Volvo 240 (ja yleisluontoinen) kaasari kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kerosene, 9.9.2011.

  1. kerosene

    kerosene 1st gear

    Ongelma on -88 volvo 245 ei saa bensaa kaasarille. Pumpulle mehua tulee ja pumppu painaa sitä kohtuullisella sykkeellä. Letku kaasarille on auki ja imemällä ko letkusta (kuvassa 10) bensaa tulee.

    Seuraava epäilemäni ongelma on kokkare (kuvassa 6) kikkare, josta mielestäni menee paluu tankkiin. Ko. osaa ei enää saa volvolta.

    En hirveän hyvin näitä systeemejä tunne, mutta oletan että kikkareen (nimi on VAPOUR SEPARATOR/höyrin erotin) toimintona on myös paineen tasaajana toimiminen. Eli mekaaninen pumppu puskee minkä jaksaa ja tämä laite säännöstelee ylimääräiset takaisin tankkiin.

    Kerran osaa ei saa minua kiinostaisi tietää onko kuvittelemani ajatus paineen säädöstä oikea. Vai voinko pistää letkun suoraan pumpulta kaasariin? Oletan että jonkunlainen paluukierto on tarpeen. Onko mitään vinkkejä yleisluontoisista paineensäätimistä?

    Kaikki vinkit ja info otetaan ilomielin vastaan.

    tässä siis auton systeemejä vastaava kuva:


    [​IMG]
     
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Tuon varmaan voi korvata yleismallisella paineensäätimellä.
     
  3. kerosene

    kerosene 1st gear

    olisiko se sitten vaan Y-haara yksi haara kaasariin ja toinen säätimen kautta tankiin?
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Minulla 140:sen Stromberg kaasarissa juuttuu kohon neula kiinni niin piukkaan, että joudun kaasarin aina avaamaan saadakseni bensan tulemaan. Pumpun paine ei riitä neulaa avaamaan.

    Siirrän autoa parikertaa vuodessa ja aina sama ongelma.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

    paiska kansteri pois, ja paluu linja tulpataan.

    ei tartte muuta...
     
  6. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    suosittelen tekemään siihen t-haaran jossa kaasarille menevä putki on alkuperäsen kokonen ja paluulinjaan menevä 2-3mm sisähalkasijaltaan. ja paluulinjan putki lähtö osottamaan ylöspäin.
     
  7. kerosene

    kerosene 1st gear

    ohitin kanisterin, jota olin kyllä jo kokeillut. Ehkä kaasarin bensan tuloputkeen puhallus avasi kohoventtiilin... Joka tapauksessa nyt käy.

    Alkuperäiseen epäilyyni että polttoaineen paine säätyisi ko. kanisterissa löytyi vastaus: ei. Kaasarista lähtee ko paluuletku.

    Eli kyseisen kanisteri voinee surutta ohittaa.

    homma hoidossa, kiitos vastanneille.
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oliskohan tuo murkula myös syynä ku 745 volvon kaasari ei anna bensaa lähtee käymään huikkapullosta ja pumppu nostaa ainetta.?

    vai se kohoventtiilin jumiminenko se tossa olikin ongelmana? :-?
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Aikoinaan tuommoisella tankilla (osa 6) olisi ollut tarvetta vanhassa Rekodissa. Ne oli hankalia saada kuumana käyntiin, kun bensa höyrystyi pois kaasarista. Bufferitankki ei lämpene, niin bensaa on heti saatavissa...
     

Kerro tästä muillekin!