Vieläkö E-Bodyt kiinnostaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BRAKE DRUM, 17.7.2019.

  1. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Veikkaan että kannattaa hieman kysellä myyjältä, ennekuin lähtee ajelemaan. Kilpi vaikuttaa hieman sen näköiseltä, että voipi olla KV...
     
  2. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Kyllähän toi ihan ehta (pikkulohko)Challenger on alustanumeron mukaan.

    JH23G0B
     
  3. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Tuosta autosta ei ole tietoa, mutta oma kokemukseni kaupanteosta tuon myyjän kanssa on positiivinen. En ainakaan itse havainnut mitään sellaista, että vikoja olisi yritetty peitellä, vaan päinvastoin hän kyllä kertoi niistä vioista, jotka tiedossa olivat. Ihan ilman, että olisi itse tarvinnut esim. mennä ryömimään auton alle ja todeta, että pakoputki on huono, vaikka näkyvältä osaltaan siisti olikin ja ilman, että olisi jokaista yksityiskohtaa erikseen pitänyt ymmärtää kysyä.

    Uskon, että keskustelemalla saa aika hyvin käsityksen, että kannattaako tarkemmin lähteä tutustumaan.
     
    faffeli ja PeteKoo tykkäävät tästä.
  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Ok. Kilpi näyttää vanhalta 60 / 70 luvun kilveltä, ja tarkoittaisi siis sitä että olisi alkuperäinen suomiauto tai melko uutena tullut maahan. Siksi epäilin, kun ei noita niin kauheasti ollut Suomessa 70-luvun alussa o_O
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Olkoon kilpi musta tai valkopohjainen se ei ratkaise yhtään mitään onko Kv. vai orkkis . Niitä mustapohjaisia kilpiä on saanut myös ja saa yhä jos esim. tuontiauto on rekisteröity v.-72 tai aikaisemmin, niitä voi olla alkujaan suomessa rekisteröidyssä autossa myös vanhemmissa joissa rek.katsastuksessa merkattu lyhyt kilpi .
    Sitten omana mielipiteenä sanon tosta esim. Challesta kuvien mukaan katsoen , niin ihan sama vaikka olis kv, tai tekniikan vaihto auto niin aikalailla sen hinta/laatu on kohdillaan. Jos mietit sen KV- auton niin siinä on yleensä kanta-auton moottori, vaihteisto, taka-akseli etuakselit jarrut ym. pikkusälää ja kori tuontiautosta . Mistä juontaa että se kaikki tekniikkakin on jo moneen kertaan rempattu ja jos vaihdettu hyvään ruosteettomaan koriin , edellyttäin että huolellisesti kaikki tehty voi se kv. olla parempi kuin orkkis. Etenkin big blog orkikset maailmalla jo raadot huimissa hinnoissa, siitä kun entisöit kiinan osilla niin , mikä on käyttäjälle ero orkkiksen ja kv:n , mielestäni paperit.
    Lisäksi sanon en tunne enkä tiedä myyjää mitenkään , sen enempää kuin tuota autoa , mutta kuvien mukaan aika hieno , en muuttaisi kuin B&M sifterin , orkkis tyyppiseen viulukoteloon T-kahvalla.
     
  6. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Tiedän kyllä että valkopohjaiset voi vaihtaa mustapohjaisiin, onhan noita tullut vaihdettua. Tarkoitankin kirjaimia, jotka kertovat omaa kieltään. 70 ja 80-luvuilla lyhyet kilvet olivat lähes poikkeuksetta N-alkuisia, kun taas ne alkuperäiset 60-luvun ja 70-luvun alkupään kilvet olivat rekisteröintiläänin mukaisesti alkavia. Jossain vaiheessa 90-luvulla alkoi olla J-alkuisia jne...
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Etenkin big blog orkikset maailmalla jo raadot huimissa hinnoissa, siitä kun entisöit kiinan osilla niin , mikä on käyttäjälle ero orkkiksen ja kv:n , mielestäni paperit.

