Jos paikkakunnallasi on tuo ko.merkin merkkiliike niin käy lukeen vikakoodit siellä.Voi nuo yleismallin testerit antaa hieman epämääräisiä vikoja.Sen verran sulla tuntuu olevan vikoja päällä että jonkun spesialistin olisi syytä hieman noihin perehtyä. Rekisteröidy tuonne vrcf.fi foorumille ja heitä kysymyksiä sinne,on meinaan tietoa! Kalliiksi käy jos ongelmia ratkoo mutu tuntumalla-joskus osuu oikeaan mutta muutama harhakin tulee. Silti pidän Volvoa edelleen hyvänä pelinä.Perjantaina viimeksi tuli ihmeteltyä kun oli rattijuoppo tullut s60:n kylkeen ja lujaa..Rakenteet oli hyvin kestäny ja kaveri ajoi korjaamoon pihaan vielä hieman rusikoituneen autonsa...
Joo no enhän minä mistään tiedä Mutta ennen omaa ostostani tuli kyseltyä muutamalta korjaamolta, että kumpaa suosittelevat. Vastaus oli aika selkeä, että 20V versiossa on ollut vähemmän moottorivikoja, kuin 10V'sessä. Mene ja tiedä, kummatkin ovat kuitenkin hyvässä maineessa.
tässä kokemus yhdestä 2.4 20v yksilöstä. kesti täyskaasuajoa ilman mitään mutinoita. eikä puhuta mistään, tsip tsip et ny mä vähä tsip tsip kiihrytin valoista tsip tsip david beckham tms. paskaa, vaan oikeesti kesti vetää n. 30% kaikesta ajosta täysillä, nyt 300k mittarissa. huollettiin hyvin. kunnon työjuhta. ei noussu lämmöt koskaan, vaihtoi jopa vitoselle loivassa alamäessä ja keräsi mittariin yli 260 :-o
ja keräsi mittariin yli 260 :-o[/quote] nyt täytyy käydä ettiis tommonen volvo! ei pärjäis halvemmat ferrarikkaan?
kyytiläisiäkin oli ja taisin ottaa kuvankin mittarista tuossa vauhdissa, pitänee yrittä etsiä kuvaa, arvaa mun hämmästys, kun loota tökkä s vitosen silmään ja vauhtia oli jotain 230 :-o laittoko ne vulvalla rajoittimet vain turboihin?
Joo oon mieki ajanu mersun nosturin pilarien väliin ja mittari näytti 160...(oli mesessä hiipiny öljy laatikosta mittaristoon vaijeria pitkin ja näytti "vähän" levottomia)
kyllä se alamäki kummasti tuo vauhtia lisää. itellä 2.0t lastulla oon ajanu 240, olis ehkä varaa ollu vielä 250 asti. en pidä tuota 260 alamäkeen mitenkään mahdottomana?
Tuollainen virtaviivainen volvo menee yli 200km/h kun alamäki on riittävän jyrkkä. Puhutaan ns. vapaapudotuksesta. No pelkästään välitysten perusteella kierrosluku on pitäny huidella yli 7000rpm. Mistäköhän autosta on kyse jos 2.0T menee 250km/h
menee jo vähän asian vierestä mut kaveri eilen körötteli 212kmh parhaimmillaan S80 tiisselillä. navigaattorin mukaan, todistetusti... enpä uskaltais ite etes kokeilla vaikkei oma 850 tuskin kulkiskaa mitää 2 alkusia huippuja. Onkos muuten muilla ollu onkelmia 850:sen "viiksien" kanssa? ittellä meinaa reistata välillä vilkkuviiksi sekä toisessa tihku-asento ei pelitä
oon se volvo vaan hyvä menee ne pikkupenaritkin alamäkeen yli 260 mittarinsa mukaan vaihda sen vakion pyyhkijänrelen tilalle vw:n oppiva rele niin saat ajastettua tihkusi portaattomasti
Viestiketjua seuratessa alkoi kovasti kiinnostamaan, että miten olette mitanneet bensan kulutuksen kun itse en kyllä noihin kulutuksiin pääse mitenkään? Minulla on 850 farmari 10V automaatti ja näin talvella vie kaupunkiajossa n.13,5 l/100km ja maantiellä voi oikein nätisti tiruuttelemalla päästä 8l/100km mutta tuohon ei kyllä kestä ohitella eikä kiihdytellä. Kuitenkin sen 200tkm kyseisellä autolla ajanut ja tuohon se kulutus menee. Isäukolla on uudenkarhea S60 bensa automaatilla ja pelkässä kaupunkiajossa vie talvella n.12 l/100km. Kaverilla 850 ärrä ja kyllä sekin 14litran kulutuksesta puheli nätissä ajossa. Uskomattomalta kyllä kuulostaa tuo 260km kun ei ole niin pitkää suoraa vielä ollut että edes yli 200 olisi omalla päässyt.
Perheemme Hyvän Haltian -96 850 pitkäkatto 20V automaatilla keskikulutus tietokoneen mukaan on 11,5 ja siihen ei kuulu maantieajoa.
tänään kävin edestakas vaasa-tallinna-vaasa (n.860km) ja kulutus oli 5,2/100km keskinopeus ja kuormana tulles 70ltk lonkeroo...(v70 -01 epävarma kiisseli)ja tällä reissulla ei hajonnu muuta kuin etupyörän laakeri! rupes pitään semmoista meteliä,että!!!
muuttikohan ne vetareiden boorimääriä tohon sun koppaan...? en tiedä, mutta tarvikelakru maksanee jotain satkun ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää tarttet torxihylsyn ja pulttipyssyn. semmonen plug-n-play -juttu. paska lakru pitää muuten sellaista korinaa, ettei usko. ja se mikä ihmeellistä niin ääni tulee, vaikka siinä ei ole yhtään väljää? käsissään, kun pyörittelee ehjää ja rikkinäistä kestovoideltua niin huomaa kyllä niissä eron, vaikka kummasakaan ei ole varsinaisesti klabaa..
Viikset vaihtoon,tihkukytkimen toimimattomuus johtuu pyyhkijän viiksestä,ei releestä. Jos vilkku ei esim. palauta niin viiksessä vika.
Vaihdoin yhteen S80 viimeviikolla ja oli helppo vaihtaa, iskari alapäästä irti ja vetoakselin mutteri+laakerirungon 4 ruuvia ja uus paikalleen! ei vaadi edes viisautta tommosen vaihto,mutta noi mun MUUT viat vaatii!
ihan tätä aihetta käsittelevä v70 kyseisellä tekniikalla. enkä väittänyt että 250 kulkee, 240 olen mittariin ajanut todellinen nopeus on varmaan jotain 230 tai allekin siinä kohtaa? mutta mitä helvetin väliä silläkin taas on kuinka kovaa näillä pääsee, täällä saa kyllä hyvät väännöt aikaan asian kuin asian vierestä tai vähän kauempaakin