Vielä metsälöydöistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Viperlook, 22.5.2002.

  1. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    No ihtelläni on ongelmana nyt mehtälöytö josta on jonkin ihmeen syyn takia valmistenumerot tuhottu aikoinaan ja rekisterinumerosta ei ole hajuakaan, ja kaiken lisäksi kukaan alueen vanhoistaparroista ei rupea tunnustamaan alueella moista peliä ikinä liikkuneenkaan. joten miten sen saa 50% säännön alle.
    Kun on varmassa tiedossa, että letukka on maannu samassa paikassa yli 30 vuotta!
    Onko tämä epätoivoista taistelua, ja mitenkä suuren muutosprosentin sille on mahdollista saada?
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Vastausta varsinaiseen kysymykseen en tiedä, mutta olisiko tuo "ihmeen syy" runkonumeron tuhoamiseen se, että auton metsään hylännyt omistaja ei ole halunnut tästä teostaan edesvastuuseen. Samasta syystä johtunee myös se etteivät paikkakunnan vanhat parrat muista autoa - tämä "ympäristörikollinen" lienee paiskannut auton metsään hieman omia kotikontujaan kauempana kun on nähnyt myös vaivan että tuhoaa tunnistetiedot...
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, heti alkoi haisemaan jos rungonnumerot on tuhottu. Joku syy siihen on ollut, onko se sitten auton historiassa vaiko "säilytystavassa". Uskoisin ensimmäiseen koska tuohon aikaan sen olisi voinut viedä ihan huoletta minne tahansa kaatopaikalle ilman mitään ihmeen jätteenkäsittelymaksuja.
    Jos numerot on tosiaan tarkoituksella hävitetty voi olla toivoton homma löytää ketään todistamaan auton historiaa?
     
  4. Viperlook

    Viperlook 1st gear

  5. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    hups pieni kämmy tuo tyhjä viesti.
    No periaattees tou paikka missä toi letukka makaa on entinen kaatopaikka, lopetettu joskus -60 luvulla.
     
  6. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Valmistenumeron tuhoamiseenhan voisi olla syynä myös se että auto on joskus myyty jossain poliisi/romuhuutokaupassa varaosiksi tms.
     
  7. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    Niin se on paljon mahdollista. toinen mitä ollaan mietitty niin on, että ku toinen eturipustus on tuhannen säpäleinä, niin se on johonkin ojarumpuun ajettu päissään ja kun osia ei oo aikoinaan saatu niin on viety kaatikselle. Ja kostoksi vielä tunnistelätkät irti, ettei kukaan saa siitä enää autoa itelleen.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Taitaa olla varaosatavaraa. Jossain tuossa Kouvolan tienoilla (valkealassa?) on muutes ollut jättimätä 53 chevy myyden, siinä oli ainakin paperit. Kaverit kävi kattomassa sitä joskus 10v sitten mutta oli liian paha. Ehkä jostain tuommoisesta sais yhdistämällä...
     
  9. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Kanada-Chevyssähän tag plate on oikealla rintapellissä (vaakatasossa), Usa-malleissa se löytyy kuskin ovipilarista.

    Eräs mahdollisuushan on se, että ko auton tunnistelätkä/paperit on otettu "talteen" parempaa kanta-autoa varten....
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Onkos tosta jättimädästä viiskolosesta tarkempaa tietoo missä ja kenellä oli kaupan???
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tässä vaiheessa lienee pakko osallistua keskusteluun: Ostin jättimädän viiskolmosen Ruovedeltä (olen tosin nähnyt vielä mädemmän viiskakkosen ja viisikymppisen). Lisäksi tuolla jossain Kaakkois-Suomessa on ollut yksi 53-projekti, vaihtoi omistajaa joskus viime syksynä(Impala1968:n tietämä ?) Jos noita kyseisen vuosimallin varaosa-autoja pyörii nurkissa, niin meiliä vaan tänne päin...

    Muuten tuntuu tuo ko. auto vaikealta rekisteröitävältä tosiaan. Ei mahdoton, mutta vaatii paljon selvitystä ettei tee turhaa työtä autoon, jota ei saa koskaan kilpiin. Kysy viimeiset selvitykset paikalliselta katsastuskonttorilta!
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Amerikassa valmistetussa viiskolmosessani laatta on vaakatasossa, pikkulätkä ovipilarissa ja Sveitsissä(!!) valmistetussa viiskolmosessani lappu on rintapellissä pystytasossa.

    Jonkin verran vaihtelee nuo paikat. Eikä aina oppaat pidä paikkaansa lätkien suhteen.

    Vielä yksi mahdollisuus on Viperlookille: jostain vielä huonommasta paprut tai lätkä. Tuskin vaan löytyy. Mitenkähän muuten Chevrolet-53:sta saa viperlookin?
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Saattaa hyvinkin olla sama läjä. Kaverit kävi sitä kurkkimassa (piti olla '55) mutta takas tullessaan tuumasivat että ei kyllä tiedä mitä tekis jos olis niin mätä auto pihalla. Ja sen sanoja on suth kovakin peltiseppä. Silloin raato majaili jonkun hirsitaloviestämön(?) takapihalla. Tietääkö Kouvolan hemmot enemmän?
     
  14. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    Niin toi Viperlook on tosi vanha juttu, eikä sillä ole chevrolet 53 kanssa mitään yhteistä.
    se on syntynyt pikkuhiljaa, eka oli viper, mutta se oli liian kovassa käytössä niin sitte joku ihme älynväläys viperlook, ja se se sitten on ollut monta monta vuotta.
     
  15. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Noista TAgeista vielä, Kanada mallissa ei ole ovipilarissa lätkää ollenkaan ja muutenkin numerot poikkeaa Usa mallista.

    Täh! Sveitsissä tehty ????? Aloita vaikka uusi aihe, kiinnostaa kun joukossa on Sveitsiläisten autojenkin harrastajia :lol:
     
  16. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    Nyt on saanu parin äijänkäppänän nimet, että saa nähä onko ne jo niin seniilejä, että muistaako ne ees omia nimiään. Pitää toivoa, ett kävis tuuri ja ne sattuis muistaan meitsin -53:sen auton entisen omistajan.
     
  17. Viperlook

    Viperlook 1st gear

    On se vaan niin, että jos ei tosta meitsin mehtäletukasta saa selvää, niin se on täyttä varaosakamaa. On se vaan sen verta huonossa kunnossa, että ei sen laittamista ilman 50% viiti lähteä edes haaveileen. Ajankohtaiseksi voi tulla sitten paremman paperillisen pelin ehtiminen!
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tosi kuin vesi tuo Sveitsijuttu. Katsonpa tarkemmat tiedot lätkästä ja aloitan säikeen vaikka tuonne sydäntä lähellä olevaan rod&kustom-puolelle... No hyvä on pannaan mobilismiin sitten! :lol:

    Älä vielä luovuta, Viperlook!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2002-05-28 16:20 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!