veten alusta mopariin

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja gt302, 12.2.2021.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jotenkin akselistoratkaisut ei tunnu niin vieraalta. Esim. Art Morrison Enterprises tarjoaa runkoihinsa akselistoja & tukivarsia aika laajalla skaalalla mm. vetten tukivarsia, putkitukivarsia jne. Tuhannen nähdyn AC Cobra / A-Ford ristisiitoksen jälkeen menee suu mutruun kun puhutaan tekniikka ristisiitoksista o_O:confused:

    Erittäin hienoa että äijät harrastaa tämmöisiä isompi töisiä hommia ja peukut ylös Custom Creationsin suuntaan!!! Asiallista touhua ollut aina.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. gt302

    gt302 2nd gear

    Joo naurattaa nuo puritaanit;))

    Itellä on noita mopareita, gm tuotteita, foordeja , american motorseja jnee.. niin mikäs tässä on sotkiessa keskenään;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. gt302

    gt302 2nd gear

    Ei ole missään kiinni. mekaaniset rullat jne siihen hommasin. niin paljon koneita ettei tiiä minne niitä laittaa;)
    noita modernimpia tekniikoita nykysin enempikin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. gt302

    gt302 2nd gear

    Näinpä.

    Asiallista jälkeä ja kukin tekee toki omilleen mitä haluaa.
    Pääasia että tekee.

    Komee mäkki fastbackilla.

    Itsellä myös 71 mach1 siihen oottelee 5.4 32v modulaari asennusta. ja toki 4r 100 laatikko myöskin.

    Auto pysyy muuten aivan orgis kuosissaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Fordin 32v koneet mahtuvat ilman jousitornimuutoksia paikoilleen, pakosarjojen kanssa on ahdasta.'71-'73 mustakankissa otettiin suunnittelussa huomioon 429 Boss moottorin leveys ja sillä jousitorneissa on isot painaumat. 429 Boss sopii paikoilleen ilman muokkausta ja sitä kautta 32v Modularit myös ja 5.0 coyote. Harmi kun Ford katkaisi kisatouhujen rahoitukset 1970/1971 aikana, niin ei nähty ikinä 1971 Boss 429 Mustangia, eikä montaa muutakaan luomusta jotka olivat tulon päällä.
     
  6. gt302

    gt302 2nd gear

    Jep.Näinhän se oli. sähköpuolessa riittää selvitettävää. mekaniikka ei ole ongelma.

    kone ja lootaa "keskustelevat " ilmeisesti keskenään..

    elikkä ehkä käytän orgis ohjaus purkkia.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kiitos äijille kauniista ja kannustavista sanoista.

    Kyllä olen firman nimissä asennellellut (tai auttanut asentamaan) C4;sen akselistoja vähän kaikenlaisiin. GM;n mitoilla rakensin runkopöytääni jigin jolla aina saa kohdalleen. Ihan yksinkertainen se ei ole asentaa. Lattialla, tunkin ja pukkien kanssa ei kannata kokeilla.

    Leveys on hyvä, geometriat hyvät, hinta-laatusuhde erittäin hyvä, varaosien saanti hyvä. Lehtijousella tai muuttaa coil-over tai vaikka ilmapussit.

    Ainut miinus on design jossa dampperi on hammastangon takana. Yhteenkään en ole saanut asennettua moottoria hammastangon päälle. Useammasta joutunu tulipeltiä modaa.

    CeeCeen tarina: 4 vuotta jo työskennellyt muualla ja hallittu firman alasajo ollut käynnissä.
     
    Muokattu: 6.3.2021 klo 22:28
    gt302, faffeli, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. gt302

    gt302 2nd gear

    aattelin pudottaa hammastankoa hieman alemmaksi ja siirtää hydyputken hammastangon päältä sivulle.
    asennus päälle pitäisi sillä keinon onnistua. Toki se että kuinka matalan keulasta haluaa vaikuttaa palkin asennuskorkeuteen..
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kehoitan tutkimaan vielä lisää.
    (Vinkkinä et vtuiks menossa)
    Pilaat joustossa ohjaus geometrian. Oikea tapa olisi vaihtaa hammastanko ja toisenlaiset alatukivarret.
     

Kerro tästä muillekin!