Voimaa vai slantsix?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja AteV8, 18.3.2004.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kuinka mahtais onnistua 70-luvun darttiin tai valtteriin 318cid myllyn vaihto?
    Mitähän mahtais konttorin setä siihen sanoa vai huomaavatko edes mitään? :razz: Miten on jarrujen laita, eli tarviiko vaihtaa isompiin?

    Toisena vaihtoehtona olis 350+350, ja chevystä tietenkin... Pitäs kai sit olla myös chevyn jarrut yms. roippeet.(?) Meneekö jo liian vaikeeks, vai pitäiskö tyytyä kuminkäryttelyt suorittamaan "sliipperi" DX-corollalla?
     
  2. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Niin siis tuo corolla on avovaimoni! En tunnusta omakseni!! :wink:
     
  3. Matti

    Matti Gearhead

    eikait tuo tarvitse kuin 8-palkin ?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Riippuu aika paljon vuosimallista ja auton varusteista. Jos ihan sääntöjen mukaan mennään, niin se vaatii vähintään 10" jarrut, vähintään 0.85" vääntösauvat, vähintään 8 1/4" taka-akselin ja koneen kiinnikkeet sekä '73 ja uudemmissa myös palkin. Sulla ei ilmeisesti sellasta autoa ole vielä; myyntipalstalla oli ainakin eilen vielä myynnissä vajaalla tonnilla 318 dartti josta varmaan vähintään sais kaikki tarvittavat osat. Monissa kutoskoneellisissa noi "ehdot" täyttyy suoraan, eli mitään ei tartte vaihtaa muuta kun kone, loota ja koneen kiinnikkeet tehdä itse. '73 ja uudemmissa pitäis palkki vaihtaaa, useimmat lienee modifioineet kutospalkin vaikkei niin saiskaan pykälien mukaan tehdä.

    Ooppelin konetta en lähtis autoon laittamaan :grin: Ongelmia tulee pakosarjojen / putkiston kanssa, sopii todennäköisesti vain vanhemman palkin kanssa johon voi tehdä sopivat kiinnikkeet. ÖLjypohjan pitäis olla center sump mallia; yleensä letukoissa on rear sump, eli sen joutuisit ilmeisesti itse tekemään ja lisäksi joutuisit tekemään laatikolle kiinnitys systeemit sekä teettämään kardaanin. Ei maksane vaivaa.
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jeps, niin aattelinkin että "ooppelin" koneen kanssa joutus "taistelemaan", mutta eipä tuo nyt niin isolta hommalta kuulostanu kun kuitenkin mig ja rälläkkä pysyy lapasissa. Lähinnä chevyn koneen kohdalla huolettais ne jarrut. Chevyn konetta aattelin lähinnä halpojen viri palikoiden saatavuuden kannalta, mut voi olla että ei niihin halpoihinkaa olis varaa. :smile:
    Juu, autoa ei vielä ole, mut joku 500-1200egen mopari pitäs saada... Nyt olis yks "perskynä" tiedossa, mut empä sit tiiä jaksaako niin simppelin näköstä autoo ruveta rakentamaan...
     
  6. dart72

    dart72 1st gear

    osta minulta 72 vuoden dartti.siinä on hyväkuntoinen 3,7litran kutonen ja automaatti.mielestäni kulkee tälläkin koneella melko ripeästi.pyytäisin dartista 1300eskoa.laita yksityisviesti jos kiinnostaa.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Osatarjontaa SB checyyn on kyllä enemmän, mutta hintaero ei kyllä kummonen ole.
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Noh, kohta ollaankin sit äijien kanssa lähössä hakemaan tuota aikaisemmin mainittua 800egen darttia. Saas nähä miten bensa oldsi jaksaa hinata darttia 280km... :grin:
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jeps. Nyt on sit Dartti hinattu pihaan... Oli aika tuskanen reissu ku tuppas harittaan niin maan *keleesti.
    Vin-koodin mukaan alkup. 318cid, 150hp, 2brl, ja valmistettu canadassa(!?)...
    Mutta noh, täytyyp ottaa pienet päivä unet ja kattoo sit tarkemmin että mitä tuli ostettua. :smile:
     
  10. make l

    make l 1st gear

    Mitä helvettiä, eikö slantissä muka ole voimaa ??!! :smile:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei ole!!
     
  12. make l

    make l 1st gear

    Eipä nimetön ole tainnut edes päässyt kokeilemaan slant-sixin hirrrrrvittävää vääntöä ! :grin:
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ompa!! :grin:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    kokeiltu on.voimaa slantissa ei ole!!
     
  15. Jas

    Jas Gearhead

    Kyllä tänäkin aamuna töihin tullessa muut oli kuin vastaantulijoita kun super six antoi kyytiä.. on siinä paukkua..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    slantin kehuminen on itsepetosta.
     
  17. Käkö

    Käkö Gearhead

    Nimetön ei taaskaan tiedä asiasta mitään...
    70-luvun loppupuolella 48 kansainvälistä moottoritoimittajaa(siis autolehtien toimittajaa) äänesti maailman parasta auton moottoria.
    Äänestyksen voitti Moparin 225 SLANTSIX!
    Siis kun joku kehuu ko. moottoria siihen on oikeen virallinenkin kanta olemassa...
    Äänestyksen lopputulokseen vaikutti mm. huollon helppous, polttoaine-talous, kestävyys eri olosuhteissa, vara-osien hinnat ja saatavuus, takuuajan korjaukset, ym. seikat.
    Omakohtasena kokemuksena automaailmasta en ole vielä niin hyvään moottoriin törmänny ku slantti on, itekin olen kohta 19 vuotta slantilla ajanut ja veekasi vehkeitä on olluna rinnalla melkein koko ajan.
    Siinäpä sitä paatosta sitten... :razz:
     
  18. make l

    make l 1st gear

    Sitä paitsi tämä taitaa olla väärä foorumi slantin mollaamiseen.. Yleensäkin nimettömänä verkossa "huhuilu" on kakaroiden hommaa...
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    sattuneesta syystä en,nimimerkilläni vastaa.slantit taas olen todennut mitään kestämättömiksi huuhaa vehkeiksi.kirjoittelee toimittajat mitä tahansa.t:tarkoituksella nimetön
     
  20. make l

    make l 1st gear

    Älä Käkö välitä, saat silti ajaa slantilla vielä toiset 19 vuotta.....:grin:
     

Kerro tästä muillekin!