volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu umpio irti suosiolla. Juubituubista varmaan löytyy joku ryssä joka on tehny mokoman remontin :D
     
  2. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Ennen kuin saat umpion pois,puskuri irti...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tiedän, vaihdoin juuri polttimot.. Toki polttimoiden vaihdossa riitti kun irrotti puskuria kartturin puolelta. Kuskinpuolella riittää kun purkaa ilmanputsarin pois edestä. :confused:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    ruvetaas taas arvaileen missä vika pitkään starttiin(noin puoli minuuttia)?? tapahtuu yleensä kelin ollessa plussan puolella... tänään teki pitkänajon jälkeen noin kymmenen minuutin pysähdyksen yhteydessä 2eri kertaa, kesällä se oli jatkuvaa, kylmänä lähtee hyvin käymään ja ei ainakaan pakkaskelillä oo kertaakaa sitä tehny? suuttimet vaihdettu, pumppuhuollettu, polttoainesuodatin vaihdettu, suodattimenjalka tiivistetty uusilla tiivisteillä letkuklemmarit vaihdettu joka letkuun, ilmakuplia ei käydessä näy ja startatessa ei pääse itte koskaan kattomaan näkyykö sellasia? jakopää ok, pumpun hihna ja ajoitus ok... missäköhän tossa prkleen romussa on lämpötila-anturi eculle, mittarin anturi lienee termostaattikotelossa? kylmänä hehkuttaa ja lämpimänä ei ainakaan hehkun valo oo syttyny koskaan mun aikana...

    mk1 2.5tdi
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Oot kaikki tehny, mitä minäkin tekisin.....
    Vävypoika kerto, että sillä mun volvon hehkutuksessa oli jotain ihmeellistä, kun se ei sillon hehkuttanu lämpösellä kelillä. En muista, mitä se sille teki. Mulla se on pelannu hyvin.
    Jotenkin hehkutukseen saattas liittyä, kunDieseli ei taida seisottuaan lähtee ilman mitään hehkua. Kerran siinä ruostu puhki Ardikin putki, ja se teki käyntihäiriön.
    Toki mun nykyisessä Volvossa on vissiin hehkut rikki, kun se ei lähde kylmästä käyntiin, kuin lohkolämmittimellä lämmitettynä.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    onneks ei oo ardikkia haitolla, hehkut on parivuotta vanhat... paaliin joutaa jos ei koslalla pysty ajamaan muulloinkuin pakkasella... johan sillä on 415tkm ajettukin
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jospa se lämpöanturi antaa väärää tietoa, eikä se hehkuta sitä tarpeeksi pitkään...sahaamalla se lämpiää ja lähtee sitten.
    Vaihtaisin kyllä sen lämpöanturin ennen kuin veisin paaliin.
    En tiedä missä se on, mutta saattaa hyvinkin olla juuri se mainitsemasi ?

    Perinteisestihän Volkswaagenin koneissa antureita on ollut useampia...lämpömittari, ECU, varoitusvalo...katselisin alavesiletkujen paikkeilta lisää, sekä kannen päästä.
    Hankkii uuden ja vertaa miltä näyttää...ECU:n anturiin luulisi tulevan usempi johto.

    Jotakin takaiskuventtiiliähän ne ovat käsittääkseni noihin asennelleet, ettei sammutuksen jälkeen karkaa aineet tankkiin päin.
     
    jariha tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perinteisestihän nimenomaan volkkarin dieselkoneissa on yksi lämpöanturi mikä hoitaa kaikki. On myös yleinen vikakohde. Nelinastainen pampula juuri alavesiletkussa tai sitten "termostaattikopassa" kannen etuosassa tai päädyssä riippuen vähän
     
  9. AVRO

    AVRO Gearhead

    Näissä voi kenkkuilla se virtalukon ympärillä oleva tunnistinrengaskin, eli ajonesto antaa käynnistää mutta ei käynnisty. Meillä teki tätä taannoin juuri esim kahvi/tankkauspaussin jälkeen kun piti jatkaa matkaa. Tukeva tekninen kopautus rattimuoveihin, kunnes lopulta purkasin liittimen ja kiristin kontaktit. Oli kylläkin sellainen sillointällöin esiintyvä vika.

    Lämpöanturi lienee jossain siinä ykköspytyn kohdalla kannessa, ainakin MSA 15.8 veheksissä, vanhemmasta 15.7 en ole varma.

    Sun kilsoilla toi on vasta sisäänajettu niinkuin kulunut sanonta kuuluu. Jossain 700-800tkm kohdalla alkaa olemaan runsaat km:t. Meillä vasta 530tkm ja tällä ajetaan maailmantappiin.
     
  10. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    Siis ajattekste tupaöljyllä?

    AUTOt kulkee bensalla, talot lämpiää löpöllä...

