Vipatus ja Vapatus? Silverado

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ose, 28.2.2010.

  1. ose

    ose 1st gear

    Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta 85 vuosimallisesta lava-autosta nimeltään silverado joka alkaa hytkyyn kun mikäkin hyytelö isommissa nopeuksissa,liike tuntuis lähtevän lavan etuosasta,sitä kun katsoo peilistä ajossa niin vemppaa edes takas kokoajan ja isommilla vauhdeilla saa mukaan koko auton rattia myöten ja sit välillä saattaa olla et menee vähänmatkaa ihan vakaasti, Kaksilla eri renkailla ja vanteilla kokeiltu ja tekee aina samaa iskarit on kaikki kiinni ja lava on hyvin kiinni ja runkokaan ei ole poikki eikä ees mätä ja ristikot sun muut on kunnossa... Mikähän ihme voisi saada aikaan tuollaisen peräpään notkumisen?? :odroll: :odroll:
     
  2. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Onko autossa kaksiosainen kardaanii? Jos on, niin oireet viittavat kannatinlaakerin ja/tai sen kumihelan vaihtotarpeeseen.
     
  3. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    olisko kiero vetarin laippa..
     
  4. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Tai vaihteiston kannatinkumin rikkoontumiseen.
     
  5. ose

    ose 1st gear

    Joo,autossa on kaksiosainen kartaani,siitä kumista en tiedä miltä sen pitäis näyttää mut laakeri siihen on vaihdettu väliin,täytyy mennä tarkemmin vielä katsoon,olikos noi laipat ihan kiinteät nois vetareissa vai saako sen irti,itse kun olen miettinyt samaa että olisko jompikumpi kiero...? kiitos.
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    vipatus

    Mulla oli vuosia sitten tommonen ellei peräti sama auto. Takajarrut siinä jumitteli ja aiheutti ajoittaisen pahan pompotuksen.
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Takajarrut hiihtää, jarrurummut soikeet?
     
  8. rötvä

    rötvä 1st gear

    Takarumpuihin kertynyt jarrupöly oireili vanissa noin. Aiheutti myös risteyksiin hidastaessa sen, että jompikumpi takarengas saattoi joskus mennä sujoksi
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Perä ilmaan, pyörät pois, rummut pois, kone käyntiin, vaihde päälle, ulos katsomaan miten vetarit/laipat pyörii. Tai itse asiassa sitä on hyvä käyttää joka välissä niin näkee vanteiden+renkaiden, rumpujen ja laippojen suoruuden/kierouden ja värinät kierroksilla .

    Ja ET paina jarrua kun on rummut irti, muuten saat uudet nesteet. :rotfl:

    Niin ja kun käytät ilman pyöriä niin rummut kiinni parilla mutterilla varmuuden vuoksi.
     
  10. ose

    ose 1st gear

    Vipatus ja Vapatus

    Kaikki edellämainitut tuli kokeiltua,laatikon kiinnitykset ja kumit ym ym oli hyvät etten sanoisi niin aika tuoreita tapauksia,kuten myös kartaanin ristikot ja tukilaakerit ja sen kumit sun muut.... Noh,nostin perän ilmaan ja otin renkaat poies ja rummut poies niin ensinnäkin kuskinpuolelta tipahti suurin piirtein jarrut käsiin,palat ei enään ollut kunnolla paikallaan eikä kiinni sillä toinen rummun takaa tuleva tappi jousikiinnike oli hajalla. Ja toisella puolella oli rumpu niin ruostunut että aivan rummun sisäreunasta oli halkeillut sentinpaksunen soiro noin puolenrummun matkalta, noh,ei se mitään jarrut korjasin ja halkeillutta rumpua hieman tasoitin näin ensalkuun mitä käsipelin voi tehdä ettei tasapainoero olisi niin kova niin kyllä se votkotus hieman helpotti,uudet rummut se tarvis ja en oikein mee takuuseen noista vanhoista 35" offikumeistakaan et kuin on enään tasapainossa... :D Ja jos joku epäilee vanhaks autokseen niin tarkemmat tiedot on punainen pitkälavainen vuosimallia 85 silverado ex 6,2 diisel nykyään5.0 bensa 97 vuonna tuotu ameriikan maalta,rek: NYG-31. :wink: Sellainen kymysymys vielä jos jotain kiinnostaa niin tämä kun on ensimmäinen pikkari meikäläisellä ja tää runko koriratkaisu ei mun järkeen meinaa mahtua siltä osin että kun hytti ja lava on kuitenkin samassa kiinteessä rungossa kiinni niin mitenkä voi olla mahdollista että esim jos ajaa johonkin monttuun taikka notkelmaan niin hytti ja lava on eri asennossa eli vinossa toisiinsa nähden eli näyttäis että hytti on aina suorassa mutta lava yrittää myötäillä maaston muotoja?? :D Ja voiko johtua iskunvaimentimesta että lavan toinen takanurkka on hieman notkollaan eli alempana kuin toinen,koska lavaa käsin nostamalla saa sen suoraan eli tasoihin toisenkin puolen kanssa?? :odroll:
     
  11. parsju

    parsju Gearhead

    Toi kiinteä runko ei ole kovinkaan ihmeellistä tavaraa: kaks hassua c-palkkia muutamalla poikittaistuella ja kori vielä lavan ja kabiinin takaa poikki. Pääsee mukavasti em välistä sitten joustamaan.
     
  12. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    vipatus

    Eipä ollukaan mun vanha.
     

Kerro tästä muillekin!