Voimaton ja kaasariin ampuva omc 4.3 v6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja topparius, 23.6.2021.

  1. topparius

    topparius 2nd gear

    Tiedossa on, mut en nyt ymmärrä millä saan siirtymä aluetta laihemmalle ja lämätiskissä lisää soppaa. Power valve on nyt vitonen ja tilasin 2.5sen joka volvo pentassa on vakiona 2300 holleyssä. Mut mitä mittailin alipaineita ton vitosen ei pitäs vielä rikastaa sillä vaiheella missä käy paksulla.
     
  2. topparius

    topparius 2nd gear

    Hei,

    Hyviä arvauksia millä nyt alkaisi etsiä vikaa.

    Kaasutin on putsattu, vaihdettu 2.5 power valve. alipaineet on mitattu ja alipaineet menee alle ton noin puolella kaasulla vaihde päällä.

    Jos nopeasti vapaalla lyö lämän tiskiin moottori booaa ja kierrokset pomppii 4200-4800 välillä ja saattaa paukauttaa kaasariin. sama toistuu myös hitaasti kaasua painamalla ja alkaa räkiä vajaassa 5000rmp kaasariin.

    Vene lähtee plaaniin, mutta ei jaksa kiertää kuin 3500rmp, ajattelin että veneessä olisi väärän kokoinen potkuri ja pienensin sitä. ainut vaikutus oli että nopeus vain laski ja kone ei edelleenkään jaksa kiertää enempää kuin 3500rmp vaikka 14.5x19.5 -> 15x17 vaihdoksella kierroksia pitäisi tulla 600-800rmp lisää.

    Kurkusta ihmettelemällä kiihdytyspumppu ja power valven kauttakin ainetta tulee. Pääsuuttimia kokeilin vaihtaa 75 -> 77 ilman vaikutusta. suuttimet ovat jo nyt isot mitä volvo pentan korjausopus kertoo tällä kaasuttimelle, jonka mukaan suuttimet pitäisi olla 68-70.

    sytkä on katottu ja perusennakko on nyt 8 ja keskipakoennakkokin lapun mukaan toimii. kokeiltu myös 6lla joka on valmistajan mukainen ja sillä kiertää vielä heikommin.

    kaikissa pytyissä on suht. tasaisesti reilu 150psi painetta ja ainakin tyhjäkäynnillä kun nappaa tulpanjohtoja irti jokainen käy.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Saako se varmasti tarpeeksi bensaa veneen tankista ?
    Veneiden tankkeihinhan tuppaa tulemaan kaikenlaista moskaa ja ihme biokasvustoa, imusihti voi olla vaikka tukossa.

    Onko siinä b-painemittaria, pysyykö se vakaana kun alkaa booaamaan ?

    Voisitko kokeilla erillisellä bensatankilla ?
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. duel

    duel 3rd gear

    Mulla oli veneessä juuri tuo tankin imuputki melko tukossa ja ei riittänyt bensan saanti juurikaan tyhjäkäyntiä kummoisempiin ryntäyksiin.

    Sun tankista en tiedä, mutta mulla putki kiertämällä tankissa ja ylhäällä 90 kulma jonka jälkeen takaiskuventtiili. Siitä sitten letkulla eteenpäin.
    Tuo oli helppo purkailla ja puhdistaa, mulla oli just se kulma ja venttiili moskaa täynnä.
    Kone on mullakin OMC V6 vaikkei sillä nyt tuohon mitään merkitystä.
     
  5. topparius

    topparius 2nd gear

    Kurkkasin jo sinne ja ei ollut enää koko sihtiä. Otin takaiskustakin kuulan pois varalta.

     
  6. topparius

    topparius 2nd gear

    Sihti on jo katsottu ja se olikin heitetty jo mäkeen. Tankki on jo kerran mennyt tyhjäksi et olettaisin ettei enää kauheaa kuraa siellä olis. Mut pitää melkein viel paineet mitata vaikka onkin uuspumppu kiinni.

     
  7. topparius

    topparius 2nd gear

    Joo,

    Siis noi kiekat on vapaalla, ajossa mikä potkuri vaan max 3500rmp. Ei katko tai muuta omituista. Ei vaan ole voimaa.

    Nyt kokeilin suoraan kanisterista imua. Ei mitään vaikutusta.

    Video oireista :



     
  8. topparius

    topparius 2nd gear

    Kokeilin tuossa suuttimia 77-80 vaihtoa. Paikallaan ollessa katkoo samalla tavalla kun 77lla ja ajossa 3300rmp alko röpöttämään. Katoin myös tulpat täyskaasulta virrat pois ja oli mustaa.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kun kyse venekoneesta niin tuli mieleen yks juttu...toimiihan se jakaja eli ennakot muuttuu kierroksien noustessa ?
    Pyöriihän se jakaka siis oikein päin...jotkut venekoneethan pyörii väärin päin.
    Jakaja myös 4.3 koneeseen oikea...3.8 taitaa käydä kyllä, mutta olikos siinä just eri pyörimis suunta ?
    Sytkäjärjestys on muistaakseni ainakin eri.
     

Kerro tästä muillekin!