä ja kumeina tietty ET Street katusliksit.
    Vaihteistona meillä pg transbrakella eli lähdöissä voimansiirtoa on siis kiusattu noin 5000-5500 rpm kierroksilla tapahtuvilla breikkilähdöillä.

    Ja tosta kokemus on se ettei ainakaan tollasta perää eikä noita 35r vetareita saa kai millään rikki tossa käytössä ja tommosilla tehoilla, edelleen kaikki on kuin uutta :D
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Kyselin kanssa samaa juttua ja yks osatoimittaja ilmoitti että mun 31-rihlaset mooserit on ok 650hp saakka kunnes hoksas että laatikossa on breikki. Sen jälkeen suositus oli että minimum 35-splines aksilat.
    Sitten seuraava heikko kohta onkin 28-spline pinioni...
    Onkos muuten BB Chevyllä iso pinioni?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Lyhkäsesti vastattuna joo, kai. Eli riippuu siitä mikä on iso :rotfl:
    Samaa jotain 35 r settiä sieltä tuli hela hoito elikkäs hommattiin silloin Holmin Jaffun kautta koko voimansiirtoon lootasta taaksepäin kaikki kerralla Strangen Drag Race käyttöönkin tarkoitettuina versioina ikäänkuin pakettina, oli pers'aukisille aika ihanan kallista mut taitaa jo olla maksanu ittensä takas :lol:
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    tuota 650hv moser lupaili 31r vetareille ja 35r 1100hv autoni spekseillä. Luulisi noissakin olevan joku varmuuskerroin? 10-20 %? Taitaa olla melkolailla yleisspeksit? Jaffulta olisin varmaan ottanut jos olisin tajunnut ajoissa. Olis ollut sit just sitä mitä tilaa..

    Ihmettelin kanssa ettei taulukkoa löytynyt. Googlella pystyy jotain päättelemään, mutta paras on tietty kun päästää firmojen myyjät kehumaan omia tuotteitaan.
     

Kerro tästä muillekin!