volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Jassikka

    Jassikka 2nd gear

    Terve! Mulla on ongelma V70 2,5 tdi -00(uudempaa korimallia). Lähti käymään ja ehdin ajaa metrin ruudusta, sammui, käynnistyi uudestaan ja parin sekunnin päästä sammui taas, mutta ei enää lähde käymään. Ilmoittaa "stc huolla pian" tekstin näytöllä. Olisko jollain vinkkiä mistä lähteä tutkimaan?
    Moottorin taaempi tukikumi, joka alipainella jäykistyy tms. on juuri vaihdettu ja tehty perus huolto biliassa, kuin myös pumpun ajoitus tarkstettu.
     
  2. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Onkos kellään hajua mistä tunnistaa auton todellisen vuosimallin? Rekisteröity loppuvuodesta -98. Loota pamahti ja just -99 on tullu muutoksia sähköihin. :poff:

    siis v70 tdi
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on kanssa 12/98 v70 tdi ja se on -99 mallia osien suhteen. En sitten tiedä mitä eroa näissä on kun talossa on myös -98 alkuvuoden auto eli vanhempaa osapolitiikkaa mutta ovat toiminnaltaan samanlaisia ohjaustehostinta lukuunottamatta. Niin ja uudemmassa on se automaatin jarrupoljinlukon ohitusnappi! Shiftlock override tms.
     
  4. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Joo tuo napikka on itelläkin. Vain eteenpäin vievät vaihteet puuttuu.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Luulis että auto on -99 kun volvolla vaihtuu mallisarja kesä-heinäkuussa, mutta luulo ei ole tiedon väärti.
     
  6. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Joo, valmistenumeron mukaan -99. Kellään ehjää automaarrilootaa? Oliskohan paha rasti muuttaa manuaaliksi?
     
  7. postoni

    postoni 1st gear

    Multa löytys turbodieselin perässä ollut 5-vaihteinen manuaali, jos kiinnostaa alkaa muokkailemaan. 150€ varmaan soppeli hinta.
     
  8. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    No sitten ei puuttus kuin vauhtipyörä ja kytkinkamat. Tähän pommiin ei uusia enää laiteta. Kepit ja polokimet olis jo tiedossa.
     
  9. postoni

    postoni 1st gear

    Parit käytetyt kytkimet löytyy kans samoten vetoakselit, jossei automaatin passaa.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    En viitti tuonne Volvo, ja Volkkaripalstalle kirjautua, kun ei Volvon kanssa kovin paljoa mitään ihmeellistä ole, ja aika kitsaasti heittelemällä siellä asioista kerrotaan....... Joutuu selaamaan aika monta viestiä, ja viestiketjua, että jotain jää käteen.
    Onhan tämäkin aika pitkä viestiketju, mutta olkoon. :)
    Volvo V70 -99 2,5TDi, manuaali.
    Jakohihnakotelo oli oikeen kunnolla öljyssä, ja monet sanoi, että öljypumpun tiiviste vuotaa....
    No purin jakopään, ja otin öljypohjan, ja öljypumpun irti.
    Olisin selvinnyt vain kampiakselin Stefan vaihdolla, mutta öljyä oli joka paikassa niin, etten voinut varmaksi sanoa, mistä tulee.
    No, sanoohan sen järkikin näin jälkeenpäin, että yleensä öljypumpun tiiviste vain hikoilee, ja stefa roiskii enempi.
    Löysin öljypohjasta ne kaks kiinnitysruuviakin. Vaati vaan kääntää vauhtipyörä oikeaan asentoon, että kolojen kautta sain ruuveista otteen.
    Syy öljyvuotoon on kampiakselilla oleva Stefan syömä syvä ura, joka sattuu tiivistehuulen kohdalle. Selvähän se.
    Kun alun perin öljypumpun tiivisteenä on ollut 1mm:n paksuinen paperitiiviste, ja nyt tulee 0,3mm:n vahvuinen peltitiiviste (laitetaan kuulemma ilman mitään kittejä, tai massoja).
    Tämä tekee sen, että öljypumppu menee syvemmälle, ja stefa-tiiviste uuteen paikkaan. Tämä on hyvä juttu.
    600tkm ajetun öljypumpun, ja kampiakselin nelisakarat ovat kuluneet sen verran pykälille, että voi tulla aksiaalista painetta öljypumpulle, ellei hio sakaroista olkapäitä pois!

