volvo 850&v70

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tarviketukivarret on mitä on, orkkis on tietty kalliimpi, mutta myöskin parempi.

    Tukivarsia on S/V/C 70 kahta mallia, tavallinen ja HD.
    HD on dieselissä ja "R" sekä ilmeisesti myös T5:ssa.
    Kiinnitys on HD:ssa sivusta 4 pultilla, tavallisessa perinteisesti läpipultilla...ei käy ristiin.

    Tavalliseen saa Moog:lta tukivarren(varmastikin paras), mutta HD:ta ei valitettavasti saa...Summit:lla on kyllä jotakin muita tukivarsia Volvoon.

    Oma "R" pomppas leimalla juuri alapallon takia, tiesin kyllä että vähän väljä, mutta täyty kokeilla kun oli syksyllä vähän kiven alla Volvolla Ruotsissakin orkkis varret.

    Pusliahan noihin saa, myös uretaanisia, mutta yleensä kun puslat on loppu, niin myös alapallot eli ei juuri kannata vaihdella.
     
  2. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Niin näähän 850 ja v70 mallit ei oo sit oikeita Volvoja,se kannattaa aina muistaa.
     
  3. simeoni

    simeoni Gearhead

    "Aito ruotsalainen vetää takaa"
    Kyllähän nuo ihan Volvoja on, parhaasta päästä.
     
  4. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    kyllä kumma paska toi mun -01 v70 ku ei löytyny mitään varsinaista vikaa. kävin taas testerissä sammuttelemassa noita vikavaloja, mutta 100km pääsi ja taas koelauta on kuin joulukuusi! polttaa yhen 20 sulakkeen(ohjekirjan mukaan ohjain yksikön sulake) ja lyö hätäohjelman päälle. mutta eivät volvollakaan tiedä miksei hehkut toimi! onko täällä ketään ns.viisasta miestä? audin diisseli kone...
     
  5. Jassikka

    Jassikka 2nd gear



    Mulla on samanlainen kikotin lastulla ja sytyttää moottorin vikavalon, kun käy tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. Eli tuon lastun takia tulee vastaavia ongelmia. En tiedä onko sulla lastu, mutta jos on, niin kokeile ilman lastua. Voi ehka mahdollisesti auttaa tuohon vikavalohommaan.
     
  6. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    ei oo lastuu ja ihmettelen vaan ku se sulake palaa ja startti pyörittää nihkeesti (uus startti+akku ja maadoitettu tuplasti)eikä vitun hehkut toimi! (ehjät/uudet)nyt kun on taas vissiin ilmat kylmenemään, niin täytyy käyttää taas pilottia!siis ei ikinä enää volvoo! Ps.motonetistä hain alatukivarret ja kun varret oli vaihdettu,niin yllättäen oli ratti vartti kierroksen pieles! on kai nois mätänetin osis jotain pieles?
     
  7. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Mikä estää hommaamasta sellaisia alatukivarsia missä on alapallossa pulttikiinnitys?
    Niihin uretaanipuslat sisäpäähän ja laadukkaat alapallot niin taas pääsee todella pitkän matkan. :odroll:

    Taitaa halvimmat alatukivarret 850 ja S/V70 Volvoihin löytyä Biltemasta?
    Niiden laadusta ei ole tosin vielä havaintoa.
     
  8. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Mulla nyt ollut käyttöautona 1,5 vuotta mk1 V70 td + automaatti, sitä ennen bensa 10v + automaatti 850.

    Kymppivenanen automaattikasipätkä oli vähän ajettu ja hienossa kunnossa, mutta vei älyttömästi bensaa ja oli laiska. 20 venanen bensa manuaali olis varmaan ollut viisaampi vaihtoehto. Diisseli kulkee hyvin, ehkä jos nyt oisin ostamassa niin ottaisin manuaalina. Maantiellä erittäin mukava ja helppo ajettava, diisselin painavan keulan ansiosta kulkee talvella tosi vakaasti, täytyy jotain todella tyhmää tehdä että saa lipeemään ojaan. Varsinkin sisusta paljon "tuoreemman" oloinen V70:ssä verrattuna kasipätkään. Kori erittäin kestävä, ei ruostu ja maalipinta kestää hienona.

    Miinusta juuri noista tukivarsista, jotka erityisesti diisselissä kovilla. Itellä vaihdettu pari raidetangon päätä, toinen etupyörän laakeri, alatukivarret ja just viime viikolla taka-akselin ulommat helat. Ei kannata ostaa kuin orkkista ja Lemförderiä. TRW:n raidetangon pää väljistyi vuodessa. Miinuksena myös joidenkin osien hinta, mm. Ardicin osat kalliita, pyöränlaakeri tingittynä 200 e/ kpl, taka-akselin helat 79 e/kpl, lootaöljy kallista...

