Vielä kiertokangista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Capri26i, 29.1.2003.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    elikäs, kun kanget on kiillotettu, niille pitäisi kai suorittaa jännitysten poisto+kuulapuhallus. tää homma on vähän epäselvä, onko tossa kyseessä yks ja sama homma vai poistetaanko jännitykset jollain lämpökäsittelyllä ja tolla puhalluksella saadaan taotun tyyppinen kova pinta?
    millasilla vehkeilla toi puhallus tehään? meinaan että tavallisen teollisuussingon paine ei varmaan riitä?

    onks toi jopi muuten miten tärkeä suorittaa? kone kiertää 5500-6000 maksimissaan, joten rasitukset vakiokoneen luokkaa, luulis kai kestävän ilmankin noita? olis kestäny hyvin kiillottamattakin mutta kun tuli semmonen fiilis tehä kaikki vähän yläkanttiin, ihan varmuuden vuoksi. niin että kestääkö vai ei vaikka nuo hommat jäis tekemättäkin?
     
  2. Sittana

    Sittana 1st gear

    Eikös ne yleensä ton kiillotuksen jälkeen lasikuulilla puhalleta?
     
  3. vw79

    vw79 3rd gear

    kone siis kiertää max 5500-6000r/min. eli mieto viritys?

    pitäs kankien kestää ilman kiilloituksia/lasiukuulapuhalluksia vai ihan rakentamisen ilosta?
     
  4. paxton

    paxton 1st gear

    fordin täysin vakio v konekin kiertää sen 6000 ihan jouhevasti eikä ilmene vakioveiveilläkään mitään kestävyysongelmia miksi kuluttaa enerkiaa hukkaan
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Teräskuulapuhalluksella ne jännät lähtee.
     
  6. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    rakentamisen ilosta lähinnä, ja ehkä siksi jos joskus tulee tarve pistää kireempää nenua jne. niin alakerta kestäis vähän ylmiäräsiäkin kiekkoja. mutta kyllähän ton noilla veiveillä pitäis kestää tosiaan juu. ei taida maksaa vaivaa puhalluttaa niitä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aikoinaan jokamiesluokkaa ajaessa ei yhdenkään koneen kankia puhallettu ja yhdestä ainoasta koneesta tuli veivi ulos kurkistelemaan.Veivit vain kevennettiin ja hiottiin,eikä kierroksia säästelty se mikä kiersi se käytettiin.
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mitään tietoa kuka ja missä noita puhalluksia tekee ja mihin hintaan? suosituksia?
     

Kerro tästä muillekin!