volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    V70 AWD on hilpeä peli ajettavaksi. Ei puskutaipumuksia - heittää perää kuin takavetoinen konsanaan. Ihan passeli talviauto ja turvallinen tenavienkin kannalta. Nahkapenkin on helppo imuroida ja pyyhkiä puhtaiksi lasten sotkuista ja takapenkin kyynärtukeen integroitu lastenistuin on ihan loistava. Miinusta runsas kulutus pätkäajossa (ilman lämmitystä talvella jopa 14 l/100 km, 143 kW tekniikka) ja tylsänlainen olemus.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onks tosiaan noin? Ite en oo vielä koskaan kokeillu moista mut aina hiukka epäilyttäny jotta kuin tommonen rallittelussa käyttäytyy kun on kuitenkin pitävällä pinnalla etuvetonen ja siitä sit lisää tarvittaessa vetoja taakse.
    Mut hieno juttu ja autonvalinnan harkinnassa yks plussa lisää tommoselle Volvolle jos sen käytös on kuvatunlainen, muutoinhan tommonen onkin käyttiksenä jo ihan A-luokkaa :D
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Puskee se AWD:n silloin jos höllää vetoja, mutta vedolla kääntyy ihan kivasti minne haluaa ja peräkin irtoaa kun antaa sopivasti löylyä...menee se 4-pyöräluisussakin jos niin haluaa.
    Muuten pahuksen suuntavakaalaite talven lumisohjoissa...sen huomaa erityisesti ohituksissa kun ajaa keskivallin yli ja alla kunnon nastarenkaat.
    Mukava lähteä liikennevaloista, risteyksistä ja kiihdyttää rampilta motarille kun ei suttaa turhia :wink:

    Bensaahan tollanen vie n.9 - 12L / 100km, mutta sitähän myydään ja erikoista sinänsä että talvella menee sama (n. 10 - 11,5L) eli jopa tavallaan vähemmän kun kesällä 8)
    Kesällä alla pyörii 225/45R17 ja talvella 205/55R17 eli osavaikutus varmaan kapeammilla ja kevyemmillä renkailla.
    Suurin tehonhukka ja kulutuksen aiheuttaja on tuo mukana pyörivä takavoimansiirto ja suurempi omapaino etuvetoiseen nähden.
    Coolerin jäätymistä noissa turbiineissa esiintyy, mutta se tuntuu olevan kovasti yksilöllistä...itellä jäätyy takuuvarmasti jos pistää lohkoon, ilman lohkoa ei ongelmia ole ainakaan toistaiseksi ollut.
    Jos olisi vaaka-cooleri, niin ongelmia tuskin esiintyisikään, mutta kun on pystymalli...vesi valuu alas ja vesireikä jäätyy umpeen.
    Eipä tollasessa lohkolla mitään teekään kun akku kunnossa, lämpiää tosi nopeasti kun lähtee ajamaan.

    Käyttiksenä on V70 R AWD -98 ja kyllä tollasta uskaltaa suositella, on se aika hauska laite :wink:
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ^jännä, vaikka noiden 225-kumien halkaisija on yli 2cm pienempi kuin talvikumien.. ehkä ajelet talvella hitaampaa.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuli tuo talvirenkaan koko näköjään väärin...205/50R17...aika liki sama halkasija noilla oikeasti on.
    Painoero noilla renkailla on aika suuri, kesärenkaat painaa huimasti enempi.
    Tietty talvella tulee ajettua hiljempaa, mutta toisaalta kylmäkäynnistykset lisää kulutusta aika roimasti tollasessa eli siinä mielessä menee minusta ihmeen vähällä.
     
  6. A/C

    A/C 1st gear

    Ei ole diesel mutta kokemusta on muuten.
    Ensimmäinen auto oli 1992 Volvo 850 2.4 litraisella. Todella mukava auto ajaa matkaa ja pyöritellä kylällä. Ilmastointi oli iso plussa. Ei mitään normaali huoltoja lukuunottamatta tarvinnut tehdä. Jos bensakoneella, niin kannattaa valita 20V versio. 10V tehoa vähemmän ja 20V kehutaan kestävämmäksi.

