vikakoodi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jumani, 6.5.2003.

  1. jumani

    jumani Gearhead

    Onko normaalia kun laitan lenkin liittimen nastoihin ratin alla, niin moottoritilasta alkaa kuulua pärinä? chevy van 6.2d -90
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mihin nastoihin laitoit? Pitää laittaa nastojen A ja B välille!
     
  3. jumani

    jumani Gearhead

    a ja b koodikin tuli 33
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    MAP-sensori -vika (Alipainevuotoa tai alipainetukos, huono sähköinen liitos, johto poikki tai oikkari, viallinen MAP-sensori, viallinen ECM).
     
  5. jumani

    jumani Gearhead

    Jep! Mutta mistä moinen pärinä? Kuuluuko asiaan?
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuttuni pajalla katsoi omastani vikakoodit, ja sanoi, ettei pärinästä kannata välittää. En sitten tiedä mikä se pärinä on ja kuuluuko asiaan, muttei ilmeisesti mitään vakavaa. Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  7. killer4u

    killer4u 1st gear

    kait tuo pärinä on normaalia, katsoin eilen omasta capricesta viivakoodit tuolla hyppylangalla ja multa kuului kanssa konehuoneesta jotain ratinää
     
  8. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Sain vihdoin omaani vaihdettua ehjät mittariston lamput ja tietysti se serveri valo rupes palaan.. Vika koodi sama 33. Mutta mitä kaikkea siihen sisältyy? Alipaineet ok, ei vuotoja, pöyrimisnopeuden seuraaja vaihdettiin viimme talvena ku lakkas turpiinin lukko pelaamasta eli senkin ok, missä muuten sijaitsee tuo alipaineen anturi ja missä on imusarjan anturi ja onko laatikon jotakin juttuja täs samas hässäkäs? Oon huomannu että kun joskus ajaa pikku-d:llä nii valo voi sammua ja sitte ku ajaa taas isolla-d:llä nii hetkenpäästä syttyy. Voihan se tietysti johtua muustakin. Eivät nimittäin seinäjoen gm:llä osannu sanoa mitä siihen vikakoodiin kuuluu??? merkkiliike muka!
     
  9. capriceman

    capriceman Gearhead

    Capricessa pärisee ainakin M/C solenoidi kaasarissa ja purge solenoidi (polttoaine höyryjen kiertoventtiili)
     
  10. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    No joo! Tuli siihen vikakoodi hommahan selvyys. Mun omas härvelis on EGR (se pakokaasu kierrätys systeemi) ohitettu ja sitä meinaa ainakin täs mus tapaukses toi vikakoodi 33. mutta mitä siinä pitäis VIELÄ kotkata että sem sai ny sammumaa ilman että se pakokaasu systeemi on käytös? Piuhatko vaan irti niistä tunnistimista vai mitä?
     
  11. capriceman

    capriceman Gearhead

    Vikakoodi 33 tarkoittaa>> Map anturin jännite ei ole rajoissa.
    -MAP jännite on yli 5s yli sallitun jännitetason, verraten TPS jännitteeseen ja VSS:n funktioon( taso tulee olla välillä 1V tyhjäkäynnillä 5V kaasu pohjassa)
    -Anturille menevä alipaineletku vuotaa>> aiheuttaa koodin 33.
    -Imusarjan liitin joka menee map anturille on tukossa >>aiheuttaa koodin 33.

    EGR aiheuttaa vikakoodin 32>>
    No sitten se EGR, kumpaa solenoidi tyyppiä siinä on käytetty onko se on/off vai PWM
    alipaine modulaattori ?
    Jos se on PWM tyyppinen ohjain niin ECM lukee tietoa solenoidin "miinus " nastalta
    tietoa onko alipainetta moduloitu.
    Tätä pystyy huijaamaan kun laitat solenoidin tilalle 470R/5W vastuksen.
    Mutta vaikein juttu on siinä jos käytössä on ollut "EGR TEMPERATURE SW."
    Se tulisi kytkeä toimintaan tai vikakoodi 32 ilmestyy...
     

Kerro tästä muillekin!