volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    y m m ä r s i t k ö

    mitä tarkoitin releen vaihdolla?
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    niin tässä oli se kuva vielä minkä lupasin. muistin väärin, eihän se ollukkaan 260 se olikin vähän reilu 360. olis varmaan menny enemmänkin, mut pitäis ensin vaihtaa löysempi viisarin palautusjousi, se alkaa kinnaa vastaan, kun vähän polkaisee
    [​IMG]
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    :rotfl: :rotfl: hyvin rimmattu volvo
     
  4. A/C

    A/C 1st gear

    Oma V70 2.4L (170hv) vei talvella kaupungissa helposti sen 13-14L/100km ja yritin ajaa taloudellisesti. Isän 2.4T (200hv) vie noin litran enemmän. Maantiellä kulutus sitten olikin 7-8L/100km joka on mielestäni vähän auton kokoon ja painoon nähden.
     
  5. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    mun ajotietokone varmaan valehtelee, kun vahvasti kaupunkipainotteisessa seka-ajossa on keskikulutus siinä karvan päälle 10 litraa kesät talvet. v70 -98 2.0T lastutettu.
     
  6. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Totta kai ymmärsin,mutta kyse olikin tihkukytkimen toimimattomuudesta ja se ei korjaannu ennen kuin vaihtaa viiksivivun uuteen ja sitten oppivan releen.
     
  7. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Onkos ss-mies kahtonu pumpun ajoitusta milloin ja miten? Ainakin enemmän ajetuissa tietokoneella laitettuna ennakko on monesti liian myöhäisellä = huono käynnistymään. Ennakko pitäisi tarkastaa pumpun päästä heittokellolla!! Näin ainakin A6 Audissa, jossa sama kone. Ennakko pitäisi vielä tarkistaa ainakin kerran hihnan vaihtovälillä, jos haluaa että se on varmasti kohdallaan. Kone on todella herkkä oikeasta ajoituksesta.

    Audiclubin sivuilla on aika paljon tietoa tuosta 2.5tdi koneesta. Sinne vaan hakusanaksi AAT tai AEL.
     
  8. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    mites toi vaikuttais hehkujen ym. toimimattomuuteen "rahikainen"
     
  9. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Onkos ne hehkut kovemmallakin pakkasella pimeinä? Pikkupakkasilla audissa hyvä että edes välähtää koko hehkun valo. Väittäisin, että suoraruikkari ei ole niin tarkka hehkuista, ainakaan pikkupakkasilla. Tietysti kovemmilla pakkasilla homma on eri.

    Käy lukemassa tuolla audi-foorumilla. Siellä on paljon aiheita juuri tämän koneen huonosta käynnistymisestä kylmänä.

    Taitaa tuo sun auto olla kyllä aika monivammanen, että en tiedä mikä siihen auttaa. Huono käynnistyvyys vois parantua ainakin tuolla ajotuksella.
     
  10. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    kyllä se hyvin lähtee käyntiin, jos on lämpimämpää ku -5. muuten aina pilotilla...
     
  11. Masa71

    Masa71 Gearhead

    No perhana etitääs SS:lle hehkut lolvoon:
    lähetääs ihan päättelyketjulla eli:

    -hehkut siä oot vaihtanu eli ne toimii
    -oot kokeillu et hehkuille ei tuu virtaa pakkasessa
    -paikanna hehkujen sulake ja rele, kysy neuvoa vrcf:ltä, mie oon liian känissä jotta viittisin ettiä( eikä se oo mun auto joka ei toimi ;) )
    -jos sulake ehjä( jos ei niin vaihda tietenkin ), ohita tilapäisesti rele hyppyjohdolla => jos hehkuu niin vika releessä tai releen ohjauksessa, jos ei hehkuta =< vika voi olla myös releen ja tulppien välillä
    -tuleeko releelle työvirta ja käynnistäessä ohjausvirta
    -onko rele ehjä(sen saat testattua irrallaan akulla+virtakynällä ja hyppyjohdoilla kun osaat autosähkön perusteet)

