Vinkkejä Slantin imuilman esilämmitysakselin avaamiseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja rautakansleri, 8.2.2011.

  1. rautakansleri

    rautakansleri 1st gear

    Löytyykö neuvoja slant 6:n pakosarjassa olevan imuilman esilämmitysläpän akselin "irrottamiseksi" pakosarjasta. Tarkoitus olisi saada akseli toimimaan niin kuin pitää.

    Tällä hetkellä akseli on kiinniruostunut eikä hievahdakaan. Sen verran delikaatilta osalta vaikutta, etten viitsi ihan hirveästi moukaroida. Onko tähänkin joku kikka kolmonen, jota ei enskertalainen älyä ?

    T. RR
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Hitsipillit ja irroitusöljy ois kova juttu. Tai sitten pakosarja irti ja sitruunahappoon uimaan pari vuorokautta.
     
  3. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Omasta sain laittamalla crc:ssä uitetut rätit akselin päihin ja ympäri. Muistaakseni koputtelin myös varovasti akselin päihin.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tai tuuppaa likoamaan löpöön muutamaksi päiväksi.
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Onko avausmekanismi vanhempi malli peltilätkällä vai uudempi malli painavalla valetulla pyöreällä puntilla?

    Pakosarjan ulkopuolelta voisi koittaa purkaa varovasti pois kaikki siten, että jäljelle jää vain akseli. Sen jälkeen voi naputella edestakaisin, kunhan ei lyttää akselin päitä. Läppä pakosarjan sisällä on hitsattu pisteellä kiinni ja melko hankala irrottaa.

    Liottamisen ja irrottamiseen on tullut hyviä vinkkejä. Itse olen irrottanut menetelmällä CRC-koputus-CRC-koputus-...
     
  6. rautakansleri

    rautakansleri 1st gear

    no, nyt on akseli irtikoputeltu! kiitos vinkeistä!

    pitääkö akseli voidella vai jätetäänkö kuivaksi? Mikä mönjä kestää nuo lämmöt?

    t. RR
     
  7. L.P.

    L.P. Gearhead

    Pitää voidella.

    Itse olen laittanut normaalia CRC:tä ja aseöljyä kun pakosarja on kylmä. Kestävyys ei ole hyvä, mutta toimii jos muistaa öljytä usein.

    Jos löydät spray-pullossa kuumankestävää vaseliinia tai vastaavaa, niin se voisi toimia hyvin.
     
  8. PJP

    PJP 1st gear

    Aroyhtymältä voisi saada nimenomaan tätä tarkoitusta varten tehtyä voiteluainetta 4318039 (numerosta en mene takuuseen).
     

Kerro tästä muillekin!