    Voi olla, että otan Stefan päästä vähän ainetta pois, että menee vielä pidemmälle akselilla.
    [​IMG]

    Suht pienet kolot on Kampiraudan puolen sakaroissa. Niille ei ehkä tarvi tehdä juuri mitään.
    [​IMG]


    [​IMG]

    Nuo pienet kolot on tulleet ihan kulumalla. Uudessa pumpussa niitä ei olis..... Ne meinaan hioa syvemmiksi. Pitää purkaa tuo pumppu.
    [​IMG]

    Tuossa itse jakopäässä ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, kun on kampuran pultin aukaisemiseksi, ja kiinnittämiseksi hyvät kalut. Niin, ja Stenhoj pelaa........

    Kyllähän tuossa on iltapuhteita. :odroll:

    Niin, ja tulihan siinä ohessa vaihdettua Datsuniinkin kannentiiviste.

    [​IMG]
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Varmaan moni näkee, mistä tässä nyt on kyse....
    No, alipainepumpun irrotusta Volvon 2,5TDi koneesta.
    [​IMG]

    Sama alapuolelta.
    [​IMG]
    Jos ei mitään isompaa pura, niin sitä alempaa mutteria ei näe, kuin pikkusen yläpuolen kautta.
    Nyt on käsivarret mustelmilla, mutta Alipainepumppu on irti.
     
  12. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Se se varmastikin kestää pitkään :/ Mie ostin omaani bilteemasta ja kesti jotain 5k. Samaan konkurssiin ostin myös vetarin, ni se kesti vajaan 15k ja tuli kaikki kuulat pihalle kesken ajon <3
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ostin kesällä 2005 v70 2,4 bensan kolmella polkimella. Muutamia vikoja tullut ilmi. Ekana huomasin että takalasin pyyhin ei toimi, sulake oli irti joten otin moottorin esiin todetakseni että virta tulee sille asti mutta mitään ei tapahdu. Ei myöskään pysty pyörittämään käsin, eli jumissa on koko paska?..

    Sitten on tuo moottorin vikavalo joka ei pysy pois viikkoa kauempaa, koodia 2227 antaa yleensä. Eli joku imusarjan alipainejuttu tms muistaakseni.

    Ja nyt viimeisin on nuo pitkät valot. Menevät joskus itsestään päälle vähän sen jälkeen kun olen vaihtanut lyhyille.

    Myöskään bensaluukku ei pysynyt kiinni, mutta se oli helppo korjata vaihtamalla kympin sarana.
     
  14. janio89

    janio89 3rd gear

  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jumissahan se taitaa olla juu. Tuo pitkien räpsyttely loppui kun vaihdatin monitoimiviiksen uuteen. Enkä köyhtynyt kuin satkulla.

    Tuli selvitettyä myös kulutus kun perässä roikkuu pieni (800kg) asuntovaunu, 13,5 litraa. Ilman vaunua viisi litraa vähemmän. Ja koneena siis 2,4 140 hv tehopakkaus.
    .
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead


    Sama MAP anturivika reilu vuosi sitten 04 v70 vollessa. Vaihdettii tarvike anturiin, mutta ei auttanut mitään. Googlella hiukan metsästäen oli juttua, että paine anturin (alkuperäsen) ja ilmamäärämittarin putsaus bräkkiksellä auttas. Epäuskosena ne sitten putsasin ja vikakuittauksen jälkeen on pelannut moitteitta ilman vikoja :eek:
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mistä kohtaa tuon MAPin löytää? Täytyykin kokeilla putsausta. Bräkkis lienee jarrukliineriä?
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pyykimen vika voi olla johtosarjassa joka menee vasemman saranan suojakuoren sisällä.siellä on n10 johtoa ja sielta kuoret hajoo tai johdot katkee.olen korjannut omasta pariin otteeseen.
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

    -04:ssa se on siinä (syyläri)etupellissä, heti yläreunana alla, siitä on letku imusarjaan.
    Unohdin ihan, omassa kanssa korjasin takaluukun johdot. Katkee siitä saranan kohdalta. tyyppivika.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on se johtosarja vaihdettu ed. omistajan toimesta, eli tuskin on siellä vika. Kiitos MAP-vinkistä, koitan sitä jossain vaiheessa.
     

Kerro tästä muillekin!