Volvo 264

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kustom STW, 22.7.2005.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kokemuksia kellään moisesta svedu-lahnasta? Siis täähän on se V6-koneinen "edustusauto"-malli.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, sehän se. Itsellä on tuosta se "luxus-coupe" -versio työn alla, eli 262C.

    On ihan hyvä auto tavallaan. Koneet on aikamoisia murheen kryynejä, jos on ollut huonoa huoltoa ja epäonnistuneita korjausyrityksiä. (99% tapauksista) Korin ja alustan osat on halpoja.

    Jos jollain muuten on tuollaisen 260-sarjan Volvon manuaalilaatikkoa (tai edes kytkinkoppaa+vauhtipyörää) tiedossa, niin täältä löytyy ostaja!!! Ostan vaikka koko auton pois, jos löytyy.
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    saattaa olla 264 ambulance missä on tekniikka vielä paikallaan, jos ei kaverit pistänyt vielä paaliin, ilmoittelen ens viikolla!
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onks noissa se ns. PRV-kutonen jota on pösöissä ja relluissa? Vai onko niitä vaan uudemmissa Volvoissa? Muistan kun yks tuttu kiroili sitä kapistusta, sillä 760 Volvo sillä myllyllä ja piti vesipumppu vaihtaa, oli kuulemma aika työläs homma. Siitä sai joku auton pitkäks aika, se oli vuosimallia -84 kaikilla varusteilla ja veivattu kokonaiset 60 tonnia :eek:
     
  5. Toke

    Toke Gearhead

    ikävä kyllä juurikin se surullisenkuuluisa PRV... Enpä ole kertaakaan kuullut että kyseistä tekniikkaa olisi joku kehunut.... Sama tekniikka muuten löytyy mm. de loreanista!
     
  6. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    260 sarja taitaa olla kaikki noita v6 mallisia? 760han on 4 koneisia myös, ja vielä linkkuperäkin myöhemmin..
     
  7. Toke

    Toke Gearhead

    en oo kuullu että 760 olis tehty neloskoneella, nehän oli sitte 740...
     
  8. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    b23t ja b23et oli 760 yks konevaihtoehto PeRVon ja diisel 6 kanssa
     
  9. Toke

    Toke Gearhead

    :oops: :oops: aijaa :oops: :oops:
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Joo tossakin tarjolla olevassa tapauksessa on jo kolmas kone menossa... Mut kyl se silti kiinnostaapi. Eikös noi laatikot ole BorgWarner -tekoa? Mites niiden kesto?
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    eiköhän sieltä pitäis BW löytyä...
     
  12. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    260-sarjassa oli vielä muitakin vähemmän nähtyjä erikoisuuksia. Amerikassa myytiin mallia 262, siis ei 262C vaan kaksiovinen sedan. Sellaisenkin muistelisin Suomessa nähneeni. Sitten on olemassa vielä "limousine" 264TE.

    Varmaan 1purehell tiesitkin, että aika hintava oli tuo 262C aikoinaan. Ilmankos jäikin varsin harvinaiseksi. Tuossa -79 hintoja katselin. Halvin iso Volvo, 242DL, maksoi 69900 mk. 264GLE:n hinta oli 121500 mk, kun 262C maksoi 188300 mk. Samassa hintaluokassa pyöri tuolloin kuin Opel Monza 3.0E tai Mersu 280C, jos vastaavan tyylisiin autoihin vertaa.

    Joo, 760:een oli tarjolla myös nuo mainitut koneet, diesel sekä sitten nelosbensakone.
     
  13. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Ei se ole mielestäni mikään huono kone tuo prv-mylly . itselläni on B 28 E kone 240 volvossa ,olen rakentanut sen uudemman mallin alakertaa (88) hyödyntäen ja yläkerrat ovat -82 mallista , ei muuten ole IHAN simple juttu naittaa vanhan ja uuden tyypin prv-koneita keskenään, niissä on näet täysin eri kampiakselit ja uuden mallin koneessa sytytysvälit ovat tasa-asteiset kun taas vaha pelaa pitkä-lyhyt-pitkä-lyhyt ---periaatteella, onnistuin kuitenkin siittämään nämä koneet samaan pakettiin ja tulos on mielestäni hyvä:vahvasti alhaalta vääntävä kone ,joka ei kierroksia pelkää ,kulutus seka-ajossa (M-46 vaihteistolla ) n.11-13 l ... tämän konetyypin vikapaikkoja ovat yleensä loppuunkuluneet nokkaakselit, tätäkin vaivaa on uudemmassa (88) lohkossa lievitetty lisäämällä öljyn lauhdutin/lämmitin. onnea vaan V6 volvoille onhan niiden saundikin omaa luokkaa ,kun verrataan johonkin nelosmyllyyn...
     

Kerro tästä muillekin!