Vieläkö voi rakentaa ProSreet auton?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 9.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siit tais olla aika paljon aikanaan lehdissä.
    Muistaakseni se oli jossakin pohjoisessa. Joku Datsun Cherry jota ajo kännissä ollut kuski ja kaikki matkustajat tais kuolla ..
    ..mutta kännissä ajamisesta viis, mutta kun autossa oli ollu ilokaasusysteemi, niin se kiellettiin koko suomessa katuliikenteestä.

    Että silleen.
    Isosta laumasta valkoisia lampaita on helppo erottaa yksi musta ja tuomita koko lauma samantien, vai miten sitä sanotaan.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hienoa Jari että valaisit vähän ´55:sen taustoja. Hieno Auto!

    Tuohon ilokaasujuttuun, kyseessä oli ascona jonka känninen kuski kytki kaasut päälle kesken kaarteen. Tottakai se oli nimenomaan kaasujen vika kun meni metsään ja raatoja tuli?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minäkin muistan ton ilokaasujutun.
    Samaa käytäntöä käytetään nopeusrajoituksissakin, oletteko huomanneet?
    Yksi kolari ja heti pudotetaan nopeusrajoitusta kyseisellä tieosuudella.


    Nelilinkistä sen verran, että on oikeestaan jännä juttu miten siitä onkin tullutkin sellainen myytti, että jos autossa on linkit, niin se on jotain aivan uskomattoman nopeeta ja hienoo ... mikä ei kyllä pidä paikkaansa. Kallis se kyllä voi olla.

    T: Jore
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Onkos pro '55 menossa ajelemaan esim. Bracket kisoja jossain vaiheessa? Auto on kyllä hienompi kuin 99% oikeista kilpureista. Ja jos kisoissa jaettaan vaikka epävirallinen people choice niin voittajasta voi olla varma.
     
  5. kcl

    kcl 1st gear

    Rupee meneen off-topic....mutta tuohon typpioksiduulijohdannaiseen onnettomuuteen vielä...Jokainen liikennekuolemahan on turha ja jotta yhteiskunta voisi tarjota jäsenilleen turvallisen ympäristön, on sen yritettävä keinolla millä hyvänsä parantaa yleistä turvallisuutta; liikenteessä, kaduilla, kodeissa, rahamarkkinoilla jne. Sitäpaitsi, millä perustella typpioksiduulin käyttöä, koska samaan tehoon pääsee ilman "aineitakin"?
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Miten sitä pitäisi perustella? Samalla tavalla lähtee hanskasta tehokas auto oli se miten vaan viritetty. Jos on kusta ja promilleja päässä niin vikaa on syytä etsiä ratin ja penkin välistä eikä autosta?
    Kaasut on ihan samanlainen tehonlisääjä kuin turbo, saadaan voimaa ilman että tyhjäkäynti ja käyttöominaisuudet kärsii. Muualla maailmassa erittäin yleisesti käytetty systeemi joka tietysti piti kieltää täällä sosialistisessa holhousyhteiskunnassa.

    Muutes, en minäkään kaasuista pidä, ovat vähän niin kuin dopingia.
     
  7. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Vastaus Impala1968:lle ja triniemi:lle
    Kiitoksia.On hienoa saada positiivista palautetta työlleen!
    Bracket kisoja ... hmm...
    Mä rakensin kyllä auton härskiksi katuautoksi, en kisaan ... ja siksi jätin kaaret, kuppipenkit ja jopa turvavyöt pois. Minusta ne ei kuulu katuautoon. Toisekseen mun masiina on rakennettu pellistä (1mm paksusta), joten se painaa paljon ( en tiedä kuinka paljon ku sitä ei ole viel keritty punnita). Ainoastaan scooppipelti on kuitua, tosin mulla on väreissä oleva "real steel" orggispelti tallissa. Eli en ole edes harkinnut sen keventämistä kovien aikojen saavuttamiseksi. Kuitenkin kaaret, vyöt ym hebeneet vaadittaisiin heti jos menisin johonkin Fyyran kisoihin ja se tietäisi katuauton mukavuuksista ja takapenkistä luopumista.
    Toki radalla aion käydä tuulettelemassa välillä, mutta omaksi huvikseni. Kävinkin äitienpäivänä (12.05.2002 UCC Race Weekend, Motopark, Virtasalmi)kokeilemassa voimavaroja ja olin päivän toiseksi nopein liukkaasta radasta, sekä bensapaineongelmista huolimatta. Aika ei ollu hyvä edellä mainituista syistä. Vain 12,4 sek. Yhtätoista lähdin hakemaan ja se on kevyttä kauraa kunhan saan tarpeeksi ison pumpun, joka jaksaa pitää ruiskun vaatiman paineen vielä täyskaasulla ja otan seuraavalla kerralla liimakanisterin mukaan pidon parantamiseksi.

