Volvo Amazon V8 kustom (NKE-19)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WildRod, 5.1.2003.

  1. WildRod

    WildRod 1st gear

    VOLVO AMAZON 2 D HT KUSTOM V8 (NKE-19)

    Olen pidemmän aikaa yrittänyt selvittää edesmenneen Koskivirran Paten 80-luvulla rakentaman Volvo Amazon Kustomin (rek.numero NKE-19) olinpaikkaa (tuloksetta). Auto on esitelty V8-magazinessa 7/86, jos joku ei tapausta tunne.
    Autohan on siis chopattu, tehty ht-malliksi, Rover V8-moottorilla ym. kustom jippoa täynnä...
    Eli viimeisimmät havainnot... Auto oli kajaanissa 90-luvun taitteessa purppuranpunaisena + liekit,NKE-19 tunnuksella. Auto poistui rekisteristä 90-luvun alussa ja sen jälkeen auton olinpaikka on mysteeri...
    Huhun mukaan auto olisi myyty MJS-autosta kilvettömänä, jonnekkin etelä-suomeen ?? Toinen huhu kertoo auton olleen siirtokilvillä äskettäin tampereella?

    Olisiko kellään minkäänlaista tietoa auton nykyisestä olinpaikasta, myös pienet vihjeet kiinnostavat... (olisin halukas ostamaan ko. auton...)

    Tiedot auton olinpaikasta voi lähettää s-postiin wildrod@luukku.com tai
    puhelimitse 040-5064457

    Kiitokset etukäteen vaivannäöstänne.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: wildrod 2003-06-07 20:50 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: wildrod 2004-05-18 13:13 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    PAALATTU!
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hetkinen, miten niin paalattu? Olikos tuo ihan fakta?
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    jos väitteen esittäjä esiintyy nimettömänä, voi 99% varmuudella olettaa että puppua.
    TOKI poikkeuksiakin voi esiintyä?
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Niinhan minakin vahan ajattelin. Sitapaitsi Suomessa on kuitenkin erinaisia chopattuja Amazoneja, vaikka joku on todennakoisesti joskus romutettukin mistapas sen ikina teitaa onko kyseessa tuo yksilo. Mutta kuten edellinen kirjoittaja mainitsikin, ainahan se on mahdollista...
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    Soitat nyt Akelle rek.nro kyselyyn ja selvität sieltä entisen rekisterinumeron perusteella auton viimeisen omistajan. Numerotiedustelusta viimeisen rekisteriin merkitty omistaja ja soitat sille. Todennäköisesti viimeinen omistaja tietää/muistaa kenelle autonsa myi. Sitten taas numerotiedusteluun ja taas kaikki uudestaan. Vaivaa se vaatii, mutta tuloksia syntyy.
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    tää Wildrod on tainnut etsiä ko. autoa jo ai-
    nakin vuoden verran, että luulisin tuon rei-
    tin olevan jo tutkitun.
     
  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ok, oletin että on käyttämättä koska olen aina löytänyt kaikki etsimäni autot ko. reittiä hyväksikäyttäen tai entisiä omistajia jututtamalla. Älkäähän heittäkö toivoa meneen. Tälläiset julkiset palstat ovat hyviä välineitä huhupuheiden kuulemiseen. Onnea hakuun!

    ------------
    tuo vaan ihmetyttää mihin haku on tyssännyt? Mihin tieto päättyy? Kuka ei halua paljastaa tietoja autosta? Vaan ihmetyttää.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fastback 2003-01-06 22:05 ]</font>
     
  9. WildRod

    WildRod 1st gear

    Amazon taitaa kadonnen maan alle??

    Autosta sen verran, että se on poistunut rekisteristä 90-luvun alussa ja on siis ake:n tiedostojen mukaan ollut poistuessaan entisen Kajaanilaisen harrastajan (Miki.K) omistuksessa. Miki sanoo kuitenkin myyneensä auton johonkin etelän jobbariliikkeeseen, joka on jo nyttemmin mennyt konkurssiin(kiitokset Mikille negoista, sain hyviä kuvia ko. autosta!!) Eli auton olinpaikka on edelleen tuntematon.