    Mk1 V70 vaikutti pitkälti samalta autolta, hieman modernimmalla sisustuksella.
    Mk2 V70 ei tullut paljoa uutta - toki ulkonäkö muuttui ja sisustakin mielestäni hienoin, mitä Volvoissa on ollut. Alusta tuntui samalta, kuin Mk1'sessä.
    Mk3 V70 tuntuu olevan jo oikeasti päivitetyltä versiolta. Alusta hyvin pehmeä eikä jokaikistä kuoppaa tunne maantiellä. Hiljaisuuteen panostettu paljon paremmin myös.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ihan ku et olis ikinä ajanut mk2 tai mk3 volvolla.
    Harppaus mk1->mk2 oli kyllä melkoinen, käytännössä täysin eri auto. Jokainen huomaa eron vaikka ei muuta tekis ku ajaa kilometrin pätkän. Mk2 on alustaltaan jopa liian pehmeä ja siinä on sisämelu samalla tasolla mk3 kanssa mutta valtava ero mk1:een.
     
  8. A/C

    A/C 1st gear

    No jaa.
    Omalla kohdalla nimenomaan Mk3 on ehdottomasti paljon hiljaisempi ja pehmeämpi menijä kuin Mk2. Varsinkin yöllä sillä ajo on nautinnollista.

    Toki eroja on, mutta vertailin alustoja; Mk1 ja Mk2 tuntuvat hyvin samalta autolta ajoltaan. Enkä sano tätä pahalla, molemmat olivat hyviä ajaa. Sisämelu on mielestäni Mk2 huomattavasti kovempi kuin Mk3'sessa. Joku jos sattui soittamaan kesken matkan niin tiesivät sanoa, että olin matkan päällä jos Mk2'sella ajoin. Mk3'sen kohdalla ei vielä ole sellaista tapahtunut kertaakaan :)
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    volvot on kaikki traktoreita sanan hyvässä merkityksessä. katsoo, että nesteitä on ja niitä joskus vaihdellaan niin murheettomia pelejä, mutta kuitenkin traktoreita, sellaisia a to b ja b to a ja välistä voi poiketa jopa c:ssäkin, mutta traktori mikä traktori. ei paljon intohimoja herätä.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pidän kyllä Volvoa huomattavasti mukavampana ja antoisampana pelinä kuin montaa muuta.Ei tule mitään munanjatke vertauksia tms. Eikä pidetä tietyissä piireissä liian prameana.Kyllä tuo vanhana-kin mk2 on huippu.Noita kun on korjaillut vähän enemmänkin niin autoahan tuossa on tosi paljon rahaan nähden.Toki joskus remppaa vaatii mutta ei osat maksa nyt ihan hulluja.Saa kuitenkin halppisosaa mätänetistäkin jos ei halua "siniseltä" hakea.Turvallisuus puolikin huippuluokkaa,ihan jokusen hirvikolaripelin tehnyt ja noissa ihan oikeasti on tavaraa katossa ja tolpissa.Ei taivu! Toki bensaakin menee mutta menee sitä muillakin. Jos nyt olisi fyrkkaa niin 03->mallin 2,5t ja automaatti,siinä se olisi,ajettu mielellään alle 200tkm.2003-mallista lähtien vähemmän vikoja.
     
  11. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    joo,ainut hyvä puoli on toi naftan kulutus (sekaajoa ja 5,2 sadalla),voisko joku viisaampi kertoo, että mistä päin löytyy tollanen huohottimen etuvastus? auto on tosivikaherkkä -01 V70 kiisseli!
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

  13. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Kiitos Villetre! het aamusta repiin piuhoja irti ja kokeileen josko hehkut toimis! turhan monta purkkia pilottia jo ostanu...
     
  14. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Keskieurooppalaiset "kitkarenkaat" saattavat toki vahvistaa vaikutelmaa. :lol:
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Awd vanhana ja huonosti huollettuna nostaa kyllä kuluja ihan kiitettävästi.Saa rikki ja menee rikki. Kts vaikka tuo hyvä vrcf.fi foorumi.On ihan oma neliveto-osio,heh ongelmille.
     