    Toki jos joku rupee mulle sponssiksi ja laittaa mun tilille nyt 30 tuhatta EUROA, niin lupaan ajaa heti alle 10 sekkaa ... ja toiset 30 tuusaa lisää, niin alitan 9 sekan ... ja 30 tuusaa lisää ni alitan 8, mutta en silti luovu takapenkistä, enkä laita kaaria, vaan upotan rahat koneeseen ja jatkan ajoa kadulla. Painon voittaa voimalla, eiks sitä niin sanota? :smile:

    Käsi pystyyn kuka haluu sponssata. :smile:

    Eli kun ei kerran rahoittajia, eikä lottovoittoo osu kohdalle, niin haluun nauttia omalla työlläni tekemällä autolla ajellen(muutenkin kuin 400m kerrallaan ja sekin suoraan). Osallistuin autolla jo Jklän vappucruisingiinkin ja hei … ajamalla (Mikkelistä).

    triniemi; sulla taitaa olla omat webbisivut, eikö? Sain kaverilta linkin ja siel on mun auton kuva Jklän tapahtumasta..
    Hyvä otos.
     
  8. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei mulla omia sivuja varsinaisesti ole, pelkkää kotisivutilaa vaan ja sit halpa digikamera millä pääsee räpsiin tusinoittain kuvia joista sitten osa onnistuu.

    Oot kyllä oikeessa ton suhteen että ei kannata valmista KATUautoa mennä enää kilpuriksi muuttaan. Saundit on vakuuttavat ja nopeuttakin löytyy näköjään tosi reippaasti. Sanoisin että se on valmis.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, ihan liian hieno peli kilpuriksi. Kaikki muistavat minkä nälöinen Raiskin 34 oli viime syksynä. Minusta täältä puuttuu tuollaisia "real steel" katuautoja jotka kulkee kovaa mutta ovat täysin maantiekelpoisia eikä lasikuituovet ja flippi lepata moottoritienopeuksissa.

    Onko 12,4 huono aika???
     
  10. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Ei toki ole juono aika, mutta ajoin sen jo edellisellä viisvitosella aikoinaan Utissa... lähes vakiolla LS-6 koneella ja 255-15 slicseillä. Nykyisillä resursseilla pitäisi olla sekan nopeempi..kun kaikki on kohdallaan.
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei 11 sekunnin bracket autoon hirveitä turvavaatimuksia toisaalta tarvita:

    -Turvakaari (ei siis kehikkoa vaadita ja kuljettajan oven tuenkin voi tehdä aukeavaksi)
    -5 pistevyöt
    -Kypärä + normaalit kuteet (tuliasut vasta alle 11 sek)
    -Kardaanilenkki kaikille kardaani autoille.

