vetolevyn soikeat reiät..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arskatehtaalla, 11.3.2015.

  1. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Miksi?

    Elikkä mulla sbc 350. Kone ei ole mulla ollu ikinä kiinni. Nyt kun rupesin turbiinia sovittamaan tuohon vetolevyyn huomasin kaikkien reikien olevan soikeita. Levyssä kaksi eri turbiinin jakoa yht.6 reikää. Levystä näkee, että vain toinen jako on ollut käytössä. Kuitenkin kaikki reiät on soikeita Siten, että kaksi reiistä on soikeat pyörimissuunnassa ja yksi kohti kampuraa..

    Kysymys kuuluukin minkä helvetin takia nuo holet ei voi olla pyöreitä vaan nuokin pitäny valmiiksi tehdä väljiksi.. :poff:

    Vai onko tuohon joku järkevä selitys mikä ei nyt allekirjoittaneelle vaan meinaa avautua.. :oops:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Joku toleranssi heittää, mutta se pultti kyllä pitää siinä soikeassa reiässä samalla tavalla.
     
  3. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Vetolevy on jämpti kampuraan ja turbiini laatikon akseliin. Jos jotakin heittoa on, niin tuo turbiinin ja vetolevyn välinen liitos on ainoa kohta jossa se voidaan "korjata".

    Itse olen ainakin tehnyt niin, että pultit löysästi paikoilleen ja sitten turbaania pyörittämällä löysät pois ennen kiristämistä. Ei sen siinä enää pitäisi minnekkään elää.
     
  4. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Eli suuri maa suuret toleranssit..:)

    Case Closed!
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei vaan juju on siinä että se yks on "ohjuri" reikä johon laitetaan ekaks pultti piukkaan, sitten loput osuu suoraan paikalleen. Esim. rieseleissä helvetin hyvä keksintö kun pultteja on kuus.
     
  6. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    löytyihän se! Tänks!
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    pitäiskö laittaa jotain loktaittia noihin pultteihin,

    pääsi 2 pulttia karkaamaan ku koitin pakittaa kakkosnelosen yli tallilla tolla delta88:lla
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kannattaa laittaa.
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    kuminuijalla olen antanut pienen saatin kymppiysi-pultteihin siihen päälle kun mosa alkaa kiristäessä pyöriä mukana, eikä oo ikinä itekseen auennut,
    kerta se on toki ensimmäinenkin.
     

Kerro tästä muillekin!