vinkkiä vailla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Kähmy 545, 12.1.2010.

  1. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Kävin -68 vallun etupään säädättämässä ja ongelmaksi tuli ettei
    toiselle puolelle saa tarpeeksi taka kallistumaa (casteria).
    Olen kuullut, että jotkut ovat siirtäneet etupalkkia eteenpäin,
    olisko se asiallinen ratkaisu??? :oops: :oops: :oops:
    Myös muut neuvot ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan :D
     
  2. kinde

    kinde Gearhead

    Ja korin suoruus on tarkastettu???
    Ettei olis vaan joskus lähestytty TOLPPAA???

    Mittaa keulan risti ja pituusmitat, niin voit ehkä huokaista.
     
  3. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    No kyseessä on vanha kilparatsu johon juuri tehty uudet kaaret,
    samalla on mitattu auton suoruus :cry:
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ylätukivarteen epäkeskopuslat ja asentaa niin, että edestä tulee ulospäin ja takaa menee sisäänpäin?
     
  5. L.P.

    L.P. Gearhead

    Omassa sama vika. Tehostajan kanssa positiivista caster-kulmaa ei saanut säädettyä tarpeeksi suureksi. Mekaanikko kuitenkin sääti kulman niin suureksi kuin pystyi ja sanoi, että pääasia on että arvo on mahdollisimman lähelle sama kummallakin puolella.

    Alkuperäiset korjausoppaan arvot ovat todennäköisesti suunniteltu ristikudosrenkaille, ainakin aurauksen osalta. Ammattimaisen säätäjän kanssa kannattaa keskustella, sopivatko arvot autossa oleville renkaille tai ylipäänsä vyörenkaille ja kysellä samalla suosituksia ja näkemyksiä. Luulen, ettei etupalkin siirtourakkaan kannata ruveta pyöränkulmien takia.

    Olisiko aftermarket-epäkeskosäätöruuveista apua? Olen käsittänyt, että näitä on olemassa sellaista mallia, joilla säätöaluetta saa hieman laajemmaksi eli tällöin päästäisiin ylipäänsä edes noihin alkuperäisiin arvoihin.
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Olisikohan tuttu auto v u o s i e n takaa???
    Onko 2D, jossa lattia ja tulipelti muokattu uudestaan ja oikeastaan koko pohja???
     
  7. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Mitäs se Kinde siellä heittelee????
    Tee villi arvaus, mikä laite kyseessa :poff:
     
  8. Dahlton

    Dahlton Gearhead

  9. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Onko kukaan ruvennu siirtämään etupalkkia? :rotfl:
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eiköhän ne epäkeskopuslat olisi helpoin ratkaisu? :rotfl: Voisin muistaessani katsoa niille numeronkin...
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    -Yläkiinnikkeet irti rungosta ja siirto taaksepäin?
    -Noilla putkiylätukivarsilla saa myös siirrettyä koko ylätukivartta taaksepäin.
    -K-palkkiahan saa jonkin verran eteenpäin ehkä vain reikiäkin muokkaamalla, samalla tietty myös motti tulee eteenpäin.
     
  12. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Motti on kiinni norsun korvilla eli motti pysyy paikallaan.
    Mutta täytyy harkita yläkiinikkeen siirtoa, tietysti se taas hankaloittaa tässä tapauksessa pelti sarjojen tekoa, koska yläkiinike on hitsattu täytepalalla
    kiinni turva kehikon puteen ja nytkin on ahdasta ykkös ja kakkos pytyn primäärien kanssa, koska peltarit on malli jotain fenderwelliin päin. :rotfl:
    Voi jessus mikä sepustus :rotfl:
     
  13. kinde

    kinde Gearhead

    HHmmmm, onko kuvaa???
     
  14. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

  15. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Eli tuolla toivottuja kuvia

    http://kuvablogi.com/nayta/2459229/

    Nuo fiksummat peltarit ovat mallia Isokivijärvi ja
    nyt olis tarkotus tehä vastaavat "omaan" kilpuriin...
     

Kerro tästä muillekin!