    (Automaatin räjähdys suoja 11.00 ja nopeammat, suositellaan kaikille automaatti vaihteisille.)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    `Pro 55:lle. Jos satutaan valoissa rinnakkain, otetaanko kilvat heti, vai kerkeenkö käydä rykäsemässä hätäpaskat,sillä aikaa kun herra liisteroi renkaat?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Katokaapas .. nythän jostain paukasta kaivautui esiin tosi pullistelija!
    Mikäpä olikaan nimesi ja kulkupelisi. Me muut kun tiedetään varsin hyvin mikä peli Pro ´55:lla on, mutta sinä piiloudut soittelemaan suutasi täysin nimettömänä.
    Tän keskustelupalstan tarkoitus ei todellakaan ole suun soitto, eikä pakoputkiviritteisten korttelirallaajien haastepaikka ... joita ei näy näyttelyhalleissa esittelemässä rakennelmiaan, eikä sen kummemmin radallakaan ajamassa reilulla meiningillä kelloa vastaan.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onkohan kellään tietoa mitä sitten tapahtuu jos erehdyt pamauttamaan jossain katukisatapahtumassa tosi katuautolla eli kaarettomalla jne. alle maagisten rajojen niin että ne pitäiskin jo olla. Loppuuko ajot sillä kertaa siihen ja mitenkähän seuraavassa tapahtumassa. Jos ei ole samaa sarjaa tai silleen niin järjestäjät tuskin tietänee tapahtuneesta eli sen auton potentiaalista jolloin pääsee taas kerran rykäisemään mutta mutta...
    Meillä on harkinnassa semmoinenkin vaihtoehto, että Impalasta ylös kunnostukseen kaivetulle isolohkokoneelle etsiskin jonkun toisen kodin eli mukavan pienikoppaisen semmoisen. Potentiaalia ko. koneessa on ihan s....nasti kunhan sen saa vaan vörkkimään kunnolla ja jos koppa pienenee niin kukaan ei tiedä mihin sillä saa kellot pysähtymään. Ja kadullehan autot kuitenkin rakennetaan.
    Saattaapi olla että kone tulee vielä takaisin Impalaankin, oli sekin niin hauskan (lue järjettömän) tuntuinen peli niillä tehoilla ja väännöillä mitä tuosta myllystä löytyy.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uskoisin, että ajot loppuu siihen siinä kisassa. Se mitä siitä eteenpäin tapahtuu ... onkin ihan sattuman varaista, mutta kun otetaan huomioon tän maan koko ja juttujen liikuvuus, niin oletan että seuraavassakin tapahtumassa kyllä tiedetään mihin kyseinen masiina pystyy. Eli radalle pääsy saattaa olla mahdotonta, mutta onko sillä väliä? Sähän tiedät jo mihin auto pystyy :smile:
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Saa ajaa kisan loppuun, seuraavassa pitäis sitten turvavarusteet olla kunnossa. Pitäis ehkä koettaa tiedostaa se, ettei niitä turvavaatimuksia ole kuljettajien harmiksi tehty vaan niitä tarvitaan sen varalta, ettei kaikki menekään niinkuin on suunniteltu. Jos jokin menee pieleen, niin sitä on aika tyytyväinen, että se puoli on kunnossa. Sen sattuuko jotain vai ei tietää valitettavasti vasta jälkikäteen. Järjestäjillä on vastuu valvoa, että laite täyttää heidän (=FHRAn) määräykset eikä ne määräykset nyt niin hirveen ylivoimaisia ole, etteikö ne vois täyttää jos auto sen verran kulkee.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Turvamääräykset on ihan ok, sen verran on autourheilua tullut harrastettua itse rallirintamalla ja poika kartingissa, mutta kun autosta on tarkoitus tehdä päätoimisesti cruisailupeli kaupungille niin esim. kaaret ja 6-pistevyöt tökkii aika pahasti niin käytössä kuin tyylipuolellakin. Muutoin auton kunnon ja renkaiden yms. on syytä olla tuommoisessa vehkeessä kyllä tehojen mukaiset.
    Katsitaan mitä nyt sitten keksitään. Harmittaa vieläkin kun koneen mokoma alkoi oikuttelemaan (kannet tai imusarjat ilmeisesti kun heitteleepi öljyt ja bensat sekaisin) eikä päästy naatiskelemaan sillä Impalan kanssa. Oli nimittäin mukavan tuntuista kun tommonen iso ja painava, lähes orkkiksen näköinen auto meni minne kone sitä komensi eli jos etupyörät oli yhtään käännettynä ja polkaisit niin poikittain mentiin kuivalla asfaltillakin. Kivaa!!!!
    Nyt Impala on siis taas ajokunnossa toisella koneella ja päästään tutkimaan tuon kunnon koneen vammoja. Toivottavasti jotain pro street henkistä saadaan vielä aikaiseksi, ehkä ensi kesäksi?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    säännöt täyttävät kaaret pystyy kyllä useimpiin kaksovisiin tekemään niin, ettei ne juurikaan haittaa käyttöominaisuuksia.
     

Kerro tästä muillekin!