1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

vm 2003 350 h.o sbc..kansipahviko poksahti?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ruostesiipi, 14.4.2018.

  1. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    ihan päättelin tuosta moottorin sarjanumerosta 12486041 .8 pultilla näyttää olevan tuo rpm air gap kiinni tuossa.
     
  2. max

    max Gearhead

    En toki rupea neuvomaan,koska olen varma että tiedät mistä on kysymys, jos rupeaa yläkertaa purkamaan.
    Voihan sen tehdä siten,ettei se rupea tympimään.

    -Aurinkoinen päivä pihalla
    -Hyvä kaveri apuna ruuvaamassa,jolla edes jotenkin pysyy työkalut hanskassa.
    -Muutama lava kaljaa(Kossua sit illalla kun homma valmis)
    -Molemmilla ukoilla oma puoli sylinteriryhmistä,jolloin hyvä jauhaa paskaa ja ryypiskellä kaljaa työn ohessa.

    Ei tossa hommassa kauaa nokka tuhise,ja jos ei mainittavaa vauriota löydy,niin hommahan on valmis iltapäivästä jos sen aamusta aloittaa.Todella kovat jätkät varmaan valmiita jo ennen puolta päivää.
     
    Gary Grand, PauliR, rb ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    siinö kun rupee keppanan kanssa läträämään niin menee useempi päivä ja muutama tonni rahaa ja perhesuhteet ruvelle,eli siks tässä koittaa keksiä helpompia ratkaisuja
     
    Gary Grand, Jussi289, Filth ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. max

    max Gearhead

    Ei saa liikaa läträtä,siten vaan et on rehvakka ja kepeä tunnelma!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    se on vähän kuin pärekaton kulotus..ee onnistu ihan joka kerta..tarpeeks rehvakkaassa tunnelmassa kun tekee niin saa vähän synkemmissä tunnelmissa tehdä uudestaan .parasta ois kun ois tallin ovessa alkolukko niin jäis hurjimmat visiot toteutumatta
     
    wilburi, Filth, PauliR ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. max

    max Gearhead

    No joo...vuosia sitten istuin 2-gen Camaron konehuoneessa,ja olin asentamassa SBC mottiin uutta nokka-akselia varsin rehvakkaassa tunnelmassa.
    Ihmettelin miksi ihmeessä nokka ei suostu menemään pohjaan asti lohkoon!
    Pitkään taisin hommaa aprikoida,miksi nokka hanttaa vastaan.....ankaran pohdinnan jälkeen viimein huomasin,että yritin sinnikkäästi työntää nokkaa sisään väärinpäin.......

    Sorry Off Topic.
     
    LPV, Gary Grand, PauliR ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    viime talvena rakentelin prätkää niin siinä muutaman toverin kanssa heiluttiin tosi rehvakkaissa tunnelmissa..jälkeenpäin sitten porukalla mietittiin mitähän visioita lie ollut kun rälläkkä oli ollut aika kovassa käytössä ja erinäisiä komponentteja oli silvottu ja paloteltu..koskaan ei paljastunut mitä oli kehitelty..ois saattanut olla jotain todella hienoa..tai sitten ei
     
    rb, Inlinee, caprice305 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Oon kans pähkiny, et mikä noissa kansipulteissa olis parasta. Hylomar tyyppiset ratkaisut on kivoja asentaa ja kestää jälkikirrauksenkin, mutta juoksee edeltä pois paineessa. Moottorisilikoneja tuntuu taas olevan aika vaikea annostella, eikä ne oikein pysy kierteessä, vaan kasautuu siihen tiipparin kohtaan. Ja "liukkaudestaan" huolimatta eivät tunnu olevan oikein kierrevoiteita, eli momentti...? (mutua)
     
    max tykkää tästä.
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

  10. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Muokattu: 16.4.2018
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Hieman Offtopiikkia mutta kun kaverin 6,5tiisselis oli pulputus vikaa niin kone auki ja kas lohkosta kolme kannenpultin reikää halki. Osti varakoneen niin siitä oli vaan kaksi reikää rikki. EN tiedä onko mitään yhteyttä asioilla mutta näin vinkkinä.
    Korjaus!
    Liimalla pinnapultit lohkoon ja sitten kannet paikalle.
     
  12. ruostesiipi

    ruostesiipi 1st gear

    joo..ei ehkä muuten ois huono laittaa studit ..luulis että vois saada tiiviimmäks..tai mistäpä näistä tietää..liekkö sitten bensa koneessa tuollaisia lohkeamis taipumuksia..tänään pyörittelin lämpimäksi taas ja pyörii aivan uskomattoman tasaisesti toi moottori ja ei tosiaan mitään oireita..öljyjä en kerennyt kuikkaamaan joko vaihtoivat väriä taas..mutta tässä lähipäivinä otan liikenteeseen niin sittenhän sen näkee kunnolla
     
  13. z 28 jari

    z 28 jari 3rd gear

  14. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

  15. max

    max Gearhead

    Juuri näin kävi myös omalla kohdalla ARP:n thread sealerin kanssa,niinkuin aiemmin mainitsin tässä ketjussa.Samoin käytän Permatexin silikoneja (Ultra Copper ja Supra Black).

    Jussi 289,sä vähän vihjasit et on mennyt sotkemiseksi noiden silikonien kanssa.Kannen pulttien kanssa olen tehnyt niin,että brakekliinerillä kierre puhtaaksi,ja sit sopiva mälli kierteeseen,ja sit pyörittelen pulttia kätösissäni samalla pitäen sormea kierteellä,jolloin se silikoni tasaantuu kierteen tasalle.
    Näin pultti menee sotkematta reikäänsä.Permatexin silikonit kyllä hyvin tarttuvat puhtaaseen pintaan,ja hyvin tottelevat sormenpäätä.
     
    Muokattu: 17.4.2018
  16. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Ei mitää silikooneja kierteisiin. Nuo form-a-gasketit sopii venttiilikoppiin ja jakokoppiin ym.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Juu, sama menetelmä oli viimeksikin. Hyvä oli heti perään uudestaan purkaessa todeta, että kierteessä ei tippaakaan silikonia. Hyvä pallukka tiipparin kohdalla ja varressa kyllä. Tässä tapauksessa oli kyllä kyseessä Loctiten punanen moottorisilikoni.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Pitäsköhän oikeen kokeilla niin vois sitten osallistua tähän miksei-väärä-kama-toimi ihmettelyyn, löytyy ainakin ultra copperia, mustaa (300), punaista ja harmaatakin moottorisilikoonia hyllystä.

    [​IMG]
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. altzu

    altzu 1st gear

  20. Vuppe

    Vuppe Gearhead

Kerro tästä muillekin!