Voiko äänimerkki .????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja livinki, 26.5.2008.

  1. livinki

    livinki 1st gear

    Voiko Äänimerkin painonappulan asentaa johonkin muuhun paikkaan, kun rattiin. Mitä mieltä katsastajat on asiasta?
    Kiitos tiedosta, jos löytyy.

    :eek:
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Voi sen asentaa muuallekin. ei oo mitään rajoitusta, kai sen täytyy olla ajaessa käyttöetäisyydellä.
     
  3. Teba

    Teba 3rd gear

    Ja kunhan töötin merkinnän laittaa nappiin tai napin viereen..
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ja kaikissa autoissahan töötti ei alunperinkään ole ollut ratissa. Usevampaankin käyttikseen on tullut viritettyä Billtema mallisesta starttinappulasta.
     
  5. Kauko

    Kauko Gearhead

    Mun mielestä ei välttämättä tarvii edes merkata, eihän noissa rateissakaan (ainakaan vanhempien kärryjen) ole sitä mitenkään merkitty
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    Mulla on Capricessa kojetaulussa ratin vasemalla puolella. Merkkasin sen katsuria varten tarralapulla jossa lukee HORNY :poff: Ei katsuri uskaltanut kokeilla...
     
  7. Teba

    Teba 3rd gear

    Kyl katsuri kerran sen vaati ainakin.. maalarin teipille kirjoitti tööt napin viereen nii hyvä oli..
     
  8. Kauko

    Kauko Gearhead

    Voihan tuo olla konttori tai katsuri kohtaista, multa ei oo ikinä moista kuitenkaan vaadittu...
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    kyllä se laki vaatii nuo napikat merkityiksi, eriasia kuin montaa katsastusmiestä jaksaa nipottaminen kiinnostaa ,ennen muinoin piti vikalappu hakkee ja tilata uus aika päästäkseen näyttämään, että nyt lukee töötti :rotfl:
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitä jos siihen kirjoittaa esim. Saamarin Torvi!
     
  11. Aako

    Aako 1st gear

    Ottasko nuo itteensä... :rotfl:
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no harvemmin se töötti on ollut tehtaalta lähtiessä muualla kuin ratin keskiössä, joten sen on tiennyt jokainen missä se on ilman merkintääkin :-?
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Yhdessäkään mun foorteista ei töötti ollu ratissa :poff:
    Eiku sorry yhdessä metrisessä oli :poff:
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Asiahan ei mulle kuulu, mutta uteliaisuuttani kysyn, et miks haluut sen johonkin muualle :eek: ? Ratistahan se nopeiten löytyy, sit ku sitä tarvii. Ainakin mun mielestä... 8)
     
  15. Tuoreissa patongeissa se töötti on yleensä vilkkuviiksen päässä. Siis painaen sisään.. Kyllä niitä tööttejä on muuallakin kuin siellä ratissa.
     
  16. Pyrre

    Pyrre 1st gear

    En tiedä mitä edellinen omistaja on sekoillut mutta on päättänyt tehdä kuplaan töötille ja pyyhkijöille uudet katkaisijat. Kyllä se on kerran jo käyty uudestaan leimalla näyttämässä että kyllä ne toimii, et vain löytänyt niitä. Oli toki muutakin vikaa mutta ilman noita olisi saatu leimaus suoritettua edes loppuun eikä suoraan saatu hylättyä. Nykyään muistaa aina mainita että töötti ja pyyhkimet erillisillä katkaisijoilla.
     
  17. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Vähän offtopikkia...

    Kaverilla oli 1.2 Opel Corsan takalasissa sellanen imukuppikiinnitteinen "lapsi autossa" -tyylinen merkki. Siinä luki TORVI RATISSA :rotfl:

    Eräskin siviiliautolla liikkunut polliisi oli samaa mieltä.
     
  18. RB-440

    RB-440 1st gear

    Katsastaja ei ollut löytänyt mun MB508:sta tööttiä, mutta siitä ei tullut mainintaa mihinkään, kun ei kerran inssi nappulaa löytänyt, eikä hra MB ole sitä erikseen merkinnyt. Riippuu näemmä inssistäkin tämä juttu.

    Vaan ei inssi ollut osannut avata konepeltiäkään, kojelaudan alla on hra Benzin suunnittelema hantaaki original, josta vedetään lukko auki, mutta pelti oli vissiin väännetty ulkopuolelta auki, kun oli niin kierossa. Siitä olen jossain määrin katkera.


    Joskus painikkeen korjaamisessa on sen verran talkoota, että sitä ei viitsi edes yrittää, kun vartin näpertelyllä saa aikaan perinteikkään suomalaisugrilaisen korvaavan ratkaisun. Varsinkin käyttiksessä tulee aika tarkkaan harkittua, viitsiikö korjata mitään "oikein" jos se on helpompaa/halvempaa "korjata" väärin. Ja suurin osahan loppujen lopuksi tarvii tööttiä vain katsastuksessa.
     
  19. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Noin minustakin on järkevämpää toimia... Jos joskus olisi jostain syystä pakko kiireesti saada TÖÖT:ättyä, niin varmaan olisi sekin vähäinen aika viisaampaa käyttää mahdolliseen väistämiseen? :poff:
    Eikös ainakin Truck-tyylisiin sopisi myös sellainen katosta roikkuva naru josta saa torvet soimaan... :odroll: 8) 8)
     
  20. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    merserekseen laitoin keskikonsoliin, ja viereen maalarinteipinpätkä jossa luki "äänimerkki".

    Eka meinasin laittaa siihen tekstiks että heittoistuin, ja kattoo uskaltaako konttorinsetä painaa :lol:
     

Kerro tästä muillekin!