    Hankkikaa bensapelit, nou problemas! :p
     
  11. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Juu, diesel on perseaukisten polttoaine!
     
    valpas ja palontie tykkäävät tästä.
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Se on vasta sisäänajettu.... TDi Volvoks.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Kertooko testeri mitään?
    Josei oo itellä, niin Motonetin pikahuollossa maksaa pari kymppiä.
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    haistappa paska, itekki ajasit jos paremmasta ymmärtäsit:p pensapelillä on samanverran ajettu ja siitä on kytkinloppu? saa ostaa jos on tarve...
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    täytyykin purkaa virtalukko koska voinee olla ihan ookoo selitys... startin pihat oli tarkoitus jo läpi käydäkkin mutta viimekerralla nosturilla unohtu. joo ja tiiän et näillä on paljon ajettu mutta tämä mun yksilö tuntuu olevan kilometrejä vastaan...
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    testerissä ei dynaamisen säädössä ollut vikakoodeja eikä ajossa pumpunsäädön jäljiltä enää... muistissa varmasti vanhoja jarru tms puhallinmoottorikoodejao_O
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    toi kyllä pakkasella tekee sitä että hehkutuksen jälkeen jos ei ole ollut lohkolämppärissä ja kääntää virta-avaimesta, starttaus alkaa vasta parin sekunnin päästä? sen takia pitänyt ne startinpäätypultit puhistaa muttakun en oo ehtiny/muistanuo_O auto lähtee kyllä käymään ilman lohkoa vaikka -22 ja silloinkin ihan ookoo yhellä hehkutuksella/kertatarttauksellao_O
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    en mä raski paalata, alkaa olla vaan kohta taas hermot loppu ja ropposen seisotuksen aika... johan se ajossa 2kk on ollukki?
     
  19. AVRO

    AVRO Gearhead

    Näissä on ollut tämmöisiä hämäriä käynnistyvikoja, toi sun laittees on sinänsä ok kun kerran lähtee kylmänä hyvin käyntiin. Toi tdi ei lähde kylmänä kuin raivokkaalla sahauksella jos pumpun ajoitus on pielessä ja/tai hehkut rikki. Lämpöisenä nämä ei taida hehkuttaa ollenkaan, eihän nää mitään esikammiokoneita ole sentään.
    En nyt muista ulkoota käykö tuossa niin että hehkuttaa lämpöisenäkin jos sen lämpöanturin liittimen irroittaa. Näihinhän tehdään yleisesti modia laittamalla kytkimen kanssa joku ~10kohm vastus anturin johtoihin jolla saadaan max hehkuaika.

    Toi meidän kiituri on ollut varsin luotettava yksilö mutta tokihan sitäkin on korjattu. Kylmäkäynnistysongelmat on aina häipyneet pumpun ajoituksella, sekä tarvittaessa uusilla hehkuilla. (toinen hehkusetti menossa 375tkm matkalla)
    Lämpöisenä ei ole ollut vielä ongelmaa... kopkop
    Ainoat oli toi mainittu avaimen tunnistinrengas, toinen lämpöisenä ilmennyt vaiva korjaantui uusimalla akulta lähtevä virtakaapeli. Kaapeli hapettuu ihan pipariksi sieltä akunkengän ja suojasukan sisältä, mutta tämäkin ilmeni enemminkin sillai ettei lämpöisenä sanonut mitään. Startti on ihan hyvä toki kattoa, meillä on alkuperäinen startti mutta se kävi auki vaihdelootarempassa tuossa 360km:n kohdalla ihan huoltona.

    Se lämpöanturi voi toki puhua höpöjä, ja toki kampuran asentotunnistinkin voi kummitella. Tästä luulisi kuitenkin heittävän vikakoodia jos ryttyilee. Tämä anturi on lohkon kyljessä ihanasti pumpun alapuolella.

    Virtalukko? Pötkähteleekö kun avaimesta hellittää?

    Tämä 850/Mk1 70 on varsin hyvä auto perustaltaan, sanokoot vääräuskoiset mitä vaan. :D Menee pienellä kulutuksella ja kestää kilsoja, eikä ole hanakka ruostumaan. Toi VAG kone on vähän semmoinen kakspiippuinen juttu mutta lienee kaikista VAG koneista paras jaetulla sijoituksella sen originaalin 1,9tdi:n kanssa.
     
    valpas, jariha ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vag konehan siitä volvosta hyvän tekee.

    Eise hyvin kuumanakaan lähde jos ajoitus hiukankin pielessä. Joskus 1.9tdi ropposeen ei löytynyt heti nokan pyörälle just jämptiä lukitustappia vaan aavistuksen väljä poranterä. Ei tullut hyvä. Toki tietokone vähän osaa jeesata.
     

Kerro tästä muillekin!