  16. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    toi on taas kerran jännä "tieto" kun moni väittää just päinvastoin :lol:
    ainakin ittelle kun nykystä 850 ettiessä kyselin kaverilta joka on volvo-sukua ja sillä ollu 2 kpl 850:siä niin nimenomaan painotti että etsi se 10v malli kestävyyden takia. häiritsevää hieman kun vastaavaan informaation törmää monessa asiassa että on 2 täysin poikkeavaa faktaa tarjolla kun kyselee "asiantuntijaneuvoja" :) noh, en vielä mene vannomaan minkään tiedon nimeen, mutta n. 3 tonnia ajelleena olen ollu tyytyväinen. 300tkm 2.4 bensakone (intternetin tiedon mukaan ihan volvon oma 5-syl mut eiköhän joku rasvanäppi ole erimieltä tästäkin)
    mitäs tuossa oli 144hp tms. ja hyvin kyl riittää talvikulkineeseen. normi peräkärryki tulee klapikuorman kans huomaamatta perässä.
    ja vaihdoin ölpät sillon aika heti oston jälkee, eikä vielä ole mustuneet eikä merkittävästi hävinneet. Joskus on tehny semmosta että ei lähe ekan tai parin startin jälkee tulille. hommasin b-pumpun releen jo kuukaus sitte mut ei se ole tuolta takapenkiltä näköjää osannu paikallee mennä itestää :odroll:
    oikeestaa ainut miinus tähä mennessä on tuo etuvetoisuus, mut sehän oli ostaessa tiedossa että sitä saa mitä tilaa :p
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kaikki suorat alumiinikoneet on Volvon tuotantoa, on se kumma miten Esson baarissa tiedetään että kaikki Volvot onkin oikeasti Renaultin tekemiä.
     
  18. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    näihä se on. ja 40-sarja on täysin mitsubishi vaikka mitsun kanssa yhteistä tais olla pohjalevy ja vähän jotain osaa. ja bensakoneet volvon omia, dieselit renaultin.

    asiassa pysyäkseni ittellä ollu kulutus ajot.koneen mukaan 10.5 /100km
    josta n. 80% kaupunkiajoa. tuppaa putoo jo yhellä matka-ajolla tuosta, mut kattelin tuos taannoin kaverin S80 dieselin keskikulutusta joka maantieajoa pääosin ajettuna 4.8... tuntuu jo mahottomalta ku kattoo minkä kokonen auto on kyseessä ja vieläpä 2.5 td tomaatilla
     
  19. juulos

    juulos 3rd gear

    Itsellä ollut -02 2,4 S60, -04 2,5T V70, -06 2,5T V70 ja -05 2,5T XC90. Kaikki bensakoneilla ja automaatilla. Kulutuksessa maantieajossa moottoritienopeuksilla S60 noin 8 l. kaupungissa 10-11. V70 lukemat noin litran suuremmat. XC90 motarilla 10-12 l. kaupungissa pari litraa enemmän. Pääsee noin 9 l. mutta keskinopeus tällöin noin 80km/h.

    Kaikki ajoltaan hyviä ja vakaita, XC90 paras ja mukavin omassa käytössä! Ei ole tarvinnut vaihtaa yhteenkään koiranluita. Parit raidetangon päät ja pyöränlaakerit ja jarrulevyt+palat yhteensä korjattu + normaalit huollot. Nämä noin 200tkm aikana yhteenä. Ei näissä juuri ongelmia ole ollut. Nelivetoisuus tuo joitain lisähuoltokuluja (haldex ja kulmavaihde). Huollot ei taida olla kaikkein halvimpia.

    Auto ovat yksilöitä. Halpaa paljon ajettua ja huonosti huollettua ei kannata ostaa, vaikka Volvoilla keskimäärin paljon ajetaankin. Matka-ajoon hyviä. Kaupunkiautoksi joku toinen pienempi.

    Nämä nyt ovat olleet hieman tuoreempia kuin topikin aloittajalla, mutta kokemuksena kuitenkin. Olen ollut ihan tyytyväinen vulvan omistaja, joka ei vielä paremmasta (käyttöautosta) tiedä :D .
     
  20. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Hei villetre!!! ei vaan hehkut toimi ja pihoja on revitty irti ja startti pyörittää vitun hitaasti (kaikki on uutta,mm startti+laturi+akku) ja maadoitettukin tuplasti! rupee epäilemään että onkohan upotettu joskus pohjanlahteen? ja tänään putos kuskin sivuikkunakin.oli ruuvit menny poikki ikkunan moottorin rungosta! pitää koittaa laittaa nettiautoon myyntiin tuo vähän ajettu -01 V70 kiisseli/manuaali! eiköhän tuosta tonnin tai kaks joku tarjoo?? nyt ei ainakaan sulakkeen palanu heti, kun otti piuhan irti huohottimen etuvastuksesta, mutta valoja on kojelaudas aina vaan ja hätäohjelma päällä...pitää käydä taas kuittailemas noi valot pois, ku on toi katsastuskin pian, saas nähdä kuinka pitkän listan sitä taas saa. voi olla monta liuskaa tulos!!!! mutta pilottia on kaupas ja sillä kyllä lähtee! (on lähteny jo n.sata kertaa!)
     

Kerro tästä muillekin!