Volkkarimiehet auttakaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C.charger, 21.7.2015.

  1. C.charger

    C.charger 1st gear

    Kyseessä on Passat 3,2l v6 FSI.
    Kun katsotaan konetta edestäpäin niin sen moottorin päällä olevan suojakopan oikealla puolella on semmonen musta laatikko kooltaan about 25x8cm josta menee letku lähelle sitä läppä moottoria josta eteenpäin ilmaputsarille.

    Sen mustan laatikon takana on nuppineulan kokoinen reikä jossa on imua ja suhinaa koneen käydessä, ja kun koneen sammuttaa niin samasta reijästä vinkuu niin kuin turbo.
    Anyway auto oireilee silleen että tyhjäkäynti seilaa 700-2000rpm.

    Hassu sattuma mutta vika tuli melkein heti ilmanputsari vaihdon jälkeen..

    Mikä lienee vikana?
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Vikaa en tiedä, mutta kattele alipaine letkut ensimmäisenä ihan kokeilemalla.
    Ne voi näyttää olevan kiinni ja ehjät, mutta kun taivuttelee ne saattaa olla halki
    Passatissa etin alip. vikaa eikä ollut löytyäkseen kunnes vaihdoin kaikki letkut koneen käydessä. Sit yhen letkun vaihtaessa käynti normalisoitu. Aikansa kun letkua pyöritteli huomasin et siitä kerrosten välistä imi ja puolessa välissä letkua oli sisäkerroksessa halkeema, puhaltamalla ei mitään vikaa, mut kun imasi niin virtaus oli kuin sormea ei ois letkun päässä ees ollut :eek:
     
  3. niclas

    niclas Gearhead

    [​IMG]

    Onko tuollainen alimmainen "laatikko"? Noita öljyneroittimia noissa muistaakseni menee. Kalvo paskana taikka jätemuovista tehty runko halki...
     
  4. C.charger

    C.charger 1st gear

    Tuo on mitä luultavammin se vika, jos venttiilin kalvo on rikki niin sit se varmaan falskaa paineet reijästä ja aiheuttaa tyhjäkäynti ongelmiakin. Kalvo repee enemmän koko ajan koska tänään auto rupesi ulvomaan ihan sikana.

    Seuraava ongelma että koko imusarja hässäkkä pitänee poistaa jotta tuohon laatikkoon pääsee käsiksi, taitaa mennä merkkihuollon korjattavaksi yhden vaivasen pultin takia joka on imusarjan alla :(
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kannattaa you tubesta katella ensin josko löytyisi ohjetta kuinka sen saa kotona korjattua, ilman kallista korjaamo laskua
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Tuo on kyllä hyvä vinkki. Omaan Vokkeloon olisi lämpömittarin anturi jäänyt vaihtamatta jos ei olisi ollut juutuubin ohjetta. Se hyvä puoli on autossa joita on 13 tusinassa että hommaan kuin hommaan löytyy ohjeet 30 s googlauksella.
     
  7. C.charger

    C.charger 1st gear

    No niin, nyt on aika varattu merkkihuoltoon, varattu on 2h aikaa tuohon operaatioon.
    Koko venttiilikoppa pitää vaihtaa, toivon mukaan se olis sillä sit kunnossa... kopalla on hintaa reilu 300 ekuu, kirpasee toki mutta vähemmän kuin luulin :)
     

Kerro tästä muillekin!