1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

volvo 850&v70

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Ihmeen huonot hihnat Volvoissa kun Mondeolla olen laskenut jo 233tkm ja 10v alkuperäisellä hihnalla... kohta vois varmaan vaihtaa.
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Vai onko ketjukone?
    -83 Disconnectissa 1,8D oli ketjulla ruiskutuspumppu, ja siittä hihnalla nokka-akselille. Jos hihna katkee, niin kone jää varmasti käymään......hetkeks. Vaihtoväli hihnalle oli jotain 250tkm. Sitä konetta markkinoitiin ketjukäyttöisellä jakopäällä olevana?!
     
  3. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Ei ole, ihan 2.0 tdci (eli pösön hdi alunperin). Ilmoitettu vaihtoväli on 200tkm. Kyllä se sen ainakin näkyy kestävän...
     
  4. jariha

    jariha Gearhead

    Jaa niit nykyään saakin jo irtona? Kiitti vinkistä, alkaa vaihtoaika lähestyä;) jossain vaiheessa on joutunut ostamaan jakohihnasetin kun eivät oo muka suomeen noita saaneet.... tämä tieto luettu siis volvokerhon joojoo sivuilta. Itelle tuli tää kosla 100tonnia vejettynä hihna yliaikasena eli ei ollut mun kohalla siitä kyse etteikö jaksanu vaihtaa??
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari..... V70 -99. Sisävalot katos liki vuoden seisonnassa. Joskus aikasemmin kuskin oven lukko ei pelannu, ja sisävalot jäi päälle ajaessa. Valottomuus on parempi vika. Otsalampulla pärjää pimeän ajan.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Pisteet Urholle!
    Gates, made in EU.
    Tarkistin sitten 90tkm ajetun jakopään, ja hihnassa hampaat irtoilemassa.
    Olipa hyvä, että se pumpun hihna katkes.

    Tarkistin sen toisenkin volvon, jossa on 1,5 kertaa enempi ajetut Inan hihnat, ja ne on vieläkin miltei uuden veroset. Ei minkäänlaisia pykimiä missään hampaassa! Jakohihnalla ajettu 130 tkm pitkää siivua, ja pumpun remmillä 70 tkm!
    Eli hihnoissa on eroa.
    Autodoc:ilta tilasin sarjan siihen enempi ajettuun, mutta laitankin SKF:n sarjan siihen, missä on Gatesit. En uskalla enää käynnistääkkään sitä.
    Pumpulle laitoin käytetyn hihnan, että sain kerran käynnistymään.
     
    Muokattu: 12.10.2018
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    huonoja kokemuksia itselläkin gatesista volvossa,mistä noista tietää kenen valmistamia.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Kävin sitten Motonetista hakemassa käyttöhihnaa. Tarjolla oli vain yks semmosta merkkiä, josta en ole koskaan kuullutkaan. Katsoin sitä hihnan urapuolta, ja siellä oli niinkuin tähtitaivas. En tiedä, mitkä rakeet siellä kimalsi, en ottanu, kun saattas kuluttaa pyöriä? Yleensä hiekka siellä urissa aiheuttaa vain kitinää. Olen aina huomatessani kaivanu ne hiekat pois urista pois. Yleensä hiekat lentää pois siinä kohdassa, jossa pyörä on selän puolella, mutta lentää takasin uriin. Yhteen Escorttiin tein sellasen peltisiiven, joka heitti irtoovat sivulle, kun ajettiin paljon sorateitä. Kivet meni joskus hihnasta läpikin.

    Hain Biltemasta Obtibeltin.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Onpa kumma kun itse taas en muuta laitakkaan kuin gatesia :eek:

    Toki ina on kanssa hyvä mutta contitechista sensijaan itellä pelkkiä huonoja kokemuksia o_O
     
  10. palontie

    palontie Gearhead

    Pitäisköhän hihna joskus vaihtaa,oon ajellut n.180tuhatta 5vuoden aikana.
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Ei välttämättä, jos se on kunnossa. Helppo irrottaa suojat, ja kattoo. Kameralla saa kuvattuakin. Varsinkin semmosessa kohdassa, jossa kiristyspyörä on hihnan selän puolella.
    Nyky tietämyksellä, varoisin käynnistämästä, ennen tarkistusta.
    Riippuu tietenkin siitäkin, onko auto tämän otsikon mukanen, ja mikä on hihnojen vaihtoväli.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Niin minäkin ennen pidin Gatesia hyvänä merkkinä. Conti kesti viimeks 70tkm, ja sitten läks hampaat.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    No nyt on Jakohihnakin vaihdettu vesipumppuinen, ja kampuran stefa kans. Veistin siittä stefan päästä kumia pois metalliin asti, niin stefa meni vähän syvemmälle, parempaan kohtaan akselilla.
    Sitten huomasin, että käyttöhihnan kiristinpyörän, ja taittopyörän laakerit oli menossa. 90tkm on kestäny Puolalaiset merkkilaakerit. Vaihdoin ne silloin ed. hihnanvaihdon yhteydessä. Porasin niitit pois, laitoin uudet laakerit peltien väliin, ja ruuveilla kiinni. Nyt paremmat laakerit, kuin Puolassa tehdyt, että kestäis jakohihnan vaihtovälin. Itse käyttöhihna oli hyvässä kunnossa.
    Vielä turbon letkun vaihto, jotta huohottimen esilämmitys, ja turbo pelais.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. valpas

    valpas Gearhead

    V70, -99 2,5TDi:ssä kiristyspyörän laakeri on 6203-2RS , ja taittopyörän laakeri on 6303-2RS. Niissä Italialaisissa SKF:n laakereissa, jotka hankin, oli vielä perässä merkintä H/C3. Toivotaan, että nyt kestää sen Jakohihnan vaihtovälin.
     
  15. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Kysy huviksesi 2.0 hdi jakohihnan vaihtotyön hinta liikkeestä...
     
  16. palontie

    palontie Gearhead

    Onko siinä jotain huvittavaa?
     
  17. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Tästä on jo aikaa, mutta sama 2.0 HDI motti oli aikoinaan Ducatossa käytössä ja hihnanvaihdon hinta oli kuulemma tuolloin 1500-1800 euroa WTF?
     
    palontie tykkää tästä.
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Itseasiassa onhan mullakin 2.0 HDI pösö ja siinä mukana oli lasku jakopääremontista,611e.
     
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    Entäs fiat marea Volvon vitoskoneella?
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Mikäs se semmoinen moottori oli?
     

Kerro tästä muillekin!