vitosvaihde tänään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 27.7.2008.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ajoivat vetellä ja viperillä kolme testiä joista viper voitti kaksi ja siitä huolimatta suosittelivat että ostakaa vette.saakelin hevosnaamat ku eivät tajua autoista mitään ku huonompi pitäis valita...... :mad: En kyllä ikuna osta enklantilaista autoa. :rotfl:
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Häh :eek: olikos se joku ooppelikauppiaan maksettu mainos :rotfl:
    Ei kai kukaan osta tommoosta kupeeooppelia ku on autokin tarjolla :lol:
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead




    jospa ne olikii kaukoviisaita ja halusivat AJAA, sen sijaan että tauotta roplaisivat moparia edes jotenkin toimivaan kuosiin. :D

    ....simkoja harrastellaan tallissa, chevyillä myös ajellaan ihan oikeesti :poff:
     
  4. teme.lehtonen

    teme.lehtonen 1st gear

    Olen cuda69:n kanssa samoilla linjoilla. Viper voitti suurimman osan testeistä ja on myös 100hv tehokkaampi auto ja sitten sitä haukutaan paskaksi. Noo en olekaan koskaan ymmärtänyt englantilaisia auto-ohjelmia, joissa aina hehkutetaan omia autojaan Aston Martin, Tvr jne. Tuskin kovin moni saksalainen tai italialainen toimittaja hehkuttaa astonia ja tvr:ää maailman parhaaksi autoksi. Englantilaiset ovat vaan niin puolueellisia.
    Mitä itse tulee näihin autoihin, niin valitsisin Viperin, koska siinä on enemmän "asennetta". Siitä puuttuu kaikki turhat elektroniikka apuvälineet jne.
     
  5. ata

    ata Gearhead

    Kyllä ne Viitosvaihteessa tietävät.

    Testasivat tuossa muutama viikko JIM:ltä tuleessa jaksossa mm. erään australialaisen GM-auton jenkki-V8:lla mitä myytiin siellä englantilaisella merkillä (ja Australiassa australialaisella merkillä ja Amerikassa amerikkalaisella merkillä...) sekä englantilaisen auton Fordin jenkki-V8:lla ja tietenkin se aussi oli parempi. Eli ihan oikein meni sekin testi. :)

    Viihdeohjelmiahan nuo ovat. Ja ihan hauskojakin vielä.
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Juu, ja yllättäen saksalaisessa ohjelmassa Mercedes ja BMW ovat aina parhaita ja italialaisia auto-ohjelmia nyt en ole nähnyt itse, mutta oliskohan niiden mielestä kenties italialaiset urheiluautot maailman parhaita ja muita ei edes lasketa... (Ferrari, Lambo ym.). Amerikkalaisissa ohjelmissakin ainakin joskus saatetaan kehua amerikkalaisia autoja...

    Eiköhän joka maassa vedetä yleensä kotiinpäin. Jos Suomessa olisi omia urheiluautomerkkejä, niin eiköhän niitäkin kehuttaisi jossain Ajoneuvoksessa... Tosin Startissa ja Puskurissa ne kertoisivat että Toyotan uusi dieselmoottori on paljon taloudellisempi ja siihen mahtuu enemmän roinaa takaluukkuun... :) Ja Puskurissa vielä sanottaisiin että Suomessahan ei sitten saa ajaa ylinopeutta missään ja rajuja kiihdytyksiä tulee myös välttää koska se nostaa polttoaineen kulutusta. :)


    Corvette on kyllä siinä poikkeus, että kun sitä on testattu amerikkalaissa, englantilaisissa ja saksalaisissa auto-ohjelmissa niin ovat tykänneet siitä yleensä niissä kaikissa.
     
  7. human62

    human62 1st gear

    En tie kumpi olisi parempi (tarvitsisi ihan itse ajaa ja testata) mutta perinteitä ja asennetta on ehtinyt tulla jo Vetelle yli puoli vuosisataa..miten Viperille?
     
  8. teme.lehtonen

    teme.lehtonen 1st gear

    Vetellä on toki perinteitä ja tämähän on mielipidekysymys. Olen itse kaksi vuotta sitten testannut uutta vetteä parin päivän ajan. Viperia en ole testannut, mutta olen ollut maahantuojan tapahtumassa kyseisen auton kyydissä radalla. Vette oli mielestäni hyvä ajaa ja siinä oli suht paljon varusteita, mutta liika elektroniikan määrä (luistonesto yms.) jotenkin pilasi ajotunnelman, vaikka ne saa pois päältä (itse en kokeillut ilman luistonestoa). Viperissa ei taas ole mitään ylimääräistä, kuin (ilmastointi) ja autossa on sitä vanhan ajan jenkkimeininkiä mm. äänet....
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Auto jossa syttyy oventiivisteet palamaan kun vähän räppää ei voi olla huono.... :rotfl:

    Viperin äänissä ei ole mitään vanhaa jenkkimeininkiä. :poff:
     
  10. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ei niistä ole kumpikaan peltiä... :(
    Viperissä kiinnostavampi tekniikka.
     
  11. teme.lehtonen

    teme.lehtonen 1st gear

    <<Viperin äänissä ei ole mitään vanhaa jenkkimeininkiä.

    No ei ne ehkä ihan ole yhtä kovat kuin vanhoissa vehkeissä ja onhan autossa V-10, jonka äänimaailma on aina vähän erilainen, mutta kyseinen yksilö jonka kyydissä olin muutaman kierroksen ei ollut orkkis putkistolla, koska äänet olivat "suht kovat". Perusmalleissahan on nykypäivänä tiettävästi jotkin Eu-määräykset äänien suhteen. Kyllä silti kuuntelen mieluiten vanhan tai uuden jenkin murinaa/pörinää ,kuin jonkin eurokinnerin (porche,ferrari) äänimaailmaa joka ei sytytä pätkääkään
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    vette on varmaankin mukavampi ym ajatellen jokapäiväistä käyttöä,mutta jos haluaa "rällätä"niin viper lienee parempi valinta , vaikkakin on huomattavasti kalliimpi.
     

Kerro tästä muillekin!