Vielä nostajista, mekaaninen vai hydrauli...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jack, 10.10.2009.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Asiasta ollut varmaan keskustelua, mutta kysytään vielä mielipiteitä.
    Rullakamat tulossa, mutta onko käytännön eroa laitanko mekaaniset vai hydrauliset rullanostajat, tietysti mekaanisessa välyksien tarkastus?
    Auto harraste-/kesäkäytössä, voimaa jos sitä löytyy, tarkoitus joskus käyttää 8) .
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Mekaaniset ei ainakaan sekoa kierroksista joista taas hydrauliset ottaa yleensä siipeensä.
     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Ja mekaaninen antaa aina sen noston mitä pitääkin, hydraulisessa voi tulla ongelmana että ne pumppaa tyhjäksi? (ja myös isotpojat sanoo että ne antaa periksi? mutta eihän neste anna periksi?)
    Ja eikö mekaanisella rampit ole rajummat, joten tehokin vois olla parempi?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nokkia on rampeiltaan kovin erilaisia, ei noi mekaaniset streetrollerit rampiltaan kovin hurjia ole. Noi asiat on aina vähän kompromisseja, mitä kovemmat nousunopeudet, sitä kovemmat vaatimukset palikoille ja nopeempi kuluminen. Mekaaninen pitää enempi ääntä kun hydraulinen, ja siitä on hyvä toisinaan tsekata välykset. Mekaaninen rulla mahdollistaa myös paljon rajumpien profiilien käytön, mut sit vaatii jo aktiivisempaa seurantaa ja osein käyttöikä lyhenee. Mä laittaisin varmaan mekaanisen street roller tyyppisen nokan.
     
  5. Jack

    Jack Gearhead

    Eikös se ollutkin niin, että jos laitan mekaaniset rullanostimet, niin silloin voi myös käyttää/valita nokka-akselin joka on tarkoitettu hydraulisille rullanostajille? Vaihtoehtoja ainakin Compilta löytyy silloin enemmän.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo. Mekaanisten rullanostajien kanssa homma pelaa sekä mek.rulla- että hydr.rullanokan kanssa joten ainakin tossa suhteessa ne on hydraulisia monikäyttösemmätkin.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Minkäs mukaan meinasit heittää venttiilivälyksen, vaiko ihan hatusta?
     

Kerro tästä muillekin!