volga m21 kaasuttimen länsimaistaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja d-lowrider, 20.4.2009.

  1. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Tuo Tallinnan kaasuttimen hintataso vaikuttaa harrastajaystävälliseltä. Olen useita kertoja jo kuullut että Tallinnassa olisi alan kauppa josta saa kaikkea. Onko tietoa paikasta ja liikeen nimestä?
     
  2. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Heitän tietoa YV:nä ettei nyt tule mainostettua...

    Kun menet ostamaan kaasutinta, niin muista katsoa että saat sen version jossa on keskellä kurkkua kiinnitys reikä putsarin kiinnitys tapille. Toki sen voi itsekin tehdä mutta reiällisen saa samaan hintaan...
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Se Volgan tomaatti on luultavasti TH 180, toimii lähes minkä tahansa neloskoneen perässä tyydyttävästi. 60-80 luvuilla erittäin käytetty loora merkistä riippumatta.
     
  4. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Volgan automaatti on GAZin tuotantoa. Mallimerkintää en nyt löytänyt mutta sitä sai 1955 -1957 ja myöhemmin GAZ 13 Tsaikan laatikko kehitettiin tästä.

    Jos taas tarkoitat sitä indeanorin perässä olevaa, niin se on fordin loota (24 mallissa), aivan kuten 24 Volgaa sai fordin 3 litrasella v6:lla ja automaatillakin suomessa. Kytkökset fordiin oli hyvät, miksi alkaa hakeen th lootia..?

    Palatakseni kaasuttimeen. Seuraavia kaasuttimia on saanut 21 mallin volgaan: K22i, k105 ja k124. K124 on kolmossarjan se viimeisin kaasutin jota saa tallinassa n. 35€ / kpl. Tämä on se parhaiten toimiva versio.

    Se k135 kaasutin on 24:n kaasutin, minkä aiemmin mainitsin.
     
  5. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

    Kiitoksia,

    tietoahan alkaa mukavasti löytyä. Tallinnassa kannattaa ilmiselvästi vierailla. Olisi jännä tietää enemmän noista jarrumuutoksista kuten tehostimista, mutta oikein ei googlettamallakaan löydy.
     
  6. gaz69

    gaz69 1st gear

    Ei kukaan ole matkustamassa Tallinnan suuntaan? tai ei kenellekkään ole jäänyt lojumaan tuollaista k124 kaasaria. Kaasari tulisi museoreikisteröityyn gaz69 maastoautoon. Auton oma kaasari kokenut joskus kovia ja omaa sen vuoksi ilmavuotoja. Vinkkejä kaasarin hankintaan voi laittaa suoraan s.postiin: gaz69@luukku.com
     

Kerro tästä muillekin!