    Sen verran tyytyväinen tähän kuitenkin olen, että v70 saa palvella vielä piiitkään, varsinkin kun mittarissa on vasta 296 tkm.
     
  9. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Ne alatukivarret kannattaa ostaa suoraan "siniseltä". Voivat kestääkin pidempään, mitä tarvikemallit...
     
  10. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Saattaa näin ollakin tai sitten ei?
    Jos ostaa kalleinta, ei varmaan saa huonointa?

    :odroll: :odroll: :odroll:
     
  11. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Toooosi tyytyväinen kasipätkään.

    Tosin meillä bensakoneella ja mittarissa 560000km!!

    Aisinin automaatti kestää kyllä kunhan öljyt vaihdeltu huuhtelemalla.

    Vähillä kilometreillä 850 ja alkupään V70 hintaero on niin pieni että kyllä siihen V70 malliin itse päätyisin kyllä.

    On jo vähän enempi ilo silmälle. Kasipätkässä on nuo hieman vanhahtavat 740 tyyliset ovipaffit yms.. Mutta ei tietenkään vaikuta ajettavuuteen mitenkään.
     
  12. heikkisj

    heikkisj 3rd gear

    Kestävä Volvo
    Liekö runkoa vahvistettu vai ovatko nuo tosiaan noin lujia?
     
  13. NUS-50

    NUS-50 2nd gear

    onhan se v70 vähän miellyttävämpi kokemus kuin 850. siinä on jo sellaista "uuden auton tuntua", mutta hyvällä tavalla. itellä 194tkm ajettu -98 v70 bensaturbo. kaksi vuotta ollu ja tulee olemaan vielä monia vuosia. ongelmia ja vikoja ei ole ollut yhtään. hyvällä pidolla kun autoa pitää ja huollot ajallaan niin ajaa varmasti näillä autoilla sen puoli miljoonaa.
     
  14. mikkis83

    mikkis83 Gearhead


    Itsellä V70 ostettuna siniseltä (edellisen omistajan kertoman mukaan) alatukivarret ja tänään kolmannen kerran leimattu samaisilla, eikä lainkaan klappia. Edellinen omistaja oli käyttänyt myös tarvike-mallin alatukivarsia, ei ollut kestänyt kuin yhden vuoden...
     
  15. VilleTre

    VilleTre 2nd gear

    Ääni myös alkuperäisosille. On ne kestävämpiä. Jo jokavuotinen vaihtojumppa vituttaa niin maksaa jo vähän enemmänkin jotta saa kestävämpää. Lisäksi kyllä noilla aikas km-määrät pääsee siltikin verrattuna jonkun muun merkin tekeleisiin.Eli ei tää nyt mikään älytön ongelma kyllä ole...
     
  16. PasiK

    PasiK 1st gear

    Ja ainakin mun 850 10V vm 96 toimii suoraan E85:lla!! Olen ajanut yli kymmenen tankillista em aineella ja toimii!! Kylmällä joutuu lisäämään bensaa sekaan.


    Testituloksia: Volvo 850 10 valve 95 100% 6,9 l/100km 95 50% ja E85 50% 7,5 l/100km E85 100% 8,6 l/100km Mittaukset tehty useita kertoja ajamalla samaa työmatkaväliä n 30km vakionopeussäätimellä 80km/h. Kulutuslukemat ajotietokoneelta. Ruiskuun ei ole tehty MITÄÄN MUUTOKSIA. Pelkällä E85 ajettaessa ..
     
  17. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Tolla systeemillä säästöä tulee ajettaessa 100% E85:lla noin 1-euro/100km

    Joten täälä vieläkin menään 95 bensalla...
     
  18. Masa71

    Masa71 3rd gear

    Katoppa ettei sulla ole huohottimen lämmitysvastus oikarissa, oireet on hyvin samantyyliset kuin yhdessä nokilekassa jota ihmettelin taannoin(sytytti vikavaloa, useita vikakoodeja, ei toiminu hehkut)
     
  19. rampleri

    rampleri 2nd gear

    Vanhakoppanen vm.-00. Bensa manuaali 170hv.
    Ostettaessa viitisen vuotta sitten oli ajettu 200tkm.
    Nyt mittarissa 330tkm. Ainoastaan koiranluut, eteen iskarin yläpään kumityyny ja eteen jarrulevyt sekä palat vaihdettu.
    Hälyt herätteli joskus itsekseen, irrotin johdot torvesta.
    Öljyä viepi jonkinverran. Takaluukku ruosteessa.
    Nyt mittarivalot sykkivät lievästi, laturi taitaa mennä lähivuosina vaihtoon?

    Yleisesti ottaen, tyytyväinen olen moiseen kikottimeen ollut. Vaikka eihän nämä takavetovolvojen tekniselle laadulle pärjääkkään. Ruostuvat ehken vähän hitaammin kuin takavetoset.
     
  20. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    mistäs tommosen vastuksen löytää?
     

Kerro tästä muillekin!