    -jos kaikki edellämainitut (hehkut, johtosarja, rele, sulake, työvirta,) toimii mutta ohjausvirta puuttuu, on vika tietokoneboksissa tai lämpötilatunnistuksessa => mittaa lämpötunnistimen vastusarvo ja vertaa ohjearvoihin
    -sit ei jäljellä ole kuin tietsikkaboksi joka viime kädessä päättää tartteeko hehkuttaa vai ei.. ja sen tulkinta vaatii lukulaitteet

    Tää on periaatteessa simppeli ketju: Jos ECU mieltää et on kylmä, se kytkee releen hehkuttamaan => jos ei hehkut toimi niin jossain komponentissa on vika

    Ny on kyllä pikku känönen päällä mut käsittääkseni noilla ohjeilla olis lähes pakko löytyä joku vikakohde JOLLEI lämpötila ole liian korkea että hehkutus edes lähtis toimimaan.
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    pöh! turhaa työtä. laittaa hehkuille painonapilla pakko-ohjauksen, hinta jotain 4 euroa..
     
  13. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Hei kaverit!!! äläkää ottako turhaa stressiä traktorista, enhän mäkään ota, sillä pilotti on halapaa ja mötönätti lähellä! ja sitäpaitti kesä tuloo kohta! Ps.vaikuttaako oranssi kolmio ja oranssi moottorin kuva kojelaudas katsastukseen? kyllä tolla romulla muuten pärjää ja jos ei muuten, niin otetaan muijan Yaris! se ei oo ikinä jättäny tielle ja aina menny ekalla katsastuksesta läpi. vm.-04 ja aj.130t. tänäänkin pääsin volvolla tallille ja takas ilman huolia ja matkaakin on sentään 5km edestakas! saipahan liimattua vinyylin laturiin...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No niin volvodudet, emännän S40 farkusta meni virtalukko jumiin, väänsin jo avaimenkin paskaksi :mad: . Onkos joku estolaite menny päälle vai mitä vittua. Niin ja nyt rupes yhtäkkiä keskuslukkokin menemään itellään päälle, silleen kun kuuluukin mutta ennen ei ole mennyt.
     
  15. teepee

    teepee Gearhead

    Volvo myyty ja jäi tollanen "obd" kaapeli tarpeettomaks, sopii ainakin -96 850 volvoon.
    Vanhemmissa kai katotaan ledin vilkkumista ja jossain uudemmissa on sit jo oikee obd?
    Sai tolla ainakin huoltovalon nollattua ja abs vikavalon katottua ja sammutettua
    (ilmoitti takapyörän anturia mut vika oli keskusyksikön juotoksissa, tyyppivika)
    Cd:llä vol-fcr demoversio, netistä löytyy täysversiokin.....

    [​IMG]

    20€?
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Herra! tule ja armahda, vittu toi paska ollu pari päivää mykkänä ku startti vaan sanoo NAKS!!! ja vaan hinaamalla käyntiin! Mutta tänään! naistenpäivänä! Perkele! Avaimesta käyntiin ja viosta ei tietookaan ja pelas koko päivän kuin ajatus! Tosiaan, tänäänhän on naisten päivä! siis toi romu on sitten vissiin akkojen auto?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuli 850 ärrää ajettua eilen. Ihan muikee peli oli kulkemaan ja hyvä alavääntö, 264hv penkitetty.

    Käyttöautksi käyttöautoksi ja se turvallisuus...
     
  18. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    tärkeintähän on se että apparin paikalla on airbag, viis siitä kulkupuolesta? :wink:

    ei oo kyllä varaosat näihin hinnan kiroissa. ostin kauhean läjän tavaraa eilen, 240 ekua. etujarruihin kaikki uudet kilut ja letkut, vetonivel, kaikki raidetangon sisä ja ulkopäät, termostaatti.
    motonetistä toki. :soosoo:
     
  19. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    kävin kans motonätis hakees etupyörän laakerin ja h.89e! oli pikkasen helppo vaihtaa pihalla, kesti vaivasen puolituntia...on nois jotakin hyvää...
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ehkä vanha juttu jo mutta tuolta saattais löytyä apuja: http://www.x40fin.com/index.php?topic=6750.0
     

Kerro tästä muillekin!