Volvo 740

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sdfsd, 14.12.2015.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte olen kyllä pitänyt 240 noista parhaimpana, ainoo missä häviää on se että ne ruostuu ihan saakelisti. Saa nähdä nyt kun saan ton oman 144 projektoitua ja leimaan mihin se sijoittuu. Ainakin se jo pihalla ajaessa huomasi että kierroksia on ratissa riittävästi, ei ole kylläkään kovin raskas ohjaus vaikkei ole tehostajaa.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Täällä kun on niin kovasti innokkaita volvoilijoita, niin mulla olis jouten 240 takatukivarsi, etuiskareihin ylälautaset ja sit hammastankoon korjaussarja.

    Aika monta volvoakin mun piti kokeilla että totesin ettei oo mun juttu :D
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itselläni eka Volvo tuo sigun mukainen 1993 vuoden 965. Ei oikeastaan mitään isompaa moitittavaa. Keskuslukko hieman temppuilee, mutta korjattavissa. Sähköjä paljon ja kaikki jopa toimivat. Bensa kelpaa, alle 10 satasella tuskin pääsee koskaan. Koneen tehot tulevat esiin vasta yläkierroksilla. Kuitenkin matka taittuu mukavasti ja on hiljainen auto. Luistonestoa ei ole, mutta Hakkapeliitta 8 ja laatikon W-asetus auttavat liukkailla. Plussaa myös, että edulliset osat ja voi korjata ihan nyrkkipajalla.

    Niin ja lukkoperä kevytperäisessä autossa, jossa yli 200hp bensakutonen :p
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo 960-sarjahan ois muuten unelma mutta multilink+nivomat (vaikka saakin nykyään kohtuudella/korvattua) ja äh se kansi ja ventttiilivaivainen kutonen, alkupäässä vielä jakoremmin ainainen vaihto.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itselläni ei onneksi ole Multilinkiä eikä Nivomatia. Jakoremmin vaihto on alkupään malleissa nykymittapuulla turhan usein. Toisaalta kun Volvo on kakkosautona, jakoremmin vaihto on melko harvoin.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Olikos farkku jäykällä akselilla vielä?
     

Kerro tästä muillekin!