    Itse olen autoa yrittänyt paikallistaa useamman vuoden ja paras vinkki tähän mennessä on MJS-auton (Matin Auto Ja Rengas)automyyjän kanssa käymäni puhelinkeskustelu, jonka mukaan auto olisi ollut heillä 90-luvun alussa kilvettömänä, siis punainen ht-v8-kuston amazon liekeillä, eli varmaan sama auto, niin ainakin myyjä luuli. Hänen tietojensa mukaan auto myytiin kilvettömänä jonnekkin eteläiseen-suomeen n.100 km:n säteelle hesasta. Myyjä ei valittettavasti löytänyt enää mitään myyntidokumentteja auotosta. Eli nyt etelän harrastajat kaivelkaapas muistisopukoitanne kenen tallin nurkassa tämä amazon (ent. NKE-19) seisoskelee....
     
  10. Sittana

    Sittana 1st gear

  11. JJ

    JJ Gearhead

    Joo siellä Matin Renkaassa se oli,siinä Bilteman vieressä olevassa aitauksessa.Oon itse auton nähnyt,oli siinä vaiheessa jo jonkin verran käytön jälkiä. Mun mielestä oli ihan värikuvalla myynnissä jossain autopörssi(taivastaava)lehdessä.Täytyypä tallilta penkoa lehtivarastoa vaikka vielä löytyis.
     
  12. WildRod

    WildRod 1st gear

    Tuohan kuulostaa lupaavalta...
    Oliko auto silloin ilman kilpiä??
    Minähän vuonna (noin) auto on ollut siellä??
     
  13. Yogi

    Yogi Gearhead

    Sanottakoon tähän alkuun, etten ole nyt varma onko kyseessä juuri tuo matsoni.
    N. 5 vuotta sitten bongasin Porissa pariin kertaan punaista kustom-amazonia, oli choppausta, madallusta jne ja kokopeittävät punaiset kapselit. Näin vain pari kertaa liikenteessä. Vielä pari vuotta sitten auto seisoi paikallisen lähiön parkkiksella ilman kilpiä ja gummit tyhjinä. Olen yrittänyt bongata autoa muttei se enää siellä parkkipaikalla makaa.
     
  14. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Olisko kyseessä sama joka on Fyyran (FHRA)sivuilla myynnissä -63 ex Koskivirta.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    marraskuussa etelä-suomalaisessa aamulehdessä
    oli ilmoitus custom-Amazonista, yhteystiedot tulee Wildrodille s-postiin

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2003-01-24 13:44 ]</font>
     
  16. WildRod

    WildRod 1st gear

    Kiitokset tähänastisista vinkeistä, mutta auton olinpaikka edelleen hämärän peitossa eli uusia vihjeitä kaivataan...
     
  17. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Moikka.
    Pate oli yksi minun parhaista ystävistäni ja tallikaverini. Olin omaisten lisäksi yksi niitä harvoja jotka olivat hänen tukena koko sairauden ajan.
    Tällähetkelläkin Paten poika ja vaimo ovat lähipiiriäni. Pidän ´51 Chevystä sen aikaa huolta kun Jasu täyttää 18 ja toimimme muiden tallimme kavereiden kanssa hänelle kuskina siihen saakka.
    Nuo Amazonin kuviot ovat joskus askarruttaneet meitäkin täällä sen auton "kotipuolessa ja olisimme kiitollisia kuulemaan myös kuulumisia jos jotakin saatte selville.

    T: Jari Ahonen, Mikkeli
    http://www.ahonet.net (Kts. alasivu "kavereiden autoja)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pro ´55 2003-01-24 21:35 ]</font>
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tsekatkaa FHRA:N sivulta myynti-ilmoitukset, voi olla sama auto.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei ole sama auto....
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hieno homma Pro'55 ! ! ! :smile: :smile: :smile:
     

Kerro tästä muillekin!