    Ero tulee sitten siitä, kun (ei siis jos, vaan kun) sitten joku käyttäjä häivyttää sen aitouden ja yrittää myydä aitona, aidon hinnalla.
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    Joo, kun vuoden 1962 Hämeen läänin kilvet on Suomeen v. 2017 ensi kerran rekisteröidyssä autossa ja ei kai niitä ole ollut normaalissa jaossa tuolloin, niin täytyy olla melkeinpä ostokilvet.
    Onko sitten haluttu siirtää esim. jonkun oman entisen auton kilpi tuohon vai onko tuolla joku mystinen merkitys, tyyliin Hardtop Coupe Challenger -70 tai jotain vastaavaa?
     
  9. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Joo, itsekin mietin että olisko ostokilpi, mutta sen sanoma ei oikein auennut muuten kuin vuosimallin osalta.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    BG-550 kohti Kemiä. BG-554 on myös täällä Meri-Lapissa. Ihan hauskaa, että 2 of 3 näistä Suomi-seiskaykkösistä köllii nyt täällä Perämeren Persereiässä.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.5.2021
    malvasto, Z11, Peeaa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kaverilla on 70 challe suomiauto, ns turkiskauppiaan vanha.
    On kunnostettu useampaan kertaan ja vaihtanut väriä pari kertaa.
    Nykyään musta isolohkolla, auton paperien mukana tuli pari kuvaa auton alkutaipaleelta.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, malvasto, Stang_81 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Aina kannattaa autokaupille lähteä.
    Mieluummin kavereiden kanssa.
     
  13. Lowry

    Lowry 2nd gear

  14. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Olen usein kysynyt itse myyjältä myynnissä olevista tuotteista, ainakin silloin kun myyjä myy omaansa, eikä jonkun muun, kenties hieman kyseenalaisen maineen hankkineen kauppurin kalustoa. Jää mutu ja suolaus pois. Toki itselle jää vastuu suodattaa myyntipuheiden paikkansapitävyys.

    https://m.nettiauto.com/dodge/challenger/12073625?vifAdCount=20&vifNav=Y

    Jos olisin Dodgea ostamassa, tämä olisi minun harkintalistalla myös. Oikea vm. Isolohko, vaikka ei alkuperäinen ja vain pienillä muutoksilla itselle mieleinen. Lisäksi liikkeen kanssa ns. hieman parempi kuluttajasuoja jos jotain ongelmia ilmenee.

    Tsemppiä kauppoihin., Mopar or no car ;)
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  15. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Oon aika varma, että oon kirjottanut tän saman jutun jo aiemminkin, mutta mun lähtökohta kaupantekoon on se, että en soittele myyjille ennen kun olen oikeasti valmis ostamaan auton. Jotkut toimii toisin ja se on mulle ihan ok, mutta tää on mun tapa. Sen lisäksi ei meinaa jäädä aina kaikki asiat päähän puhelimessa, niin oon suosinut sähköpostiakin aluksi, mutta kun kumpikaan osapuoli ei yleensä tarvitse mitään chattikavereita, niin sekin vasta siinä vaiheessa, kun on oikeasti valmis tekemään kaupat, jos auto täyttää odotukset.

    Duster lähti vähän yllättäen uudelle omistajalle, vaikka se ei edes ollut missään myynnissä, niin jotain tässä vähän kiinnostaisi katsella tilalle. Periaatteessa noi mun linkittämät pikkulohkoautotkin menis taas budjetista yli, mutta vähän tuli sellainen fiilis, että pitäiskö sitä budjettia jossain tapauksessa venyttää. Toi oranssi isolohko vaikuttaa ihan asialliselta, mutta se on jo lähes tuplat kalliimpi Dusteriin verrattuna, niin ei ehkä kuitenkaan nyt veny budjetti sinne asti. Enkä kyllä muutenkaan tiedä onko joku vakio(?) 383 nyt sitten sen järisyttävämpi kokemus pikkulohkoon verrattuna. En tietysti oo ajanut muutakun lyhyet testit tolla omalla 383 Challella, eikä se kyllä mihinkään kulkenut ja Dusterin 318 taas oli kaukana vakiosta.

