Vieläkin museoautoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Anonymous, 25.6.2004.

  1. aerorille

    aerorille 1st gear

    Mä tiedän yhen land Roverin pick Up: n joka on ollut museorekkarissa.
    Kyseessä siis palovarusteltu yksilö pumppuineen päivineen.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kuule monesti ne paloautot ovat menneet hupiautoiksi palouran jälkeen huutokaupalla ja seisseet taivasalla paritalvea. Sen jälkeen tuollainen suomikori, jossa on puurakenteet ja pelti päällä voi olla aika rapia..

    Luultavasti ne paloautot, joista kori on riisuttu ovat olleet eikä karussa kunnossa koriltaan. Nyt ne menevät Kuusakoskelle, kuten yksi täälläkin mainittu Bedford, kun niitä ei voi muuntaa kuorkeiksi.

    Missäs muuten Putte ne vastaavat "lukumääräisesti enemmät" kuorkit ovat nyt?

    Minusta silloin, jos palokori on finaalissa ulkona seisottamisen vuoksi, olisi ihan OK palauttaa auto kuorkiksi, jos se seileisen alustaksi on uutena valmistettukin.. Kuin pistää auto metallijalostukseen.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    paloauto-ongelmissa mielestäni mr-tarkastajan tulisi käyttää tervettä järkeä.
    eli jos on selvää, että ajoneuvoa ei muuten saada pelastettua kuin kuorkiksi muuttamalla, niin sitten oikein entisöitynä semmoinen pitäisi sallia. tässä tietysti herää kysymys rajapinnasta muiden erikoisautojen suhteen; puolustusvoimien tykkilavetti autot jne. pitäisikö nekin pitää valmiina vanhanaikaisen kanuunan kiinnittämiseen? tai vanhat matkailuautot; eikö niitä saisi kunnostaa pakettiautoiksi?

    En usko että tämä olisi merkittävä veronkierron aihe tai muutenkaan mitenkään väärin hyväksyä yksittäiskappaleina kunnostettavaa huonokuntoista paloautoa lavalliseksi muutettuna.
     

Kerro tästä muillekin!