1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Volvo 240 vm. 1980, kevennetty ja viritetty.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Jopas_jotakin, 5.11.2018.

  1. Carpenter

    Carpenter Gearhead



    Tämä nyt tämmönen vanha...
     
  2. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Mä tässä taas selailen nettiä ja mietin samalla juttuja.
    Onko porukalla kokemusperäistä tietoa, että kuinka paksua pitää polttoaineputken olla jos koneteho on 350hv?

    Riittääköhän 12mm putki?

    En tykkää yhtään niistä an-liittimistä enkä ylipäätään muistakaan jenkkimallin standardeista, ainoa mihin suostun moisia käyttämään on öljynjäähdytin ja siihenkin vain siksi koska on pakko.
     
  3. fennia

    fennia 3rd gear

    Riittää helposti
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Joo, pitänee vetää sitten sen kokoista suurinpirtein, paluulinja voikin olla sitten varmaan jo 8mm putkea.

    Pitää sitten vaan putken loppuun laittaa supiste 12mm->8mm, koska niin paineensäätimessä kuin kaasuttimissakin on 8mm liitännät.
     
  5. fennia

    fennia 3rd gear

    Et sä sitten mitään hyödy 12mm putkesta. Sama laittaa 8mm koko matkalle.
     
    isalmela, bootsi ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Meinaatko, tuleehan se kyllä halvemmaksikkin, vaikkakin tuo on kyllä semmonen sovellutus että se bensa ei saa loppua kiihdytyksessä kesken, sulaa männät melko äkkiä isommilla ahdoilla.
     
  7. pulttirengas

    pulttirengas 2nd gear

    Ei sillä kuuhun mennä.
     
  8. fennia

    fennia 3rd gear

    Se putki virtaa just sen ahtaimman kohdan mukaan. Jos laitat 8mm kuristuksen, niin se virtaa just sen mikä siitä menee läpi, vaikka sen etu ja takapuolella olis sadevesi rännin syöksyputkee. Siihen en ota kantaa sulaako sun männät sillä virtauksella.
     
  9. Voi siihen Weberiin laittaa niin ison liittimen, kuin siinä kierteet, mutta se on turhaa. Ei se kaasutin ime bensaa niin paljon, että siinä olisi joku pullonkaula.
     
  10. sbm396

    sbm396 3rd gear

    Jos esim nelikurkkuses kaasaris on neulaventtiilien reijät reilu 3mm *2kpl vastaa yhtä 5mm reikää niin ei oo läheskään sama asia vetää koko linjaa 5mm putkella
     
  11. fennia

    fennia 3rd gear

    Mä en ymmärrä mitä millään neulaventtiilillä tässä on tekemistä. Toi paineensäätimen sisääntulo liitin jos on 8mm, niin se siinä maksimi virtauksen rajoittaa. Ei juuri hyötyä ole kasvattaa linjaa sen isommaksi? Eiks tähän tullu 2 kaasariakin, vai miten se oli?
     
  12. 401

    401 2nd gear

    Se neulaventtiili on se viimenen liitin niin ikään..kuten siinäkin paineensäätimessä on.niin ei se nyt sama oo millä sinä sen ekat kolme metriä tulet.jos ne tuossai tapaukses on 2.5 -3mm neulaventtiilit niin on sillä joku merkitys tuutko sinä tankilta kutosen vai kahdentoista linjalla.
     
  13. bootsi

    bootsi 3rd gear

    Kannattaa vaihtaa paksummat jarruputket/letkutkin niin saa tehokkaammat jarrut.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  14. palontie

    palontie Gearhead

    Jokos sulla on Vulva pihalla?
     
  15. 401

    401 2nd gear

    Pääsylinteri ennen kaikkee..
     
  16. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Kyllä mä taidan 10mm putkesta vetää menolinjan, paluulinjaksi tulee sitten 8mm putki.
    Soitin ikh:lle, niin 100*150cm polykarbonaattilevy 4mm paksuisena maksoi satasen ja 5mm paksuisen 120€. Ajattelin että kyllä tuosta 150*100 levystä ovien ikkunat tekee, etuoveen kuskin puolelle jätän aukaisumekanismin, muut ovet tyhjennetään, ainoastaan oven aukaisukahva jätetään paikoilleen ja se kiinnitetään varmaankin alhaalta ja ylhäältä päin tulevilla 12mm huonekaluputkella, sitten saa kaikki pellit leikata hittoon. toinen vaihtoehto on että jättää 80mm paksusti peltiä siihen navausmekanismin kohdalle sillain kuitenkin että ovenkahvat toimii, muuten ovesta tyhjennetään kaikki pois, sisäpelti leikataan kokonaan takaovista, ja etuoviin tosiaan jätetään tuo aukaisumekanismi. ovet "verhoillaan sitten 0.5mm alulevyllä ja poppareilla.

    Kun turvatankissa oli muistaakseni an10 lähdöt ja tulot, ei oo kallis 60litran tankki bensamittarin anturilla maksaa vaan 175€.

    Onko kellään suosituksia bensapumpusta, vähintään 3bar tarvitaan painetta ja tuottoakin saisi olla 400hv:n verran. Olisiko esim tämmöinen pätevä?

    044 Ersättnings bränslepump

    Maxtryck 8bar

    Flöde vid 3bar: 250l/h
    Flöde vid 5bar: 200l/h

    Anslutning in: M18x1,5

    Anslutning ut: M12x1,5 utan backventil
    M10x1,0 med backventil
    Vi har lösa Backventiler till M12x1,5 här: A9-6-4F5

    Pumpen Räcker till ca 600hk med bensin

    En tajua ruotsin kielestä hölkäsen pölähtävää, mutta tuon 600hk med bensin, tuon minä ymmärrän.
     
  17. Miksi sen pitää tuottaa "vähintään 3bar ?"
     
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Onko tuossa lähtö 12mm?

    Ja joo, kaasuttimille menee kaks kappaletta 8mm letkua, mutta bensanoaineensäätimelle menee 8mm letku. Jos tuossa pumpussa on 12mm lähtö, niin sitten joutuu tekemään supisteen. Mutta minä oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä että putken paksuus vaikuttaa. Mun mielestä 8mm putki auton alla ei riitä täydellä kaasulla ajamiseen, sama siis tehdä semmosesta putkesta, mikä on lähtö pumpulta.
     
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 2nd gear

    Siksi, ,että kaasuttimet tarvii sen 0.3 bar ja jos 1.5bar ahdoilla ajetaan, niin siitä tulee melkein kaks baria ja kyllähän bensaputkisto ja paineensäädin aiheuttaa jonkun verran virtausvastusta.
     
  20. Siis häh..Putkiston ja säätimen aiheuttama painehäviö on sun laskuissa 1,2 bar? Nyt on dekadit sekaisin..
     

Kerro tästä muillekin!