    Sen verran tota Mopar or no car on tullut tutuille Chevy miehille huudeltua, että tekis jo senkin puolesta mieli pysyä konsernin tuotteissa, mutta jos yrittää katsella avoimin mielin, niin kyllähän sitä vaan samalla rahalla olisi kaikenlaista muutakin mielenkiintoista tarjolla.
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  16. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Lowrylle toinen 1971?

    Dodge Challenger 1971
    Funkar och är nybesiktigad för evigt förra hösten.
    Orginal 318 bil men bytt till 440 motor med 727 låda. 8.75 bakaxel.
    PS och PB (ny servo och huvudcylinder) med nytt skivbromskit fram och nya backar/cylindrar och blästrade trummor bak. Ny Strange mellanaxel med 1350 kors och ny yoke. Massa delar bytt bl a ny generator, ny ministartmotor/startrelä, vindrutetorkarmotor, bränslepump, grövre torsionsstavar, tändstift, tändkablar, voltregulator, Lokar gaswire, Lokar Kickdownwire, mm.
    Finns polyuretanbussningar till framvagnen liggandes.
    Motorn ska vara renoverad och den går fint för det mesta! Dock fuktar den lite olja vid trågpackningen. Sitter en 400cfm Holley nu som är alldeles för liten, men följer med 3 lösa 750cfm förgasare. Tanken var att köpa Sniper EFI så därför kom inte 750 på plats.
    Enda rost jag vet är i bakskärmarna, tror det är ett dåliga skärmbyten bakom orsaken.
    Finns fix, saknar bl a innertak, dålig lack, skulle behövas finjustera växling, tändning etc.
    17” alufälgar med däck som är nya.
    Skicka gärna PM vid frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan! Jag har importerat bilen 2014 men kommer inte ha tid eller intresse att fixa den som tanken var från början.
    Ev byte/inbyte mot modernare bilar eller sporthoj.

    269.000 skr

    Auto Jällivaarassa ja ilmoitus löytyy Mopar Köp/Sälj -palstalta Naamakirjasta. Kuvissa ainakin napakan näköinen pirssi.
     
  17. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Yritin käydä etsimässä ilmoitusta, mutta ei löytynyt. Voitko laittaa suoraa linkkiä?

    Edit: Löysin sittenkin ilmoituksen. Ei taida olla mun auto, vaikka hinta varmaan on ihan kohdallaan. Kiitos kuitenkin vinkistä!
     
    Muokattu: 16.5.2021
  18. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Kuvasi auto on 1970. Se kolmas 383 1971 on BSY-7.
     
  20. manha

    manha Gearhead

    Kunpa kaikilla olis tuo ajattelumalli...
    Omaa Chargeriani nyt kaupitellessa,olen jo puhelin tinkauksissa pudottanut "varmoille ostajille" hinnan heidän mieleisekseen,tehnyt selvityksiä edellisistä omistajista,laittanut lukemattomat määrät lisäkuvia heidän toivomistaan kohdista jne.Tämä kaikki ennenkuin he ovat ilmaantuneet edes autoa katsomaan...
    Eniten sylettää se,että kun tulee hetki jolloin ostaja-kanditaatin pitäis ilmoittaa mulle ajankohdasta autonkatsomis reissulleen,ei vastata enää edes viesteillä tai alkaa selitykset rahoitusjärjestelyjen aloittamiseksi.
    Kyllä suoraselkäisesti pitäis pystyä edes myötämään puihin menonsa,jos sitä pätäkkään ei sitten ollutkaan oikeasti kauppoihin!!
     
    Lowry tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!